maria, GRATTIS!
shäfer, grattis också till att allt såg bra ut, visst är det en underbar känsla!!
magda kul att allt ser bra ut, otroligt egentligen hur annorlunda det kan bli!
dallis då hoppas vi på en bebis snart!
kul att det verkar gå bra för alla i denna tråd!! och tack för alla svar ang frågan jag ställde.
ego, var hos läkaren igår för första gången,
vilken besvikelse! 
hade tid 11.30, blev upphämtad 11.50 av en praktikant från Grekland som inte pratade svenska, han skulle vara med. Sen träffar jag läkaren som är överläkare och hon tog även bort mitt cerklage sist. Hon hade ca 10 tid för mig för sen skulle hon iväg på lunch. Hon hade inte tid att göra en ultraljuds undersökning eller annan undersökning på mig (för blödningen jag hade) men kul då att de var så pass försenade så det inte gick att göra

och så kom hon med en massa råd, typ tänk på dina andra barn, var självisk för en gångs skull, du kanske skulle tänka igenom detta du har ju tid fortfarande, det kommer bli svårt, bla bla bla.
gick därifrån med gråten i halsen, ska jag nu göra abort för att läkaren vill att jag gör det, för att hon anser att det kommer bli så svårt?
varför är hon så negativ? jag klarade mig med AKUT cerklage sist, vilket också är ovanligt att man då går till v.39+4, och nu kommer jag få planerat, borde då inte chanserna vara större?
men men,, gick med gråten i halsen därifrån, men jag känner att jag kan inte göra en abort, hur hemskt det än är att vara i denna situation igen, (alltså graviditeten, barnet är inte hemskt!)
så nu får jag vänta på ultratid, kanske nästa vecka.