• mamma mys

Cerclage?

idag har jag vart hos bm..magen mätte 29 cm o jag har bara gått upp 7 kg o imorgon går jag in i vecka 33:) 
    nu längtar jag till den 7 så jag får min klipptid.. 

fast det där med sex o öppen eller slemmis kvar..det vet ju faktiskt inte de flesta...o slemmis kan ju gå utan att man märker det,,jag har aldrig märkt min slemmis..o öppen o så vet man ju bara om man har vart på sån kontroll....o jag har fått ha sex fast än jag vart öppen 3 cm efter cerklage borttagningen så det är nog ingen fara..känns som man måste ha sex med en väldigt ohygienisk man om det ska var nån fara o i slutet så gör det ju inget ändå om vattnet går...
    jag tänker ha sex när mitt cerklage är borta o eventuellt känna hur tappen känns om jag når... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född:???

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:???

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:???

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
  • mamma mys

lill z: du kan väl lägga till dig i våran bf lista:)
    o ni andra som föder kan väl lägga in födelsedatum för era små pluttisar:) 

• mamma mys

lill z: det blev toppen med listan;)

me on fire: jag håller tummarna stenhårt..hoppas så att det ska hjälpa dig så förlossningen kommer igång..

vixan: åh grattis äntligen..hoppas allt gick bra o att ni snart får komma hem.. 

själv har jag vart o handlat lite nya köks saker idag som vatten kokare, stekpanna o kastrull o brödrost..sånt som exet tog fast än det var mitt..sen har jag dammat, diskat o städat balkongen o nu fixar sambon golven:)

imorgon ska jag försöka få med sambon på att rensa förrådet så jag får in sommardäcken o minsta sonens barnvagn..sen ska jag bege mig ut i skogen o hämta lite granris o sätta i krukor på balkongen tillsammans med ljung så det blir lite fint där med....är skönt att hålla sig sysselsatt så tiden går...fast det känns i bäckenet, men jag är också envis som få....

54 dagar kvar till bf..... 

• mamma mys

lanie: fru hällström o vixan har fått bebisar nu....även silverklar om jag inte helt blandat ihopp det nu:)

• mamma mys

ja ni ser..gravidhjärna..klart det var pupp o inte silverklar...ja inte lätt att hålla reda på allt.....ni nyförlösta får fulla i bf listan så man har nån ordning på er;)

• mamma mys

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april  
  • mamma mys

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys

mischooo: usch lider med dig...det är så sjukt jobbig när man får sån där svimmningskänsla...hoppas du mår bättre o att du får ha det lugnt nu tills det är dax för bebis att komma...

becka 81: håller tummarna att det blir bättre med det här cerklaget..lycka till 

själv ska jag försöka övertala en kompis att hjälpa mig lasta ur förrådet o in i bilen o lämna på återvinningen o sen till skogen o plocka granris..sambon måste sova då han ska jobba 3 nätter i rad, ledig en natt sedan 2 nätter till ledig en dag o sedan dag pass....
    igår fixade jag även ett bank lån för att ordna upp ekonomin då exet lämnade mig med ett riktigt skit låt på 30000 med 27% ränta..vilket innebär att  man kan betala i evigheter utan att det händer nåt...så skönt då man inte precis blir rik på att gå hemma..så skönt att bara ha ett bank lån o inga krediter..ordning o reda på torpet;)

känns så skönt att det börjar bli ordning på allt som exet strulade till.... 

• mamma mys

violatricolor: skönt att du fick sjukskrivning..en sak mindre att fundera över..då är det bara att lyssna på kroppen o ta det lugnt...

silverklar:skönt att gå in i vecka 29 nu o vad skönt att kontrollen gick bra.. o att bebis växer till sig ....

mischooo: hoppas det känns bättre nu..har du vart till läkaren på kontroll?? annars kanske du ska det..brukar ju kännas bättre efteråt när man får se att allt ser bra ut o så kan man slappna av lite..bättre en koll för mkt än en för lite...styrke kramar till dig...

jag själv har rensat ur förrådet så allt som ska kastas står utanför,så kommer en kompis sen o hjälper mig slänga det..när jag var klar gick jag upp för trappen o höll allvarligt på att svimma..började tok svettas o matt i hela kroppen..la mig i sonens säng som är den första innanför dörren o svetten bara rann...när det lugnade sig blev jag jätte trött o gick o la mig i min säng..sov ett par timmar o nu håller fogarna på att ta död på mig...har tagit ett varmt bad o 2 alvedon..jag som ville hämta granris o köpa ljung till balkongen:( undra när jag ska lära mig o inse att min envishet gör mer skada än nytta:/ 

Svar på tråden Cerclage?