Cerclage?
Har inte cerklage men har haft och hoppas på att jag ska få igen. Var hos läkaren och fick svar på mina cellförändringar. Hon tyckte jag ska skrapa bort mina lätta cellförändringar som jag vetat om att jag haft i två år.
Läkaren vet att vi jobbar på bebis och hon vet att jag man misstänker att jag en försvagning i livmodershalsen. Trots detta får jag påminna henne om allt detta och om det är så bra att skrapa nu när vi försöker oss på en liten bebis. Jag fick även själv påminna henne om att hon lovat att vi skulle få pergotime utskrivet om vi inte blivit gravida detta året och gav som förslag att vi skulle börja med pergon direkt och inte nästa år. Vi har trots allt försökt bli gravida aktivt hela detta året (men jag sa att vi försökt i ett och ett halvt år). Hon ville prata med läkarna som haft hand om mig innan för att höra vad de tyckte om skrapning. Då säger hon att hon ska skriva ett brev. Är inte det lite stenålder när det finns telefon? Kanske bättre att ringa läkaren själv och höra men man vill inte störa.
Vad hade ni gjort skrapat eller väntat tills bebisen har anlänt?