• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo

Hej kära vänner, nu tittar jag in igen. Jag har inte blivit gravid än eftersom jag fick ta bort gallblåsan för en tid sen och vi ska börja jobba på det i nästa månad så av nyfikenhet, vem har fått barn och hur har det gått för er som är gravida, finns det några hemligheter,,, är så nyfiken

• Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-01-13 18:22:28 följande:
    Hej kära vänner, nu tittar jag in igen. Jag har inte blivit gravid än eftersom jag fick ta bort gallblåsan för en tid sen och vi ska börja jobba på det i nästa månad så av nyfikenhet, vem har fått barn och hur har det gått för er som är gravida, finns det några hemligheter,,, är så nyfiken
    Hej hopp! Hoppas operationen gått bra! Tror inte det kommit några bebisar sen du var här sist...tack o lov
    Men det börjar närma sig målsnöret för ett par!!!
    Hoppas du snart får en liten inneboende!
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-01-14 10:25:05 följande:
    Hej hopp! Hoppas operationen gått bra! Tror inte det kommit några bebisar sen du var här sist...tack o lov
    Men det börjar närma sig målsnöret för ett par!!!
    Hoppas du snart får en liten inneboende!
    skönt att jag lämnade er och hittade er i samma tillståndSolig Jag lever med er och längtar att höra bra nyhet av er alla. Kanske en dag blir min tur om jag har tur nu
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-13 18:22:28 följande:
    Men oj,hur mås det efter op?
    Inga bebisar ännu men om några veckor så kommer Magda bebis och sedan min
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Schäfer: Fick no låna vagnen? Hur gick det?

Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:14:36 följande:
    Schäfer: Fick no låna vagnen? Hur gick det?
    Han har inte haft tid att åka förbi, hoppas på helgen!!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-14 15:25:56 följande:
    Han har inte haft tid att åka förbi, hoppas på helgen!!!
    Ok,hoppas att den passar för den är hur bra som helst!
    Vi ska hämta våran nästa helg, den har faktiskt kommit redan!!!

Denna helh ska vi kolla bilar, det blir nämligen lite trångt med 3 barn i en Saab 9.3 sport kombi......
    Fast de är egentilgen makens sätt att köpa sig en ny bil utan att jag klagar!
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:28:44 följande:
    Ok,hoppas att den passar för den är hur bra som helst!
    Vi ska hämta våran nästa helg, den har faktiskt kommit redan!!!

Denna helh ska vi kolla bilar, det blir nämligen lite trångt med 3 barn i en Saab 9.3 sport kombi......
    Fast de är egentilgen makens sätt att köpa sig en ny bil utan att jag klagar!
    Spännande med ny bil Vi har en Crysler Voyager (7 säten) men har fällt sista raden så bagaget är STORT då vi har hundbur + ska få in en stor vagn nu också
    Inte så sexig bil...men väldigt praktisk!!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-14 15:31:41 följande:
    Spännande med ny bil Vi har en Crysler Voyager (7 säten) men har fällt sista raden så bagaget är STORT då vi har hundbur + ska få in en stor vagn nu också
    Inte så sexig bil...men väldigt praktisk!!!
    Jag tyckte om Voyager, den är så praktiskt tycker jag men maken vill ha en Audi SUV,så......
    Voyagern skulle passa så bra eftersom vi kommer nog att skaffa hund efter att Adrian föds.
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:34:12 följande:
    Jag tyckte om Voyager, den är så praktiskt tycker jag men maken vill ha en Audi SUV,så......
    Voyagern skulle passa så bra eftersom vi kommer nog att skaffa hund efter att Adrian föds.
    Den är så praktisk när man kan fälla ner sätena i golvet! Och stolarna känns som skinnfåtöljer
    Jag är jätte nöjd, men när barnen är större och barnvagnstiden är över så vill jag nog ha en mindre bil ändå...gillade vår V70...
    Lycka till i morgon då! Audi SUV är ju jätte fin!