• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer

En annan sak som är så praktisk är ju att man kan fälla ryggstöden även i baksätet vilket gör att det inte blir så trångt när man har en stor tjej som sitter i bakåtvänd bilstol och helst ska göra det i minst 1 år till...

• Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-14 15:36:43 följande:
    Den är så praktisk när man kan fälla ner sätena i golvet! Och stolarna känns som skinnfåtöljer
    Jag är jätte nöjd, men när barnen är större och barnvagnstiden är över så vill jag nog ha en mindre bil ändå...gillade vår V70...
    Lycka till i morgon då! Audi SUV är ju jätte fin!
    Jag vet,vilken lyx med "skinnfåtöljer" i bilen!!
    Ska försöka övertala maken att vi ska titta på Voyagern igen

Ja,suven är fin men jag är lite snål av mig
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-14 15:43:19 följande:
    Ja,suven är fin men jag är lite snål av mig
    Guld i mun 
  • Lanie

halloj, RUL idag.. Allt såg finfint ut, bebis hade iaf alla delarna på rätt ställe :) BF är 21 juni.. men bebis var lite envis, ville inte vända på sig så bm hade svårt o kolla allt supernoga, men men...

Bilen gick igenom besiktningen

snart blir vi av med lägenheten

o nu har jag jobbat första dagen, funkat helt okej att sitta hemifrån även om datorn är lite slö i vissa system.. men men, jag fick en del gjort iaf..

nu blir det mys resten av kvällen

Kram!

• MagdaA

Thalis: jasså du, de tror du? Att jag hinner före? Jag är tveksam... just nu känns det som att den här bäbisen aldrig kommer ut...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

maken skulle iväg å simma i em så jag följde med till stan. passade på att göra några små ärenden själv när Alex var på dagis. köpte bindor å lite sånt nödvändigt som kommer behövas framöver. fyndade ett amningslinne på pop-rean, fast jag undrar om det kasnke är för stort ändå...jaja, visar sig väl. nån som vet om man kan byta rea-plagg på pop? och så köpte jag ett gossedjur som Alex ska få ge till lillebror när han kommer. Tänkte han kunde tycka de va roligt med ett litet paket att ta med till bb

nu har vi ätit tacos så det står ut genom öronen! ryms verkligen inte mycke mat i magen nu! i morgon kommer några vänner ner från Lycksele, blir här till söndag. Alex ska sova hos farmor så får vi lite vuxen-tid, ska bli skönt.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-01-14 15:11:18 följande:
    Men oj,hur mås det efter op?
    Inga bebisar ännu men om några veckor så kommer Magda bebis och sedan min
    gud vad glad jag är för er skull. Jag mår mycket bättre, men just så himla jobbigt efter renovering och jag vilar lite innan tapeterna kommer upp...
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-14 17:14:49 följande:

halloj, RUL idag.. Allt såg finfint ut, bebis hade iaf alla delarna på rätt ställe :) BF är 21 juni.. men bebis var lite envis, ville inte vända på sig så bm hade svårt o kolla allt supernoga, men men...

Bilen gick igenom besiktningen

snart blir vi av med lägenheten

o nu har jag jobbat första dagen, funkat helt okej att sitta hemifrån även om datorn är lite slö i vissa system.. men men, jag fick en del gjort iaf..

nu blir det mys resten av kvällen

Kram!

Huvudsaken allt såg bra ut! Men gissar att ni inte fick veta kön då...?
    Måste vara skönt att få skingra tankarna med lite jobb! Tiden går ju så sakta när man inte "fyller någon funktion" annat än vara levande kuvös
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-14 21:54:42 följande:
    Huvudsaken allt såg bra ut! Men gissar att ni inte fick veta kön då...?
    Måste vara skönt att få skingra tankarna med lite jobb! Tiden går ju så sakta när man inte "fyller någon funktion" annat än vara levande kuvös
    njae, bm gav sig på en gissning, en flicka... o varken jag eller sambon kunde se ngt annat.. så kanske är det en liten flicka.. med wilton var det ju så tydligt... om det är en pojke så är han väldigt duktig på att skyla sig :)
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-14 22:44:57 följande:
    njae, bm gav sig på en gissning, en flicka... o varken jag eller sambon kunde se ngt annat.. så kanske är det en liten flicka.. med wilton var det ju så tydligt... om det är en pojke så är han väldigt duktig på att skyla sig :)
    Ah ok, kanske då men inte läge att börja handla rosa än