• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Snoppan skrev 2011-10-18 22:44:37 följande:
    Vilket babyskydd är bäst till buggan tycker ni? För och nackdelar?
    Jag hade en besafe izi sleep till Noa på vagnen. Älskade den verkligen. 
    Negativt är att den är tung så det är inget man tar loss och bär på en heldag men jag har själv ingen bil (eller körkort heller för den delen) så jag flyttade den väldigt ofta mellan bilar och så å då tyckte jag att den va perfekt så man slapp hålla på med att flytta en hel bas ex. lätt att sätta fast i bilen och på vagnen

jag har haft bild på noa i mitt galleri i babyskyddet på chassit... men jag tycks inte hitta dom :-/ kolla gärna in jag har säkert bara missat dom  
  • Noiis

Bara stokke explory är byggd för trappor.......... Jag skulle rek frog eller gecko så minskar glidrisken. Men du får nog förklara för henne att vagnar går sönder om man inte är varsam

• Noiis
    straw2008 skrev 2011-10-20 16:23:34 följande:
    hon ska nog ha en brip eller emmalnunga.

En bugaboo ska handteras varsamt o absolut inte dras i trappor.
    brio och emmaljunga håller inte heller för den typen av hantering!
  • Noiis
    s07 skrev 2011-10-20 15:59:18 följande:
    Men jag har en stokke och den mekanismen (fälla in hjul) tycker hon är krånglig. Jag tycker hon ska satsa på något klassiskt brio/ emmaljungaåk- borde inte de tåla trappor??
    asså de va mer för att poängtera att de inte finns vagnar mer än just den som är byggd för trappor. en stokke e ju inte ok att springa med eller... göra nåt med
    med alla andra vagnar kommer hon att riskera att slita sönder den i trappen!! 
  • Noiis

Frk Småland är helt säker på att de hade med att göra att folk inte skulle ta bort varningstexten. Varningstexten ska ju sitta så till att den syns och inte tas bort. (iaf i usa) därför borrade man ett hål för att de skulle bli oattraktivt att ta bort bandet. Och om folk tog bort bandet så fick folk en "trasig" vagn De va förklaringen jag fick 2007

• Noiis

Joddan nä som sagt frog och gecko är hela men många valde att ta bort banden (som jag själv ) dock lät jag camens sitta kvar just för att de va så fult med hålet

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21