• Trassel

Cerclage?

Fru Hellström, kul att få vara lite veteran! Anledning att de gör det på FL är ju just att det kan sätta igång men jag minns just nu ingen som det faktiskt hänt så för, det har tagit i alla fall några dagar.
    Sist klipptes cerklaget ( det gick supersnabbt och det räckte med att hålla andan typ, kändes inte mycket .Inga sammandragningar heller så det vara bara att åka hem igen efter nån timme) så gjordes det den 6/11 -08. Sander är född .... 4/12 -08 !!!! Iofs så efter nån vecka så var jag öppen två cm och gick sån tills förlossningen satte igång. Förlossningen i sig gick väldigt smidigt sen dock. Jag tror jag är en av veteranerna som gått längst efter det att cerklaget klippts. Inget kul rekord att slå kan jag lova

Pupp, vad skönt!!!!! Jag antar att det är den vanligaste orsaken till bödning att det är nått ytligt kärl som brister men ändå!! Kram på dej!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel
    Hej Schäfer! Jag vet att du var snabb men hade för mej att de fick klippa cerklaget båda gångerna för att förlossningen satte igång! Härligt att höra att allt är bra <3

Fru Hellström, nej slå inte det rekordet! Jag var lovad igångsättning på Bf men det behövdes aldrig heller. Vägrara gå över tiden, Varje dag är ju som tre så det räcker och blir över ändå!

Idag är det fyra år sen vi förlorade vår förste lille son. Allt kommer över en igen och det känns i hela kroppen. Har en fruktansvärd huvudvärk som jag ska försöka sova bort nu.
  • Trassel

Schäfer, Japp! V 16 är det nu och cerklaget på plats sen en vecka tillbaka!
     Så var det! Minnet är bra men kort ibland... Jo jag minns att ett cerklage inte höll. Men med ligga i soffan så funkae det ju bra sen sån tur var! Har du några bra tips, Sander är ju mer än sjövild och det är inte lätt att hålla sig någorlunda still....

Laine, vi har alltid på årsdagarna haft lite fika och gjort fint i minneslunden. Igår mådde jag så ruskigt dåligt så det blev bara minneslunden men det var fint ändå!

• Trassel
    Pupp, Vad skönt att det slutat! Jag är nervös varje gång jag går på toa också och det lär ju vara många toabesök kvar tills febuari. Ett under att man inte blir sönderstressad.
    Jag ska ta det lugnt, inte lyfta/bära tungt och inte anstränga mej fysiskt. Redan nu efter en vecka rör jag mycket mer på mej än jag gjorde sist men jag tar det absolut lugnt, det blir många mellanlandningar i soffa och säng men det är inte helt lätt när man har småbarn. Än så länge går det bra att vara lite ute, gå till brevlådan men förra gången hade jag mycket sammandragningar. De smyger sig på redan nu med så det gäller att lyssna på signalerna.
    Sist vet jag att jag alltid gjorde lite tåhävningar när jag borstade tänderna, det var lite lagom benträning

Mamma Mys, Å vad spännande! Man undrar ju lite hur det skulle vara att vara med under en förlossning från den andra sidan.
  • Trassel

Schäfer, tack! Jo det blir ju helt andra premisser när man inte får göra NÅTT, nu kan man ju ändå berätta att jag inte får lyfta S och han accepterar det. Det är ju trist att inte kunna busa runt som vi brukar. Det är oftast han och jag som hittar på mycket saker som är utanför hemmet men vi får ta igen det sen hoppas jag!
    Tror säkert att det är övergående men det är ju ändå bra att det märks så hon inte stänger in sin reaktion. När hon väl levt ut den så kommer det säkert vara ok!

Snalmums, Hurra!!! Grattis vilka underbara nyheter! Krm på er alla!!!

• Trassel

Ang trög mage, Kiwi på morgonen minns jag var ett bra tips i tråden sist jag var gravid! Linfrö körde jag också med. Hitills så har magen snarare varit tvärtom och jag har ett mycket bättre järnvärde än sist så jag tänker inte käka järntabletter heller. Tog lite hemofer sist, de är lite snällare mot magen mej höjer inte järnvärdet utan bara behåller det. Testa att ta ett glas färskpressad apelsin efter man ätit järnrik kost då cvitamin hjälper järnet ut i kroppen!

Trevlig helg på er!

• Trassel
    Melinda, hur går det får dej?
  • Trassel
    Melinda, det låter ju riktigt bra! Vad är det nu för vecka? Att tappen kan ändra sig lite i längd kan också bero på hur barnet ligger just vid mätningen och om man har sammandragningar just då, huvudsaken är ju att den finns kvar! Härligt. Att sd blir starkare och kommer regelbundet är nog inte så ovanligt nu när du kommer uppåt i veckorna och så länge tappen inte blir påverkad så är det ju ok!
    Vet du när du får komma hem från sjukhuset?
    Jodå, det går väl rätt bra, har koll den 20:e som först. Jag är hemma, tar det lugnt men gör rätt myket ändå, det är rätt svårt när man har en liten son som är full med bus...
     Får sd om jag gör för mycket eller är upp för mycket. Cerklaget klämmer åt iband och jag känner av det men det känns hanterbart. Har inte nått ont av det. Foglossningen håller sig bättre än sist än så länge, förmodligen för att jag tar det lugnt och säkert för att jag är lite starkre i ryggen än sist.
    Men det är segt, vill gärna at veckorna bara ska gå och komma över v 22 är ju stort och sen tror jag att jag också stänger av till v 30
  • Trassel
    Melinda, men då har du ju kommit jättelångt! Vad roligt! Hittade in till din blogg nu med som jag ska läsa igenom!
    Vill du ha besök på sjukhuset någon dag? Jag hasar gärna dit för en pratstund! Tis-torsdag går Sander på dagis så då har jag egentid.
    Dag för dag och en vecka i taget räcker att tänka faktiskt, så försöker jag med och så gjorde jag sist.
    Din man kanske får hem både fru och barn samtidigt! Skönt vore ju att komma förbi cerklageklippet för att få så lite tid på neo som möjligt men nu är du ju långt gången ändå så det är ju bra!
    Foglossningen får gärna hålla sig  så liten som möjligt men den finns där i bakgrunden.
    Byter vecka på torsdagar så det närmar sig v 17+0 nu. Längtar 17 veckor in i framtiden så in i norden!
    Vilket BFdatum har du fått?
    Kram!

Vixan, Sist med Sander så var jag fixerad nån gång ellan v 32-34. v 34+1 var jag fixerad står det i pappret. Tappen var oförändrad fram tills cerklageklippet v 35+3 sen gick det en vecka lite till kanske så var vi inne på en koll och då var jag öppen 2cm. Kände att det ändrade sig efter cerklageklippet så jag öppnade mej förmodligen ganska snabbt efter klippet . Men sen höll det till 39+3!
  • Trassel
    Meonfire, Mitt förra cerklage klipptes ju i v 35+3 för då ansåg läkaren att det var ok. Tidigare vet jag inte om nån klippt men senare är väl vanligare.
Svar på tråden Cerclage?