Schäfer skrev 2010-10-26 19:14:05 följande:
Härliga nyheter!!!
Har du inget att ta mot smärtan? Har du klarat dig från sammandragningar?
Alltid skönt när snöret är på plats

Skönt att ha det gjort!
Har alvedon, som jag tar ca var 5-6 timme... Hmmm...har kanske varit sammandragningar som jag fått emellanåt. Har fått så ont att jag velat krypa ur skinnet och sa faktiskt för mig själv första natten efter op att det gjorde så ont att jag trodde att jag skulle föda... Det onda har blivit bättre. Hugger till emellanåt, men ganska lugnt där emellan. Nu hoppas jag bara att man inte får nån infektion eller nåt.
MagdaA skrev 2010-10-26 22:40:07 följande:
välkommen hem! sen nu till å vila ordentligt så det får läka i fred, hoppas det onda ger med sig!
Tack! Jag ligger i soffan med allt inom räckhåll... Mannen tar hand om mig innan och efter sitt jobb, så här känner man sig lite bortskämd...

karo skrev 2010-10-27 08:02:33 följande:
Hej jag är oxå hemma fån sjukhuset (kom igår) Allt gick bra och jag fick vara sövd
Fick inte gå upp ur sängen överhuvudtaget fören igår vid lunch. Alvedon är det enda jag har fått och jag behövde aldrig något bricanyldropp.
Jag undrar lite över hur länge det kan komma lite blod, kommer när man torkar sig det är ju inta att det forssar och det är blandat med flytning. Sen tycker jag att jag har svårare att kissa det liksom ilar lite i slutet av strålen. Men där har de ju inte pillat....
Vad skönt att du fick vara sövd! Jag fick inte heller bricanyl, utan morfin på uppvaket, sen alvedon, nån starkare tablett och nåt mot illamående (kräktes i fyra tillar efter narkosen)...
Jag har mest lite ljusbrun flytning nu och håller med om att det känns annorlunda att kissa, det porlar liksom ut lite sakta, men det är kanske eftersom man inte vill ta i efter op... De har ju säkert kommit åt lite runt urinrörsmynningen under op. Jag var öm där när jag torkade mig efter att jag kissar det första dygnet.