• Noiis

Kan va en synvilla men är den övre pluppen verkligen lika lång och tjock på båda hjulen? De ser ut som om plutten är kort å tjockare på de gamla hjulet. Vart köpte du dom nya?

• Noiis
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-06 22:51:20 följande:
    Jag har tryck väldigt hårt, min sambo också, men det går inte. Det enda jag kan ana är en halv millimeters skillnad om ens det, mellan pluppen och fästet. De nya hjulen skulle vara lite lite för korta alltså, precis så mycket så att pluppen ej går upp över kanten...

Vad ska jag smörja de gamla hjulen med och hur?
    gör rent hjulen ex i diskmaskin eller diska dom själv för hand med diskmedel och försök få bort håret som sitter i hjulen. sprättare e kanon för de ändamålet. spraya sen med siliconspray!!
  • Noiis
    Blondie 80 skrev 2011-11-09 14:36:58 följande:
    Jag är så jäkla klantig. När jag monterade min vagn så tror jag att jag kastade bort "spännet" som gör att man kan sätta fast mugghållaren på den smala delen av chassit. Jag har alltså bara kvar den man sätter på tjocka delen. Kan man köpa nya spännen?
    35 kr-45 kr kostar ett nytt.
    Trist att de inte va de breda du behövde för jag hittade 4st av dom när jag flyttade nu och jag behöver dom inte 
  • Noiis

footsack har jag heller aldrig fattat förens nu när jag kör en *host* EL. och nu när noa e så här stor. Åkpåse behöver han ju verkligen inte men nåt vindskydd vill jag ju att han har och jag ångrar verkligen inte att jag köpte till en footsack!

• Noiis

alltså då menar jag att jag fattar varför man har footsack, men inte tillsammans med åkpåse :-/ de blir ju verkligen kaka på kaka.... men jag kommer nog kanske stoppa ner noas fäll för att göra de lite mysigare.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21