• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Om den verkligen är svart så är den garanterat fake! Vilken butik är den köpt i? Vad står de för färg på kvittot? Säljaren kan ju oxå ha blivit blåst.....

• Noiis

Vad trist att den var fake men tyvärr är jag inte förvånad. Just färgen svart är ett tecken på att den är en pirat kopia men det är inte lätt att veta när man är ny på de här med bugaboo. Jag har ju hängt här sedan slutet av 2007 och när jag skulle köpa min första bugaboo vagn på blocket så fanns det hela 5 gecko (varav en snodde jag) och inte en endaste cameleon här i sthlm. Några veckor senare när jag väl köpte en cam så fanns det bara 2 st ute!
    Då va de lite lättare och vi är många här inne som har följt den här utvecklingen från en ganska "sällsynt" vagn till att bli en vagn som masskopieras och säljs i massvis av fake modeller. Många av oss har suttit och "bekämpat" Byggaboo vagnar Baobao vagnar osv. som under perioder lades ut på blocket. än i dag sitter vi och nästan dagligen anmäler fakevagnar till blocket men en del hinns säljas innan blocket hinner ta bort dom eller vi hinner med att se att den ligger ute. 
    Så¨vi är en hel del människor här inne som har  bra koll på de här med kopievagnar och sånt. Och det är ju därför vi sitter här, för att vi tycker att det är kul och för att vi nån gång har eller haft en (eller hundra) bugaboo vagnar och vet vilken glädje det finns och ligger i dom vagnarna.
    Jag har själv ingen bugaboo vagn kvar till Noa men det är helt enkelt för att han är för stor och har fått gå över till *harklar* emmaljunga.
    Men bugaboo ligger varmt om hjärtat och det är för att under alla år har vi alltid vart ett härligt gäng här inne. även de gör bugaboo till världens bästa vagn just för att man får hjälp med dem saker som man kanske är missnöjd med
    så jag hoppas verkligen att de löser sig och att du kommer att få njuta av en riktig bugaboo vagn till bebisen! 

• Noiis
    thj skrev 2011-10-10 09:14:51 följande:
    Faceprimer: Tyvärr finns det fler och fler bugaboo-kopierade vagnar som vid första ögonkastet är så lika orginalet att det är svårt att se skillnaden ( om man inte har riktigt vana bugaboo-ögon ) ..

Jag skulle jätte gärna vilja veta från vilken butik din vagn är köpt ( är det någon butik i Sverige ? )
    Det förekommer faktiskt i svenska butiker och de om någon skulle väl veta bättre än att marknadsföra en kopia som äkta Skrikandes ....Det är så illa att med avsikt luras så här och det är faktiskt olagligt och straffbart att göra så!

Vad står det på ditt kvitto? Från vilken butik är det köpt?

Inboxa mig gärna så ska jag se om jag kan hjälpa dig på något vis. 
    Tycker verkligen synd om dig som i god tror köpt en äkta bugaboo och sen är fallet något helt annat!!
    Blir riktigt upprörd  
    De här vill jag oxå ha svar på, för de kan ju va så att de sitter en mupp å skriver ut falska kvitton också!  
  • Noiis
    thj skrev 2011-10-10 11:40:01 följande:
    fast man vet ju inte, svärföräldrarna kan både vara en påhittade historia och de kan även vara så att svärföräldrarna köpte en på blocket helt ny i kartong med kvitto oxå. 
    För jag hoppas verkligen inte att de finns en riktig butik i sverige som verkligen har sålt kopior!!!!!! utan då hoppas jag snarare på förfalskade kvitton men då finns de ju oxå en barnbutik som nog gärna vill veta de oxå.

sen kan de ju vara så oxå om man ser de så här, jag har flera kvitton på bugaboo vagnar som jag själv har köpt. (jo patetiskt nog har jag ägt ett gäng )  att de kan ju lika gärna vara så att kvittot är äkta (men då måste de ju givetvis vara så att de inte står att basen är svart) men att vagnen är fake. 
    Hänger ni med? 
  • Noiis

och det är så tråkigt att höra talas om dessa historier! alla jag pratar med som ska köpa ny vagn, de finns ingen som skulle våga köpa en utan att fråga mig innan vilket jag personligen tycker känns skönt för inget barn borde ligga i dem vagnar som är kopior. och det har INGET med att göra att de är ett annat märke eller att jag anser att bugaboo är de enda som duger utan det handlar om SÄKERHET och inget annat!!!
    Vagnar som håller måtten är för mig helt ok att använda men dessa kina kopior håller inte samma säkerhetskrav! 

• Noiis
    Annan84 skrev 2011-10-10 14:49:48 följande:

Jag skulle tycka att bugaboo borde försöka göra ngt mot allt detta. De måste ju förlora massa pengar på detta! Och de har resurser att driva rättliga ärenden som privatpersoner inte har. Det borde egentligen inte vara så svårt. Tex på blocket verkar det finnas flera fejk-vagnar varje dag ute! Och blocket har väl ngn slags kontaktinfo till personerna som säljer. Och de skulle även kunna ha "låtsasköpare" för att få kontakt med dem som uppenbarligen säljer fejkade vagnar... hehe... jag kanske spårar ur nu men jag blir så arg!!!!

Det som är så sjukt är att de kan ju fortsätta med detta i alla oändlighet utan att bli straffade för att det finns för lite bevis och mkt ord mot ord och som en jurist sa till mig och även polisen. Att det inte är dels en polissak och även om det var det så skulle de lägga ner anmälan pga att det inte samhällsekonomiskt försvarbart. DVS det kostar alldeles för mkt skattepengar att lägga ner arbete på "småbrott" som detta. Det gör ju att dessa bedragare kan fortsätta utan att vara "rädda"och det drabbar oskyldiga småbarnsföräldrar!

Som sagt, bugaboo borde varna mer och hjälpa kunder som blivit lurade! Det borde gagna dem också!!

Så här är det, begagnat marknaden gynnar inte företag öht! Bugaboo vill så klart inte stödja en begagnat marknad alls då det tar bort en kund från dem. Ganska logiskt. Tänk vad många vagnar det säljs begagnat... tänk om alla dom köpte nytt de e ju inte miljövänligt för femöre men nu handlar de om en marknad där pengar räknas. Därav är de ett korkat drag av bugaboo att lägga sig i begagnat marknaden. Klart att bugaboo "bakom kulisserna" gör nåt åt det, men inte aktivt på begagnat marknaden. För som det är nu så är den enda säkra vägen att köpa en bugaboo vagn via bugaboo direkt!
    dessutom så är de ju svårt för bugaboo som företag att sitta och dömma ut vissa vagnar och andra inte. Det finns de ju nördar som vi som gör  
  • Noiis
    faceprimer skrev 2011-10-10 14:10:04 följande:

Måste dock rätta en sak, och ja, jag är oerhört klantig och kumpig som inte dubbeltkollade just då, men nu spelar ju ingenting nån roll känner jag, det var inte kvittot på vagnen hon skickade med. När jag fick vagnen kollade jag i genom allt och såg ett kvitto och läste "bugaboo..." de var köpt i en butik i Malmö. Och sen la jag ihop allting igen, alla broshyrer och allt, så jag trodde helt enkelt det var kvittot för vagnen. Och sen kollade jag inte mer på det, började försöka få ihop vagnen etc. Men sen senare igår kväll när jag hade skrivit att jag hade kvittot och när misstankarna började dyka upp, så gick jag och kollade och såg att "fan, det var ju inte kvitto för vagnen" utan kvitto för diverse tillbehör. Och sen sa hon att den dessutom att den var köpt i Göteborg och ajg fick inte ihop någonting. När jag sen frågade henne om jag kunde få garanti eller kvitto bara för att få se att den var köpt på riktigt, så visste hon inte vart det var. Och det ÄR konstigt. Man sparar sånna kvitton! Speciellt om den bara är 1 år! Men ja, oerhört klantigt av mig, jag borde ha kollat det direkt, skäms nästan för jag var så säker på att den var äkta, men tji fick jag! Jag har lärt mig en läxa nu kan jag ju säga, även om det känns jävligt tråkigt att råka ut för detta.
    men jag var bara så ivrig när jag fick vagnen att jag bara skummade igenom alla papper och broshyrer, så jag la ingen större vikt i att gå igenom dom ordentligt. Förutom igår när jag granskade allt,och såg då att det inte var för själva vagnen. Så i nuläget vet jag ju inte vart den är köpt. Men som hon sa hade hennes svärföräldrar köpt den i Göteborg och det lät som om det var i en butik eftersom hon då fick välja vilka färger hon ville ha till de silvriga chassit. Så kan ju vara en fejk butik, eller ett fejk företag? Svärföräldrarana kanske beställde den nånstans? 
    Men jag väntar på att hon ska höra av sig. Uppdaterar vad som händer och sker seanare.

Okej nu låter jag elak SLUTA VARA SÅ GODTROGEN! Förlåt men jag har velat säga de sen ditt första inlägg Skäms
    Jag tror att hon försöker blåsa dig, vet du hur många de e som går runt med fake handväskor, jackor, skor, vagnar, osv osv varje dag och är väl medvetna om det? 
    Det är skrämmande va många det är!
    Och med tanke på hur de låter så är hon väl medveten om att hon har sålt en förfalskad vagn!
    Gör vad du kan men så klart försök i första hand att häva köpet, annars anmäl till polis försäkringsbolag osv!
    Hoppas de löser sig!! 
  • Noiis
    AnPa skrev 2011-10-10 18:34:13 följande:
    Tråkigt med hela fejk-historien! Hoppas att det löser sig till det bästa. Här där jag bor rullar det en fejkbugga som jag ser några ggr per vecka. Utmärkande för den är att den har svart bas, snappfästena inåt istället för utåt på chassit, tyget ser billigt ut och undersidan av varukorgen syns väldigt väl framifrån. Har nästan lust att gå fram och fråga om hon själv vet att den är fejk...
    gört  

en gång ruttnade jag på en tjej vid busshållsplasen som stod och bedyrade högt och ljudligt att hennes diva minsann kom före min fula kopia till vagn (en cam) jag tror att hon va tyst i en vecka efter föreläsningen som hon fick av mig  
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-10-10 20:42:39 följande:
    *gör mer en gärna en bebis med noiis om vi lägger "den" i den *
    HjärtaBaby

Din man får dock betala vagnen... bara för att han är så snäll och inte vågar nåt annat
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21