• Trassel

Cerclage?

Hej på er!
    Jag hade inga problem med sjukskrivningen och jag var sjukskriven från v 13+4 då cerklaget sattes. Visserligen blev jag sjukskriven 5-6 veckor i taget mellan tappkontrollerna. Jag kände alltid av sd så fort jag var uppe och rörde för mycket på mej.
    Under graviditeten hittade de e-colibakterier ( men ingen synlig infektion) tre gånger som jag fick peniciilin för, inget roligt men hellre penicillin än att det blev en infektion. Jag försökte förebygga lite med probiotika som probiomax. Försökte också dricka rätt mycket men hade inga problem med uvi, det var mer för att magen skulle må så bra som möjligt. 

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

ungefär som lanie skrev, att det ser smetigt och rörigt ut och irriterat.

• Trassel

SaraDK, förstår att det är tufft och hoppas på att resultatet ska visa så bra som möjligt! Kram!

• Trassel

ISSEN, angående sd så hade jag alltid sd som inte gjorde ont. Cerklaget påverkades aldrig av det och jag vet flera tidigare som också haft mycket sd men opåverkad tapp. Så sd behöver inte påverka. Det finns de som fått bricanyltabletter utskriva men då finns det ju andra biverkningar. Men om du känner mycket sd så ring och be att få det kollat så det stillar oron!

• Trassel

Laine, skönt att det var ok med tappkoll. Trist med uvi men likabra att köra på ab så du blir kvitt det!

SaraDK,  hade inget smärtstillande heller, det gick bra och kändes inte så farligt. Är nog lite olika med det gårrätt kvick att klippa bort det!

• Trassel
    Auca, Det gick nån vecka efter cerklageklippet så hade jag öppnat mej (2cm) men det höll till v39+2 innan det satte igång sen! Lustigt att det höll ihop så bra då men det kanske var segare hinnor den gången...
    Jag var ockcå sjukskriven med restriktioner men jag kunde vara upp men ta det lugnt och inte bära tungt. Jobb som pressfotograf var bara att lägga ned under tiden!

Lanie, Jag körde nog 4 abkurer under graviditetn, inte jättekul men det fick ju gå!
  • Trassel

Lillknas, beklagar så!

Självklart är man mer orolig och speciellt då man vet att man knappt får några förvarningar om att nått är fel.
    Cerklaget sitter ju där nu så skulle det börja flytta på sig så skulle det förmodligen föregås med blödning i alla fall, inte alls säkert men jag hade det lite som riktmärke. Och det hände aldrig sån tur var!
    Att lägga upp en plan för resten av din graviditet hos din bm är en bra idé. Då vet du när du har dina kontroller och kan se varje kontroll som ett delmål. Och all typ av sysselsättning är bra!
    Om du känner så ta kontakt med en auroraBM eller en kurator, det är aldrig fel att prata för mycket!
    Kram!
    Och grattis såklart! 

• Trassel

SaraDK, det var verkligen positiva nyheter! Det låter ju rätt bra då med andra ord, hoppas de sista resultaten visar lika bra resultat också!

• Trassel
    MiScHoOo, hej du!
    Jag och Jonna hängde i denna tråden samtidigt 2008 då vi var gravida, synd att den tråden har "försvunnit" men jag ska se om jag inte kan hitta den. Hon kanske skrev lite mer då om abdominella cerklage. Och jag tror att det var en till som hade det då också....
    Jag återkommer, ska leta lite!
Svar på tråden Cerclage?