• snalmums

Cerclage?

Lanie skrev 2011-05-26 20:50:31 följande:

jag tror nog det kan bero på att du fått bukt med dina magbesvär.. det lättar liksom, inget som ligger o irriterar, så jag tror inte du ska vara orolig.. skulle det vara ngt fel skulle du nog känna obehag, få ont, mer sd o allt det där..

skönt att du fått rullstolen nu, då är det bara o ge sig ut!

btw: ingen bebis ännu. det har varit relativt lugnt i magen nu på kvällen.. tror mkt att värken jag känner kan bero på trötthet också, har sovit lite i em o när jag vaknade så kändes det bättre i magen.. börjar o bli otålig nu känner jag...

japp jag tror som du, men efter jag hade skrivit igår så gick jag på toa och upptäckte lite ljusrosa blod på pappret. blev givetvis orolig ringde in t fl för att rådfråga. dom tyckte jag skulle avvakta efterom jag inte hade ont. somnade sen och vaknade vid 00.15 går på toa men denna gång var det blod på pappret. ringde in igen så vi fick komma in. läkaren kunde inte se vart blödningen kom i från, cerclaget satt på plats och bebisen mådde bra. hon mätte nu tappen till 23mm innan var den 18mm. imorse fick mannen lämna mitt urinprov på vc för en odling på den så jag inte åkt på en uvi. jag kan tillägga att jag har väldigt sköra slemhinnor så kan vara därifrån det kommer lite blod, det är iofs inte mkt blod mer än lite på pappret.kommer ligga nu och vila en del och försöka bara ta det lugnt. vet inte om jag törs ut m rullstolen.

lanie: hur mår du och sammandragningarna?
    har också undrat hur det gått för issen faktiskt....

hoppas ni andra också mår bra och äntligen fredag så njut av helgen!!!

kram till er alla, är så glad att denna tråden finns och ni tjejer är guld värda!!!
    bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-27 11:01:16 följande:
    snalmums: otäckt med blödningar, men vad bra att ni åkte in o kollade upp det o att allt såg fint ut.. säkert slemhinnorna som spökar lite..

det är bra här.. vet faktiskt inte varför jag haft ett par dagar med en massa sd o onda värkar för nu är det lugnt i magen igen.. inatt har jag inte vaknat av onda värkar, knappt vaknat av onda fogar heller, så nu känns det som vanligt igen.. o det känns som om det är väldigt långt borta tills bebis kommer...

håller med dig också! den här tråden har varit och är väldigt viktig för mig också..
    jo det var lite skrämmande igår, men vilar mkt idag så. har unnat mig ett fotbad! kollade nyss på fl har 99 dagar kvar t bf, det känns helt underbart ju. man får försöka tänka positivt även om det känns tungt ibland.

lanie: vad knas att det känns helt bra igen, men tror du håller dig till uppklippningen sen går det nog fort. ska du ligga kvar efteråt eller hur har ni bestämt?
    bf 3 september
  • snalmums
    ISSEN skrev 2011-05-27 18:58:28 följande:
    Hej tjejer! Känner mig värdelös som inte håller er uppdaterade men jag är sällan inne på datorn och går istället in via mobilen och det är krångligare att skriva på den... Här är allt bra och lilla E ligger snällt kvar i magen, fick komma hem förra fredagen och måste erkänna att jag legat ner minimalt..(skäms) sen jag kom hem! Har Tom städat, varit hos folk och fikat ja helt enkelt börjat leva så smått igen! Känns underbart men ångestfyllt samtidigt! Men jag oroar mig mindre och dagarna går fortare och konstigt nog har jag mindre sammandragningar när jag rör mig än ligger still. Kan det vara att man ligger och oroar sig, tänker mer helt enkelt när man bara ligger? Imorgon v 29+0 så några veckor till vill jag helst gå så jag ska lugna ner mig lite, har sätt en timme om dagen som jag får röra mig, typ städa mm resten ska ja försöka ligga ner! Skönt att allt verkar fint med er andra, ska i fortsättningen försöka vara lite mer aktiv i tråden :)
    åh underbart att höra!!!! jag hoppas för er skull att det håller några veckor till, själv kämpar man sig igneom dagarna men precis som du skriver så när man ligger hela tiden så känner man efter mer och oroar sig mera kanske? idag har jag vilat en del eftersom jag fick liten blödning inatt men verkar stannat av nu.

imorgon blir det kanske en tur med rullstolen, skönt att byta lite miljö trots allt! sen blir det vila resten av helgen...
    hatar också att logga in från mobilen, det är nästan omöjligt att posta det man skrivit... eller stavfel är också vanligt bekymmer man får då. ta hand om dig så gott det går! stor kram
    bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-27 19:23:04 följande:
    Klar att du ska ta en en tur med rullstolen. Förra gången när jag hade cerklage åkte jag runt i en rullstol på Ikea. =)
    ja, det känns som det blir en tur med rullstolen idag. ska duscha nu först sen får jag känna efter hur jag känner mig. fick lite rosa blod på pappret igår kväll igen men inget kom på trosskyddet så tror inte det är någon fara. ska på konroll igen på tisdag. misstänker kanske att vid undersökningen i tisdags när man kollade med speteln att kanske det irriterade upp i slemhinnorna därav lite blödning?
    bf 3 september
  • snalmums

godkväll tjejer!

ja, håller med om lite dött under helgen. jag var iväg igår med rullstolen och det gick bra. fick köpt en allround åkpåse som vi beställde så ska hämta den sen när den kommer till butiken.

idag har jag varit ovanligt trött och seg, inte alls varit i form. aptiten har inte varit så bra heller... vet inte om det är en förkylning som ligger och lurar?

ja undrar samma här hur det går för lanie om det har hänt något, annars brukar hon vara online ganska ofta!!!!
    hoppas isf att det är bra och bebisen tittat ut!

bf 3 september
  • snalmums

ett stort grattis lanie till flickan, skönt att allt gick snabbt och bra! ta hand om er nu och massa lycko kramar från mig och magen!Skrattande

bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-30 10:08:38 följande:
    Har ni försäkrat era bebisar i magen?
    nopp, undrar om det verkligen går nu med tanke på mitt akut cerclage osv undrar om det är något försk bolag som ens vill försäkra oss....???
    bf 3 september
  • snalmums

ja, jag har inte kollat upp detta riktigt ordentligt men tror inte att dom vill försäkra mig med tanke på att det varit akut cerclage och riskerna är ju större iom att jag hade en kraftigt påverkad livmoderhals. jag får väl ta och ringa till vårat försäkringsbolag och höra efter vad som gäller. vi har länsförskringar och läste på hemsidan så står det inget spec om deras villkor märkligt nog!

ja, jag vet inte riktigt vad som sker under långledigheten. är ju ledig hela tiden så känns inget speciellt för mig ändå, haha!!! på lördag blir det födelsedags fest för en vän (kommer inte vara med så länge dock) sen beror det på hur kontrollen går imorgon hos spec mvc! mannen jobbar lite extra på torsdag och fredag så då blir man ensam hemma!

gick in i v 27 igår (26+1) idag, det börjar kännas lite tungt nu och på nätterna vaknar jag runt 04.30 med molande värk oftast, undrar om det är växtvärk eller det är lite förvärkar man har då?! annars mår nog bebis bra i magen, sparkar och har sig där inne!!!

bf 3 september
  • snalmums
    ISSEN skrev 2011-05-30 13:52:49 följande:
    Grattis Lanie! Måste kännas underbart att ha fått sitt pris för allt jobb! Jag tecknade en försäkring hos salus ansvar och ingen hälsodeklaration behövdes då iaf, va ganska tidigt i graviditeten! Har funderat på vart alla bor? Själv bor jag i sthlm (Hägersten)och tycker det vore urkul om fler som bor här skulle vilja träffas nån gång, kanske en picknik eller så! Bara en tanke jag fick! Har haft en aning mer sammandragningar sen igår och hoppas inte det är nåt på g, har legat hela dagen idag och ska väl i fortsättningen åtminsrånde någon vecka till ta det lite lungt! Jag rör mig ju en del och kanske kropppen som reagerar efter någrara dagar! Är i h 29+2 så några veckor till vore bra om jag kunde knipa!
    tror vi alla bor lite på olika håll som jag uppfattat det, själv bor jag i örebro! fast aboslut skulle det vara trevligt med en träff med fika, kanske lite väl långt avstånd eller?

hoppas sammandragningarna lugnar ner sig för dig och att du lyckas knipa några veckor till!!!
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-05-30 14:15:36 följande:
    jag har oxå länsf. men har hört o läst mig till att Trygghansa har det bästa skyddet. Men i våra fall så får man väl vara extra uppmärksam på det finstilta.

Precis, jag är "långledig" hela tiden jag med, men fick OK från FK idag så på Torsdag bär det av till släkten på Åland, ska bli underbart o komma iväg
    Idag ägnar jag mig åt det absolut nödvändiga att vika om o sortera sängkläder...*nördvarning* Har så dåligt med förvaring så de mörka sängkläderna åker upp i skåpen ovanför. Sambon tkr bättre om ljusa sängkläder om sommaren säger han...så det får väl bli så då. Ehhh, vi är normala, jag lovar
    Men man hittar de mest onödiga(?) saker o sysselsätta sig med när man bara går hemma. diska kan man ju inte göra hela tiden...

Förstår om det börjar bli tungt, en annan kanske inte ska gnälla så mkt om o va i v18, men foglossning e fasen inte o leka med  
    skönt att di fick godkänt av fk att åka iväg! skulle gärna vilja åka hem till familjen i skåne men läkaren avråder mig att åka så jag får snällt hålla ut tills bebisen tittat ut!

hahaha, ni verkar vara fullt normala, jag är likadan själv... pedant som man är!!!  usch för foglossning tror jag också har en sväng av det ibland.... men 11v kvar tills man klipper upp cerclaget!
    bf 3 september
Svar på tråden Cerclage?