Cerclage?
men så länge det sparkar och buffar så får man hoppas att allt är bra!!! men tycker du kan säga ifrån om din oro så kanske dom kan göra ett extra UL så du kan känna dig tryggare?
men så länge det sparkar och buffar så får man hoppas att allt är bra!!!
sådär ja, då är det v 35+0 idag och än så länge inga tecken på att något ska sätta igång. det är verkligen tungt och mina fötter ser ut som elefantfötter fina och svullna. känner mig som en heffaklump eller ja jag ser ialf ut som en sådan just nu. h*n har ff inte vänt sig och jag börjar bli lite orolig nu inför vad som komma skall. blir det snitt eller en vanlig förlossning. hrm....
hur mår ni andra? det är sjukt varmt och jag orkar knappt ta mig ut dessutom så svullnar mina fötter på noll tid och då är det svårt att gå.
melinda88 hur går det för dig? hoppas allt är lugnt och inget har hänt!!!!
kan tänka mig att det är en väldigt stor omställning att helt plötsligt bli mamma så det skulle inte förvåna mig om jag också kommer komma ner i någon form av svacka som du, jag har ju hela tiden haft inställningen att det kommer bara gå åt skogen. ok jag ska inte ropa HEJ ännu! fast v 35+0 är ialf större chanser än v 21+4! faktiskt nu när jag tänker efter så har tiden ändå gått ganska fort. som du sa lanie v 25-29 typ har varit den värsta tiden, rastlöshet till max.skönt att du också kunde svara lanie och komma med dina erfarenheter
igår fick jag världens sammandragningar, en igår kväll som varade i 3 min fyfan trodde aldrig det skulle gå över.
tog faktiskt en bricanyl sen sov jag gott under natten, idag har det varit lugnt! var hos bm i måndags och hade högt blodtryck dock syntes inget på urinstickan. fick en tid igen nästa vecka, samtidigt så skickade hon upp mig till spec mvc för en koll. allt såg bra ut och visst hade jag sammandragningar, vändningsförsök nästa vecka också det ser jag inte alls fram emot!!!!
melinda88, jag tror inte du behöver oroa dig även om man gör det! jag har också fått en del olika mätningar från olika läkare men min tapp är 13mm och några ggr har man mätt till mindre och även mer. sen har du också en funneling som kanske påverkar själva mätningen, min öppnas och stängs precis som det vore elastiskt!!!
jag hoppas verkligen för din skull att det ska gå bra och att du snart ska få komma "hem"
kul att det blev lite fart i tråden här och nytt ord slapptappar tyckte jag var lite roligt men visst vi är alla starka som tar oss igneom all möda för att få en bebis!!!
här har det ännu inte hänt någonting, förvärkar och sammandragningar dålig i magen och inte direkt någon aptit.
vi får väl la se vad som händer 35+5 nu och det känns overkligt. som jag skrivit innan är jag livrädd att ngt ska gå snett nu bara för jag kommit såhär långt.... h*n har ff inte vänt sig så ja jag får väl se om jag står ut med ett vändningsförsök nästa vecka?
kram till er alla