Cerclage?
mischooo: jag har också dagar då jag är såå trött...
nu är kalaset avklarat..skönt..nu blir det bara att slappa:)
mischooo: jag har också dagar då jag är såå trött...
nu är kalaset avklarat..skönt..nu blir det bara att slappa:)
Slapptapparnas BFlista
mischooo: jo kalaset gick bra o smörgåstårtan jag slängde ihopp gick hem hos alla även barnen:)
jag har också vissa dagar när jag är så trött o sliten o tillslut blir jag så trött på allt så jag bara grinar. just nu kämpar jagt med att tiden går så sakta o tycker att dessa dagar till klippet kan få gå väldigt fort..sen känner jag mig stor o otymplig eller snarare fet o hormon finnar o halsbränna o värk under revbenen..men vet att det snart är över..har ju bara 57 dagar kvar till bf som alla säger när man klagar lite....men det är lång tid när det är jobbigt....vill bara bli av med cerklaget så man får leva lite normalt innan bebis kommer... så förstår att det är jobbigt...
silverklar: skönt att det är stabilt...du vill inte lägga till dig på våran bf lista??
silverklar: tydligen kan jag inte läsa heller;) såg nu att du redan var med på listan;)
vixan: ja jag tänkte också på det igår med födelse med på bf listan..det kan väl vara kul:9
mischooo: ja haha såg det nu att vi fått samma bf..du vet ju iaf att senast då är det klart..får se om min läkare bokar igångsättning den här gången med för att jag ska veta när det senast är klart.....
imorgon ska jag til bm o mäta magen o så..ska säga till om urin prov också för att se att uvi bakterierna är borta...o så tänker jag väga mig..har inte gjort det sen inskrivningen;) o den 7 ska jag till läkaren o få min klipptid som är efterlängtad,) trött på det här nu:/
min sambo sa igår- kan det inte vara dax för bebis att komma nu, vill ju mysa bebis o bara träffa den nu...o jag känner precis lika dant är så himla sugen på att få hålla min bebis o ta hand om den..så tror vi båda börjar bli redo för ankomsten snart... allt är ju fixat tills lill tösen behagar komma:)
me on fire: en kompis till mig gjorde "egna" hinnsvepningar flera ggr..vill du känna efter hur det känns tror inte jag det är nån fara..annars kan du ju använda plast handskar..finns o köpa på apoteket..precis lika dana som används när man gör en hinnsvepning hos bm eller läkaren..tror faktiskt inte att det är nån fara utan handskar heller bara du har tvättat händerna menar jag..men man har ju sex o den är ju inte alltid nytvättad utan att man får infektioner...
vixan: vad jag hört så kan sex, promenader o liknande sätta fart på förlossningen om kroppen är redo för det... en kompis fick rekomendationer om en ordentlig promenad efter en kontroll, efter promenaden fick hon en liten tecken blödning..några timmar senare åkte vi till förlossningen o hon födde sin lilla son...men sen ska man ju inte slita ut sig, för om man får en långdragen förlossning så behöver man ju ha kraft till den också o inte vara helt slut...
becka 81: skulle tippa på att anledningen till att abdominellt cerklage inte är det vanliga är för att det är mer avancerat o större ingrepp än vanligt cerklage....misstänker att de kommer vilja att du ska ta det lite lugnare denna gång o kanske använder de en bredare tråd...men håller tummarna att det går bra iaf o att det nya cerklaget håller.
mischooo:jag är sjukt trött på det här jag med..går in i vecka 33 på onsdag....såå såå trött o uttråkad....vill ha en tidig klipptid nuuuu...hatar att vänta:/
meonfire: ja enda enledningen jag ser att man inte ska vara där o pilla pga infektionsrisk är om vattnet gått då det är fri passage för bakterier men nu är det ju fosterhinnor som skyddar bebisen...ja lycka till..ingen aning om jag skulle nå o pilla pga magen...tycker bara det är avancerat att torka sig efter toa besök.;)
mischooo: jo det verkar så..men är alldeles för rastlös för att bara trampa runt här hemma;)
pupp: åh håller tummarna för eran lilla kämpe....ni har många veckor framför er o jag skickar mina varmaste styrke kramar till er
vixan: ja fast det tycker jag är självklart att man inte är där o pillar i försök att göra en hinnsvepning förens det är dax för bebis att komma....men samtidigt tycker man ju då att det måste vara en risk att ha sex o det säger ju alla att det inte är nån fara att ha sex om man inte har en risk graviditet som vi slapp tappar har....