• snalmums

Cerclage?

tjollahoppasan allesammans!

hur mår ni i sommarvärmen? eller den tropiska värmen vill jag nog kalla detFörvånad phuu

bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-06-07 13:12:22 följande:
    Hej alla!

Jag vill också vara där ni är!! Tiden går så sakta... Jag har inte tänkt på om bebis rör sig mindre när det är varmt men min bebis är van vid värme. Använder ju värmekudde varjekväll.

Har varit på RUL idag och det gick jättebra allt såg bra ut med lilltjejen Drömmer. Fortfarande BF 28 oktober.

Var väldigt nervös innan idag då jag droppade några droppar blod när jag fixade bikinilinjen. Verkade inte som att det kom från slidan så jag har nog kommit åt något med ladyshaven. Det slutade nämligen direkt men trodde jag skulle svimma där ett tag. Man kan ju fråga sig varför det skulle komma en blödning just i den stunden som jag rakade mig.

kram alla 
    vilken otur för dig att det kom i just den stunden med dropparna av blod. TUR att det bara varifrån rakningen.... roligt med rul och skönt att det såg bra ut, man blir ju alltid lite nervös inför rul. ialf jag! nästa gång får du raka dig försiktigtTyst
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-06-07 14:33:56 följande:
    Det är vaaaarmt!!!

Har haft några sköna dagar på Åland, hade gärna stannat ett tag till. lite golf o massor med god öl...lr jag menar mat såklart Det gick riktigt bra både resan dit o hem, men att bli omkörd i trappen av 70åringar va lite förnedrande, heheh! Har känts riktigt bra sista tiden, känner av bebis lite varje dag men har inte ont eller blöder utan bara den där klassiska foglossningen o såklart e man rätt svullen. Ska på RUL på måndag, hoppas bf stämmer o att lilltrollet mår bra, ska bli kul o se igen

Vixan, imponerad av att du övht KAN raka, jag försökte häromdagen, det går sådär, har bett mannen ta över, helt emot mina principer o släppa ner ngn där för rakning, men hellre det än o se ut som en fläckig apa! Så i helgen ska det frissas ordentligt, vi skapå bröllop på Lördag o då kan det vara skönt o känna sig fin nånstans ;P 

Som sagt, man sitter inte så mkt här då det är så vackert väder, ska försöka ge mig ut en sväng nu, måste få lite sommarben!  
    jag önskar jag befann mig i nordpolen nu, alldeles för varmt!
    skönt att du haft en toppen vistelse och allt gick bra. kan tänka mig hur det kändes att bli omkörd i trappan, jag gillar inte att vara ute med min rullstol för jag upplever det som att alla glor. framförallt vuxna människor som kollar precis som som vad fan är det för fel på mig typ.

spännande med rul på måndag, håller tummarna att det ska gå bra för dig!
    bf 3 september
  • snalmums
    mamma mys skrev 2011-06-07 15:08:49 följande:
    hej tänkte ansluta mig till tråden..ska få cerklage för 3dje gången....ja opereras vecka 27....bf 27/12..men går nog inte hela vägen dit skulle jag tro....blir helt sjukskriven men ska väl inte vara helt sängliggandes den här gången..men det beror också på hur mkt sammandragningar jag får den här gången....
    välkommen hit till tråden!

håller tummarna att det ska gå vägen för dig!
    bf 3 september
  • snalmums
    mammasgullar skrev 2011-06-09 12:14:07 följande:

Har en till fråga här,

När jag var hos spec.mvc fick jag höra att "man känner om man öppnar sig" eller om tappen är försvagad..
    Hur känns det?
    Kan ju vara bra att veta vilka saker man ska vara noga på.

Så, har ni kännt när ni öppnat er?

hoppsan, jag kan säga ärligt att jag kände inte alls att jag hade en kraftigt påverkad livmodertapp. det som jag reagera på var att jag hade ett litet tryck neråt och kraftig molande värk. hade inte direkt sammandragningar då eller så. fast jag tror det är lite olika, som sagt jag hade bara ren tur som kom in i rätt tid så man kunde sätta cerclaget. jag hade 11 mm kvar på tappen som var sluten.

jag sökte ju inte för en försvagad livmoderhals eller att jag öppnat mig, utan för min molande värk!
    bf 3 september
  • snalmums
    MiScHoOo skrev 2011-06-09 12:43:02 följande:
    jag har inte känt någon gång förutom när jag var helt öppen och läkarna såg buktande fosterhinna. Då kände jag som om jag hade urinvägsinfektion. Det du ska vara extra försiktigt med ökande flyttningar och tyvärr blir det lite svårare att ha koll på det när man får cerklage för att då har man tillräckligt med flyttningar. Jag fick råden att vara uppmärksam med flyttningarna, SD, eller det minst lilla man känner sig orolig.

tycker det är konstigt att spec.mvc sa att man känner, då skulle ingen få missfall. Har man en svag livmodertapp så öppnas det av sif själv utan förvarning. 
    håller med dig i din kommentar, då skulle det vara mycket mindre missfall om man själv kände av att man hade en påverkad livmoderhlas eller man öppnat sig lite.
    bf 3 september
  • snalmums

måste fråga dig niini, gjorde man någon odling på dina flytningar? det kanske du skulle kräva att dom gör om du känner oro och så. själv har jag cerclage och har som mjölk aktiga flytningar. dock hade jag en del vattniga flytningar innan cerclaget sattes.

bf 3 september
  • snalmums

niini, det är bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite! jag är heller inte den som ringer/åker in, i min första gravidietet var allt normalt tills en morgon jag vaknade då hade jag kraftiga sammandragningar och vips så gick vattnet.

denna graviditet har jag varit mer uppmärksam på att känna efter och lyssna på kroppen. jag kan också ibland vara osäker på ska det kännas såhär eller är något fel? du gör helt rätt i att ringa imorgon och rådfrågar!!!!

bf 3 september
  • snalmums

hallå tjejor!

ett tag sedan jag skev.... idag har jag varit på kontroll och allt ser ut som innan vilket är jätte skönt. jag börjar träffa fler och fler olika läkare för varje gång nu så man får lite olika infornation om hur jag ska leva. den ena säger ja ta det väldigt lungt och vila jätte mycket, den andra säger du kan leva som vanligt. hrm ja tur att jag lyssnar på mig själv till att börja med annars kanske allt hade gått käpp åt helvete.

idag v 29 (28+2) h*n har lagt sig i tvärläge och sparkar jämt på urinblåsan vilket gör skit ont, jag kniper varje gång h*n sparkar.

grattis fru hällström till lyckat rul, vilken lustig anleding till att dom ville göra rul senare... men ändå allt såg bra ut och det var ju det viktigaste.

stor kram till er

bf 3 september
  • snalmums

lanie: hur går det för er? hoppas du njuter till fullo nu Glad
    vilken vecka var det du började röra dig lite smått?
    är i v 29 nu (28+2) har varit ute litegrann men åkt i rullstolen givetvis.
    annars vilar jag en hel del och så.

bf 3 september
Svar på tråden Cerclage?