SaraDK skrev 2011-04-13 22:04:29 följande:
Vixan: Jag opererades på eftermiddagen och stannade över natten. Åkte hem och hade jätteont, men trodde att det var normalt för de hade ju sagt att det kunde kännas olika från person till person... Efter ett dygn hemma, så skrev Schäfer (på denna tråden) och frågade om jag sluppit sammandragningar. Det var det som fick mig att inse att det var det jag hade och att det inte var normal smärta efter den sortens op. Ringde prenatal som ville att jag skulle komma in. Sen var jag inlagd i två dygn med brikanyl, smärtstillande och två sorters antibiotika (eftersom det kunde vara pga en infektion).
Min rumskamrat fick åka hem under min op, för hela dagen hade blivit så försenad, så de hann inte operera henne då. Hon kom tillbaka morgonen efter för sin op och jag tror att hon oxå fick stanna en natt.
Farbror doktor sa inget om att jag skulle ligga över men han sa inget om att jag skulle åka hem heller. OP är på morgon så jag lär väl stanna till kvällen.
Om han fäst mitt förra cerklage på det sättet var det inte konstigt att jag störtblödde när bebis tryckte med huvudet på cerklaget. Fast doktorn tror inte att det var cerklaget som blödde då man inte brukar blöda så när man öppnar sig med cerklage.
Har också funderat över framtida förlossning. Är orolig att då jag fick första värken 15.15 och bebis kom ut 18.24. Första värken jag fick visade på över 200% sen hade jag ont konstant till min dotter var ute. Hur ska jag hinna in när jag inte får någon varning och hur ska jag ta mig in när jag har ont hela tiden. Funderade på om man kanske kan sätta igång mig istället.