ISSEN skrev 2011-03-14 14:11:57 följande:
Är det konstigt att min läkare endast gör en vanlig gynundersökning varje gång jag är där?? Har inte gjort ett enda vul sen cerklaget sattes! Bara ett vanligt! Och som jag har förstått det så kan tappen växa en aning samt krympa...men min läkare säger att det inte är så så man börjar ju undra hur det är?
Jag blir lite smått oroad över att jag ska typ öppna mig eller nåt när hon inte har kollat med vul men det kanske hon borde känna isåfall!
Imorgon är det dags för RUL och jag är supernervös :/ Hoppas allt står rätt till med min inneboende och att vi går därifrån lyckliga :))
Skulle vara lite kul att få veta könet oxå men det spelar ingen som helst roll även om det självklart vore hemskt kul med en tjej då vi har två killar redan, men huvudsaken är att bebisen är frisk och mår bra :)
Har kommit en bit in i graviditeten och nu har jag börjat känna lite tryck neråt när jag precis ställt mig upp! Inte så mkt ännu men nu vet jag iaf vad ni andra pratar om när ni pratar om tryck neråt!
Har haft barnkalas här hemma i helgen då min son fyller 5 på Ons så vi har verkligen haft full rulle här hemma, har suttit ner för det mesta men kännde mig väldigt trött i "magen" igår kväll! Nu blir det vila för hela slanten ända tills bebis kommer ut vilket förhoppningsvis inte är snart!
Vilken vecka är du i?
Niinis skrev 2011-03-13 11:40:32 följande:
kikar in en snabbis!
är fortfarande hemma med sängläge men jag rör mig och sitter en del emellanåt. v.29+2 idag, så det går framåt!! börjar planera inför förlossningen, vill ju ha planerat snitt i v.37. det är ju inte så jätte långt kvar!
min mans mamma gick bort här i veckan, vart en del sorg här hemma då han inte kunde vara med henne när hon dog, hon bor i chile. och hon hann aldrig träffa sina barnbarn
ni som gjort planerat snitt, hur har de gjort med cerklaget? man kan väll inte ta bort den innan med risk för att det ska sätta igång då va? kan man få det gjort samtidigt med snittet, när man ändå är bedövad?
ska träffa en läkare på tisdag som bedömer om jag får snittet.
vi har bestämt att det inte blir fler koller av livmoderhalsen alls

för jag fick så starka sammadnragningar efter det vaginala ul som gjordes i slutet på v.24, och eftersom att man ändå inte kan göra mer tyckte både jag och dom att vi skulle inte ta risken att sätt Igång något om jag nu är så känslig.
men finns det risker med att inte kolla? jag har ju ingen tapp kvar över cerklaget, bara under ca 1 cm totalt, ja iaf på sista kollen men det var över 1 månad sedan.
lycka till er alla i graviditeterna och ni som fått era små redan, nu inväntar vi våren tycker jag!!!!
Känner att jag håller med lite. Vad gör det egentligen för nytta att kolla tappen när den ena dagen mäter 5 cm för att nästa dag öppna sig. Jag mätte min tapp på torsdag och på fredag satte allt igång och min ängel kom till världen.
Jag förmodar att jag kommer som SaraDK kolla tappen en gång i månaden då vi har samma läkare. =)