• snalmums

Cerclage?

MiScHoOo skrev 2011-06-21 11:09:32 följande:
    snalmums Ja det är skönt att bli trodd efter fyra sena missfall men trots det är jag gladast av allt och det är att jag fick ett ärligt svar igår. Inga falska förhoppningar att jag kommer gå hela vägen. Att jag skulle vara redo på att jag kommer kanske nå till v. 21-28 och måste vara redo på det. Nu längtar jag att nå till v. 25 och se där efter vad som händer( jag hoppas att jag hinner till v. 25 och helst v. 28). Tack snälla snalmums för dina varma ord, till och med min man blev glad att veta att vi ev; får en jätte liten bebis och att det kan sluta riktigt illa som vanligt, trots abdominellt cerklage. Nu tar jag en dag i taget och har lite mer hopp än sist. Ska åka in till sjukhuset snart och hämta lite grejer till min cvk som jag har i halsen och ska be dem att ta prover eftersom jag inte har näring förutom mitt dropp och när jag kommer hem ska jag bli kopplad till dagens näringsdropp, igår när sköterskorna var här tyckte dem att en liter vätska var lite så jag ska be dem efter proverna, kanske kan jag få natrumklorid som extra vätska eftersom jag mår inte bra av sockerlösningen glugos. Vi hörs senare efter läkarbesöket och efter dem sätter igång dagens middag, får se vad jag fantasierar att jag äter. Hoppas alla får en skön dag idag.
    det låter skönt och glädjs med er att ni får så bra förhoppningar om att få en liten bebis!

själv fick jag ju ett akut cerclage i v 21 och ja jag trodde aldrig att det skulle hålla såhär länge som det gjort. jag skulle kunna pussa läkarens fötter om nu allt går som det ska, det är tack vare henne som vi kommer få våran mirakel bebis!!! håller mina tummar för er också!
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-06-21 11:20:57 följande:
    Min tapp mår bra!!! Skrattande Ny läkare som sagt, men hon va bra så ryktet stämde =) Tappen va 42mm o helt stängd hela vägen. Sen kollade hon bäcken o fogar o det va en smärre katastrof (enligt mig ;.)) Sheisse va ont det gjorde när hon tryckte ner benen o kände. Det som hände imorse va tydligen rätt normalt, hon sa inget annat så...
    Man har mer flytningar när man är gravid, och ev ännu mer vid Cerklage.

Vixan; Det där känner jag igen, fasen va jobbigt när inget läge är bra, det spelar lixom ingen roll, o så mannens snarkningar på det ;P  Jag ska bädda rent idag o lägga till X antal kuddar i sängen o bulla upp med, vem vet, kanske får sängen för mig själv dåDrömmer

Snabelmus: (Du får heta så nu ) Andningslarm kan man nog köpa lite överallt på babyaffärer eller på nätet. Jag kommer kolla tester och betyg på olika larm o så när det närmar sig.

Nu ska jag ta sonen på sväng in till storstan Trosa o trängas med turister o lunchätare...

Ha en underbar dag tjejer!! 
    snabelmus, ok det får det också!Skrattande jag får väl kolla runt lite jag också se vad som finns!

skönt att det gick bra på kontrollen idag och allt såg normalt ut. tycker att mina flytningar har avtagit lite nu sista tiden faktiskt, ganska skönt!

ha en trevlig lunch med sonen och en helt underbar dag!
    bf 3 september
  • snalmums

det stämmer, jag har typ 13mm kvar av min tapp och en "fin" funneling resten och cerclaget sitter väl som det ska antar jag? koll på tisdag och nu är jag nervös att ngt ska vara galet så att jag får ligga inlagd, det är det sista jag vill just nu.

jag har fått väldigt ont ovanför naveln, känns som det drar ngt fruktansvärt och ömmar. tror det är musklerna men fyfan för känslan man tappar verkligen humöret. annars mår jag ganska så bra, börjar tänka mer och mer på förlossningen nu. undrar hur tusan jag ska få ut huvudet?

bf 3 september
  • snalmums
    violatricolor skrev 2011-06-22 14:03:03 följande:
    Hej, Jag är INTE gravid än men jag tänker fan bli det snart! Tänkte bara fråga er: Har ni alla fått sjukskrivning och hur har läkarintygen formulerats? Känner att om jag blir gravid igen så vill jag göra allt för barnet och ta det lugnt (har mist ett barn pga extrem prematuritet - förlossningen satte igång med värkar och någon orsak hittades ej). Undrar vad det finns för möjligheter?
    välkommen in till tråden!

jag fick själv ett akut cerclage pga att jag hade en kraftig påverkan på livmoderhalsen. har inte haft några problem alls med fk, det gick snabbt och smidigt! hoppas du plussar snart och det ska gå bra för dig!
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-06-22 11:27:03 följande:
    Ja, det kanske är ovanligt, jag vet faktiskt inte, fast läkarna sa ju redan vid operationerna  08 att det skulle ev bli aktuellt med cerklage vid en ev grav. Sen mätte dom ju o då va den ju påverkad. Dom e väl lite extra försiktiga i Nyköping kanske. Men jag är glad för det!

Lanie:  Låter som ngt helt normalt att göra för en gravid kvinna

Snalmums: Humöret får sig en släng med, stackars mannen som får ta en hel del onödigt gnäll emellanåt, men det är övergående får man hoppas...? Huvudet kommer ut, jag lovar, i journalen efter sonen tror jag det stog att huvudet va 35cm...Fast vad jag minns så va det krystvärkarna i sig som gjorde ondast, inte huvudet. men det är inget man direkt längtar efter iaf Tungan ute 

Börjar få lite småpanik inför midsommar, vi ska ha några vänner här över helgen, men hemmet ser ut som sju svåra år o jag ORKAR inte dammsuga o skura o plocka undan allt som ligger i små fina högar. Skrikandes 
    jaaa, humöret är väl inte alltid på topp här. men som tur är att mannen är sååå förstående att det är bara tillfälligt och man får försöka gott göra det sen på något sätt!Flört jo jag minns själv när man fick mf i v 20, fast det kanske inte är att jämnföra med men tyckte inte det gjorde så ont då att föda, men däremot värkarna innan. phu fast man glömmer det lika fort igen som tur är! annars skulle jag inte sitta med min magkula idagSkrikandes
    bf 3 september
  • snalmums

tycker det är lite roligt, alla ändrar mitt namn till allt möjligt! Flört
    fick mig ett gott skratt såhär på morgon kvisten...

börjar få mer och mer sammandragningar nu, inget som gör ont dock men kommer fler nu än vad det gjort tidigare.
    antgligen så tränar väl livmodern sig nu inför förlossningen är snart i v 30, hur underbart är inte det? trodde ALDRIG jag skulle komma såhär långt. jag har bricanyl tabletter som jag kan ta för att minska sammandragningarna eller lugna livmodern lite så det inte triggar igång något. hoppas på att kunna gå till v 32 nu!

trevlig midsommar på er tjejer!

bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-06-26 14:48:09 följande:
    Sover så dåligt på nätterna. Kan varken ligga på högersida eller vänstersida eller på någon annan sida. Så idag har jag investerat i en gravidkudde dreamgenii. Hoppas den hjälper mig!!
    hur går det för dig att sova nu med gravidkudden? blev det bättre? själv sover jag med en kudde mellan benen sen en kudde under magen, det funkar bra men jobbigt när man ska vända sig och få med sig alla kuddarna och täcket!
    sen vaknar man flera ggr under natten för toabesök!
    bf 3 september
  • snalmums

hahaha, det såg ju bekvämt ut! än att hålla på med 2 kuddar som man ska få med sig när man vänder sig! kanske satsa på en sådan nästa gång? nu sover jag ju gott om nätterna men bökigt hålla på med kuddarna för vända håll.... sen ska man ju ha med sig täcket också.... haha imorgon blir det kontroll för min del, 2v sedan sist!!!

bf 3 september
  • snalmums

här är det bra, men börjar bli sjukt trött och börjar samla på mig massa vätska nu. ont i handleder och känner mig klumpig, svettas för ingenting typ! phu för värmen!!!!

varit på kontroll idag och allt såg bra ut, skönt det! började planera inför allt som ska komma nu framöver. kontroll om 2v om h*n inte lagt sig till rätta innan v 36, kommer dom göra ett vändningsförsök. sen v37 blir det klippning... oh vad jag inser nu hur kort tid det är kvar. 1 månad och 2v! Förvånad

nästa graviditet VILL jag INTE vara gravid under sommaren fy bubblan vad jobbigt det är.

hur mår alla andra? Issen hur går det för dig? är bebisen kvar i magen ff?

bf 3 september
  • snalmums
    ISSEN skrev 2011-06-30 00:03:47 följande:
    Jag är här inne och läser nästan varje dag men orkar sällan skriva, Tycker det är jobbigt att skriva på mobilen och datorn är nästan aldrig på så jag är i bakgrunden och kikar ;)) Bebis är kvar i magen trots att jag numer gör ALLT som jag gjort innan cerklaget! Jag tom bär kassar, sonen mm men igår var jag på koll av cerklaget och det sjukaste är att det sitter där det satt sist, alltså fint på sin plats! Är i v 33+4 nu så känns inte läskigt på något vis att leva igen utan skulle snarare vara skönt på sätt och vis om bebis kunde komma nu! Har idag haft en aning mer sm så vi ffår väl se om det sätter igång snart! ÄVi är såå grymt redo för att träffa våran lilla bebeis här hemma nu!
    låter helt underbart! brukar också surfa från mobilen och lite störigt när man ska posta allt man skrivit för då hänger det sig och ja allt försvinner sen som man skrev. härligt att du kan göra så pass mkt ändå med tanke på cerclaget. jag har också nu börjat göra lite mer än bara vila! det är helt underbart, men phu vad varmt man svettas ju för ingenting tycker jag.

stor kram på dig
    bf 3 september
Svar på tråden Cerclage?