• vixan

Cerclage?

Har ni försäkrat era bebisar i magen?

• vixan
    FruHellström skrev 2011-05-29 21:12:22 följande:
    Jag känner oxå efter mkt, men ja, alla beskriver ju olika =)
    Jag är idag alltså i v 17+4

"Du är i vecka 18.
    Du har gått 17 fulla veckor och 4 fulla dagar (v17+4)"

Fast blir man tillbakaflyttad så blir det nog lite surt, man vill ju så gärna fram till dagen F, längtar såå mkt efter min lilla plutt så det är otroligt! Har ju velat haft barn i flera år, men inte hittat rätt (igen) förrän nu, känns så underbart o vänta denna härliga mans barn, han är verkligen den bästa som finns!
    Nu är jag i v18+2 men på något sätt har jag inbillat mig att jag skulle vara i v19+2. 
  • vixan
    vixan skrev 2011-05-30 12:13:42 följande:
    Nu är jag i v18+2 men på något sätt har jag inbillat mig att jag skulle vara i v19+2. 
    Jag tror att man kan få den som är gratis för den kräver ingen hälsodeklaration men den som gäller i v 26 kräver ju det så då kanske det inte går.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-30 12:27:31 följande:
    VIxan: När hade du din sista mens då? Jag hade den 26januari. Min mens va lite hoppohej emellanåt, ingen direkt koll på ÄL osv. Men till RUL så går jag bara efter FL sätt att räkna. Jag går in i v 19 på Onsdag, men bebis blev ju till 2v efter ÄL så det där med o räkna tkr jag e svårt.
    Dock vet jag att bebis blev till den 8feb på morgonen, heheh...

Precis, ingen hälsodeklaration behövdes...då gäller den för oss med  
    Jag hade min sista mens den 22 januari. Bebis är beräknad till den 28 oktober. Jag är i vecka 19 eller 18+2 men går in i vecka 20 eller v19+0 på lördag. Svårt det där hur man räknar. Jag har ju fått en hel del Ul och de har stämt med FL sätt att räkna.
  • vixan
    Lanie skrev 2011-05-30 21:26:53 följande:
    o glömde, Tack så mkt för alla gratulationer!! nu ska ni se att ni också snart är där!
    Jag förstår hur du känner. För mig var det lika. När jag fick min dotter hade jag inget cerklage utan gick till v 35. Hade värkar hela tiden och fick ingen vila- Blev förbannad på min BM som sagt att man skulle få vila mellan värkarna.

När jag hade cerklage så hade jag värkar och stört blödde. Detta blod sa läkarna var från cerklaget men min cerklageläkare sa att det inte brukar komma så mycket blod från cerklaget. När min son föddes kom han utmed moderkaka så det kan ju ha varit den som spökat också men det lär jag aldrig få veta.

Därför är jag lite nyfiken. 

Tänke på att där är inte merän mat i 10 minuter i varje bröst så ho inte suger sönder dig

• vixan

Hej alla!

Här var det lugnt idag. Har gått och funderat ett tag. Vi har pratat om bjasar och fisar så nu tänkte jag starta en annan intim diskussion. Hur gör ni med rakning inför undersökningarna. Jag brukar raka av mig allt så slipper man frisera. Nu sen jag blev gravid använder jag en ladyshave för att slippa bakterier. En dag slog det mig fasen tror läkaren att jag gör mig fin där nere för honom hmmmm. Hur gör ni inför kontrollerna? Sjukt kanske men gör man inget så tänker man på konstiga saker. =) 

• vixan

Åker man in akut räknas det inte. =) Har hänt mig också. Kommer ihåg att jag inte rakat benen heller och jag skämdes. Jag blev inlagd så mannen fick ta med sig en rakhyvel. =)

• vixan
    Lanie skrev 2011-06-03 12:25:07 följande:
    hej tjejer! vilka trevliga diskussioner ni har här inne!

rakning ja, jag har väl varit lite grann, som vem fan bryr sig? jag har bara rakat bikinilinjen lite o ansat när det blivit lite för långt.. mer har jag inte gjort.. läkarna är nog vana av o se både det ena o det andra.

jag var också så där blöt mellan bena ibland o jag nojade precis som er, åkte faktiskt in en gång för o kolla läget..

vi är hemkomna nu iaf.. kickan är supersnäll än så länge, hoppas det håller i sig.. vi håller på o klurar på namn än, men nu har vi nog bestämt oss..
    Vad har ni för namnförslag. Vår dotter var 3 månader gammal när vi bestämde oss för ett namn. hehe stakars liten
  • vixan

Hej alla!

Jag vill också vara där ni är!! Tiden går så sakta... Jag har inte tänkt på om bebis rör sig mindre när det är varmt men min bebis är van vid värme. Använder ju värmekudde varjekväll.

Har varit på RUL idag och det gick jättebra allt såg bra ut med lilltjejen Drömmer. Fortfarande BF 28 oktober.

Var väldigt nervös innan idag då jag droppade några droppar blod när jag fixade bikinilinjen. Verkade inte som att det kom från slidan så jag har nog kommit åt något med ladyshaven. Det slutade nämligen direkt men trodde jag skulle svimma där ett tag. Man kan ju fråga sig varför det skulle komma en blödning just i den stunden som jag rakade mig.

kram alla 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-06-07 14:33:56 följande:
    Det är vaaaarmt!!!

Har haft några sköna dagar på Åland, hade gärna stannat ett tag till. lite golf o massor med god öl...lr jag menar mat såklart Det gick riktigt bra både resan dit o hem, men att bli omkörd i trappen av 70åringar va lite förnedrande, heheh! Har känts riktigt bra sista tiden, känner av bebis lite varje dag men har inte ont eller blöder utan bara den där klassiska foglossningen o såklart e man rätt svullen. Ska på RUL på måndag, hoppas bf stämmer o att lilltrollet mår bra, ska bli kul o se igen

Vixan, imponerad av att du övht KAN raka, jag försökte häromdagen, det går sådär, har bett mannen ta över, helt emot mina principer o släppa ner ngn där för rakning, men hellre det än o se ut som en fläckig apa! Så i helgen ska det frissas ordentligt, vi skapå bröllop på Lördag o då kan det vara skönt o känna sig fin nånstans ;P 

Som sagt, man sitter inte så mkt här då det är så vackert väder, ska försöka ge mig ut en sväng nu, måste få lite sommarben!  
    Vi har något som inte många  har  längre en bide`. Tyckte det var konstigt nör vi köpte huset at man satt in en sådan i ett nytt badrum men det är superbra. Sätter mig gränsle över den så går det bra. hehe
Svar på tråden Cerclage?