• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:14:36 följande:
    Schäfer: Fick no låna vagnen? Hur gick det?
    Nu har vi lånat hem den och kollat... Den gick in i hissen på millimetern men tyvärr var hjulen för breda för rampen
    Jag skiter dock i det och får dra den upp för halvtrappan som det handlar om! Så nu är mannen iväg och lämnar tillbaka lånevagnen och beställer en!
    Vad valde ni för färg?
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-15 11:44:36 följande:
    Ah ok, kanske då men inte läge att börja handla rosa än
    hehe, så sa bm också,, men även om vi hade varit säkra på en tjej så hade vi nog inte tapetserat i rosa iaf..
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-14 21:51:13 följande:
    gud vad glad jag är för er skull. Jag mår mycket bättre, men just så himla jobbigt efter renovering och jag vilar lite innan tapeterna kommer upp...
    Renoverar ni själva? Vad duktiga ni är, för maken och jag är inte det......
    Fast åt andra sidan undviker ni fuskbyggare,något vi drabbats av
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-15 12:45:41 följande:
    Nu har vi lånat hem den och kollat... Den gick in i hissen på millimetern men tyvärr var hjulen för breda för rampen
    Jag skiter dock i det och får dra den upp för halvtrappan som det handlar om! Så nu är mannen iväg och lämnar tillbaka lånevagnen och beställer en!
    Vad valde ni för färg?

Vi valde de svart/grå. Tyckte inte om de andra färgerna så mycket,kanske den mossfärgade....
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2011-01-14 22:44:57 följande:
    njae, bm gav sig på en gissning, en flicka... o varken jag eller sambon kunde se ngt annat.. så kanske är det en liten flicka.. med wilton var det ju så tydligt... om det är en pojke så är han väldigt duktig på att skyla sig :)
    En liten tös alltså..... kanske !
    Härligt att allt såg bra ut!
    Snart mamma- igen!!
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-15 22:57:45 följande:
    Renoverar ni själva? Vad duktiga ni är, för maken och jag är inte det......
    Fast åt andra sidan undviker ni fuskbyggare,något vi drabbats av
    heheh min man kommer hem imorgon, hann renovera klädkammaren och sovrummet men är uppe med den andra rummet men nu orkar jag inte och hinner inte så han får hjälpa mig, jag har målat, tapetserat och lagt klickgolv.... kan du tänka dig att jag är en pojkflicka heheh, jag kände mig så. men fy fabjan så mycket skräp det blev, sista rummet och jag får villa flera månader innan badrummet och köket, men aldrig aldrig ensam mer
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-15 22:58:37 följande:

Vi valde de svart/grå. Tyckte inte om de andra färgerna så mycket,kanske den mossfärgade....
    Svart/grå? Är det den de kallar Flint?
    Vi valde en helsvart...
    Ska när jag får röra på mig igen kolla med bostadsföreningen om vi får bredda rampen också!

Hur gick billetandet?
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-15 23:07:27 följande:
    Svart/grå? Är det den de kallar Flint?
    Vi valde en helsvart...
    Ska när jag får röra på mig igen kolla med bostadsföreningen om vi får bredda rampen också!

Hur gick billetandet?
    Vi har nog valt samma färg.
    Jag blev sängliggande pga fogarna....
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-15 23:06:50 följande:
    heheh min man kommer hem imorgon, hann renovera klädkammaren och sovrummet men är uppe med den andra rummet men nu orkar jag inte och hinner inte så han får hjälpa mig, jag har målat, tapetserat och lagt klickgolv.... kan du tänka dig att jag är en pojkflicka heheh, jag kände mig så. men fy fabjan så mycket skräp det blev, sista rummet och jag får villa flera månader innan badrummet och köket, men aldrig aldrig ensam mer
    Jösses vad duktig du är!!!
    Snart mamma- igen!!
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-15 23:44:04 följande:
    Jösses vad duktig du är!!!
    duktig? jag svärde flera gånger och anklagade mig själv, första gången jag renoverar och är rätt nöjd om jag får skryta hehe