• snalmums

Cerclage?

Lanie skrev 2011-05-19 18:10:34 följande:
    ja, jag ska ta o ringa fl o höra vad de säger om det.

kanske borde råda dig om o göra detsamma. det är ju inte bra o gå runt o vara orolig heller, det kan ju spä på det onda i magen. jag känner mig verkligen jättedum varje gång jag ringer, men får hela tiden påminna mig att det är bättre o ringa en gång för mkt än för lite. o även om allt är bra, så är det ju bra det också o man kan lägga den där oron bakom sig ett tag, tills den kommer nästa gång..
    ja det är sant som du säger... men nu så ska mannen hämta ut mina bricanyl tabletter fåse om det hjälper ngt? fick det utskrivet för längesen men aldrig hämtat ut det! kanske det lugnar magen lite också?

du får upd vad dom säger, blir ju nyfiken! *lyckospark på rumpis*
    bf 3 september
  • snalmums

vad skönt att höra, skickar massa kramar och lycka till hoppas ni får komma hem med bebisSkrattande

KRAAAAM

bf 3 september
  • snalmums
    Nenne skrev 2011-05-19 19:16:27 följande:
    på tal om flytnmingar så fick jag lite oro i min kropp...har nästan hela tiden ljusgulaktiga flytningar som fastnar på pappret och iblan även hänger ut från slidan ursäkta språket. Men nu blir jag orolig att de kan vara slemproppen. Men de har varit så i många många veckor, iallafall efter att jag fick cerclaget i v 15. Men allt ser bra ut på undersökningrna. Kan läkarna se om slemproppen gått?? Kommer ofta då jag gör nr 2. Utan att jag tycker på själv. Ska ringa BM imorn och fråga. Men de finns väl inget att göra va??
    jag har också så precis som ni skriver och förklarar. dom tar odling på mig varje vecka och det har inte varit ngt märkvärdigt. tror det är helt normalt med våra flytningar.
    bf 3 september
  • snalmums
    melinda88 skrev 2011-05-19 20:27:10 följande:
    Hej på er!

Jag miste min dotter i v 22 och är nu gravid igen (13+1). Den 10 juni ska jag få ett cerklage isatt och jag känner mig som ett frågetecken när det gäller det mesta kring proceduren. Tänkte höra om det är någon som har lust att berätta hur det går till? Ska få lite mer information inom dom nämsta dagarna men det vore skönt att få höra från någon som själv har erfarenhet av det :)

Vad händer på sjukhuset? Narkos? Hur är det att leva med det? Något att tänka på? Sex? Som sagt så är frågorna många :)

Kramar till er alla
    grattis till nya graviditeten! har varit inne på din blogg tidigare och läst och tror jag tom har kommenterat om din tatuering! fint minne!

jag fick mitt cerclage akut och var sövd under tiden dom sydde dit det. fick lämna sjukhuset efter ett par dagar, kanske blir annorlunda för dig eftersom du har ett planerat cerclage men sövs gör nog alla.
    bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-19 22:04:49 följande:
    hej igen alla! är hemma nu. läkaren kunde inte så ngt färskt blod så därför tog hon beslutet att inte klippa cerklaget, dessutom de sd jag har gör inte ont o befinner sig mest till övre halvan av magen, känner alltså inget tryck nedåt i samband med sd. hon hittade inte tappen, så förmodligen är den utplånad så det enda som håller ihop allt är cerklaget. läkaren tror det blir bebis när som helst, så fort jag får onda sd eller färskt klarrött blod så är det raka vägen in.

jag tror inte man ska stirra upp sig för hur det är för andra. för andra kanske det är normalt med gelaktiga flytningar, andra har grönaktiga, ngn tredje bara genomskinliga tunna. tror mest man ska hålla utkik efter om ngt förändras. för mig som inte haft slemmiga flyttningar alls, har bara haft tunna, genomskinliga innan o helt plötsligt blir det en annan karaktär på dem. därför jag ringde.hej på dig!

beklagar din förlust o passar på att gratulera till det nya livet i magen! det är bra av dig o ta reda på lite vad andra upplevt innan du ska få information, det gör att du kan ställa ännu mer frågor när du väl sitter där.

Antingen blir det narkos eller ryggbedövning, det har o göra med vad operatören anser vara bäst. jag blev sövd och jag blev inlagd med bricanyldropp över natten för de ville hålla koll på att allt var lugnt. hur du kommer o leva är mkt upp till dig själv. förmodligen kommer du o få höra att du kan leva relativt normalt men ska undvika träning, tunga lyft, bad, kanske även sex. sen är det upp till dig att känna efter hur mkt du tror du klarar av. vissa kan leva ganska normalt, medan andra blir helt sängliggande. själv har jag tagit det väldigt lugnt, kanske lagat lite mat, slängt in en tvätt i maskinen då o då, varit med till affären ngn gång.. men annars har jag varit hemma, legat i soffan eller sängen. det är nu när jag kommit längre (är i v 35+) som jag har vågat att börja göra mer hemma. kommer du o bli sjukskriven?

lycka till med allt!
    vad skönt att allt gick bra och att du blev så bra omhändertagen av bm där på fl! ja kanske bäst att avakta och se nu vad som händer. skönt att dom inte klippte riktigt än utan att du kan gå några dagar, veckor till förhoppningsvis. åh vad jag vill vara i din sits nu. idag känner jag mig lite bättre än igår, förhoppningsvis håller det i sig tills tisdag då jag ska på nästa kontroll.
    bf 3 september
  • snalmums
    MiScHoOo skrev 2011-05-19 22:45:29 följande:
    Jag ska berätta någonting tråkigt för min del Rynkar på näsan

Jag trodde jag var stark, dessa senaste dagarna har jag insett att jag är svag. Psyket har tagit över mitt liv. Jag återvänder till jobbet inom en månad efter jag har förlorat mina barn. Jag har rest mycket för att byta miljö och så vidar. Men nu senaste dagarna inser jag att jag är ingenting, bara en som har krymt tillbaka i skalet.
    Det är så illa att jag har emailat min läkare om att hon ska skicka mig till en psykolog, jag har haft kurator som är hur snäll som helst, men det gav mig ingenting. Jag vill kunna disskutera med en kunning person, hade jag velat bara prata av mig till någon så har jag min familj och vänner.
    Trodde inte att var så svag och ledsen, idag efter min rehab (har fibromyalgi) undervisning så sa sjukgymnasten, du måste gå ut varje dag...
    Imogon ska jag träffa mina arbetskamrater och sedan ska jag ha min underbara vän (också en super nära kollega).
    Vill vara normal,,, vill vara glad,,, vill orka,,, men det enda jag har är oron Gråter. Ibland säger jag till min man att allt är hans fel, som tur skattar han och stöttar mig som vanligt.

Förlåt mig för mitt gnällande
    du är absolut inte ensam om att känna en sådan oro, precis som du beskriver den tar över hela livet/vardagen just för tillfälligt. man får försöka ta en dag i taget och på något sätt tänka positivt även om det är svårt. det är helt ok att känna så som du gör och få gnälla av sig ibland, hoppas du får en bättre dag idagGlad
    bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-19 18:52:44 följande:
    Har du ätit bricanyl tidigare? Om inte var bered på att du får hemska skakningar eller de flesta får. Jag hatade att ta dem.
    nej inte i tabelett form, fick sprutor på sjukhuset efter dom hade satt cerclaget var 6:e timme. jag har nog aldrig skakat så mycket som jag gjorde efter 2a dagen. phuu det var jobbigt. fast dom säger att tabeletterna är inte lika intensiva skakningar som med sprutorna. mannen cyklade iväg till stan tar bara 6 min så onödigt ta bilen sen leta parkeringsplats osv. men receptet på bricanyl tabletter fanns inte, läkaren har nog glömt att skicka ut det till apoteket. fyfy men idag känns det bättre och jag ska försöka ta det så lugnt som möjligt idag. längtar tills tisdag då är nästa kontroll samt får jag skälla på läkaren för att han glömde receptet, om det är honom jag träffar på tisdag. jag har annars 2 läkare en kvinnlig och en manlig, det är visst bara dom som kan sätta cerclage på sjukhuset.
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-05-19 21:09:37 följande:
    Jag har inte gjort kub test, varför vet jag inte, har bara inte blivit av helt enkelt, men med nästa kommer vi göra det.
    Jag kallar liten bara för lilltrollet än så länge, har inte blivit ngt annat ännu
    Vi har inte ens kommit halvvägs här, planerar redan nästa, hahha! 
    bra att ni planerar för nästa redanFlört hihihihi
    mannen sa till mig innan cerclaget sattes, om ca 1½ år så skaffar vi nästa. jag: ursäkta? menar du verkligen det? jag vill vänta minst 5 år. mannen: host 5 år? då skiljer vi oss om vi ska vänta så länge,Flört (han skojade med mig givetvis) fast jag sa till honom senare nu efter att cerclaget är satt att det blir nog bara ett barn om jag får bestämma. men men vi får väl se vad tiden utvisar sig sen. blir glad om detta går vägen och jag får ett friskt barn.
    bf 3 september
  • snalmums

phhhhu vilken morgon jag fick!

mannen jobbar lite extra på ett ställe utöver sitt vanliga jobb, dels för att få lite extra klirr i kassan. igår jobbade han natten till idag och jag var ensam hemma, vilket jag hatar spec på natten om något skulle hända.
    ialf vaknade jag imorse och har nog aldrig varit så hård i magen som jag var imorse, jag trodde jag skulle föda på båda hållen kändes som det. efter lite microlax användning så efter en timme kom det loss, nu kan jag knappt sitta eller ligga. känns som jag bajsat ut en hel pet flaska eller något. nu är jag livrädd att cerclaget ska ha gått sönder men hur skulle man märka om det går i sönder liksom? skulle allt bara komma ut då eller skulle vattnet gå eller vad tror ni?

bf 3 september
  • snalmums

taaaack för era svar! jag har inte haft någon sammandragningar eller så heller ingen blödning så allt är säkert i sin ordning. ska på kontroll på tisdag så jag har mestadels legat förutom när det är toabesök och matdags.
    jag är väl inte direkt jätte orolig men klart man funderar på om det skulle kunna gå sönder för jag var på toa och tog i lite? min läkare sa att om bandet ska gå sönder så ska man ha värkar, fast det kanske inte stämmer?

bf 3 september
Svar på tråden Cerclage?