Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

MeOnFire skrev 2011-09-15 17:15:39 följande:
    puh hoppas det går så fort som ni skriver :) Konstigt nog nojjar jag mer nog mer inför klippet än själva förlossningen (som med största sannolikhet gör myyyycket ondare ;) )
    samma här, visst är det märkligt...

Jag hoppas verkligen det går fort jag oxå, några sek låter bra

Stämmer det att det kan klucka till i magen, jag tkr mig ha hört 3ggr under några dar nu, högst upp lixom...
    Låter lite som kluck, splasch, o schlurp... fast allt på en gång om ni förstår...? Kanske bara är inbillning?

• FruHellström
    mamma mys skrev 2011-09-20 14:50:34 följande:
    jag klarade uppkörningen:) JAG HAR KÖRKORT NUUU:)

har bf den 27 dec... 
    Grattis som bara den!! Skål

Är en enorm frihet, tog själv körkort när jag va i 8e månaden med sonen. Tungan ute
  • FruHellström

Just nu är jag urless på o vara gravid...

Bor hos mor nu medans huset renoveras, hård bäddsoffa utan ngn fjädring, man känner sig lite påträngande...
    Längtar hem galet mkt, håller på o renoverar fönster, jobbigt o tungt att stå framåtlutad o slipa, kitta o måla, men snart e dom klara iaf...!!  

Förhoppningsvis kan man flytta hem till nästa helg, vore underbart o hinna inreda lite innan bebis kommer,
    Måla skötbord o säng o få lite ordning o sen (förhoppningsvis) hinna ladda några veckor...?

Har sammandragningar o börjar bli sådär toktjock o så noll muskler kvar...

Det är kul nästan jämt...

Kram på er! 

• FruHellström
    Becka81 skrev 2011-09-22 08:47:41 följande:
    Har just fått cerklage i v.14. Har däremot upptäckt att de olika läkarna jag träffar ger olika info. Nu väntar jag på dagens läkare för att se vad hon har för besked om sjukskrivning och vad jag får göra. Hur var det för er?
    Välkommen hit.

Tyvärr säger läkare ofta olika saker. Jag tror det viktigaste är att lyssna på sin egen kropp. Ta det lugnare än vanligt, inga tunga lyft o inget himlastormande sex. jag är sjukskriven fram till v 37 för sen räknas barnet som fullgånget om det föds. Sjukskrivningen beror mkt på vilket jobb man har samt restid o såna saker. Det är lite olika från fall till fall, samt hur pass påverkad din tapp är. Men generellt tror jag man kan leva lite som vanligt, men  betydligt lugnare o som sagt ingen fysisk aktivitet  
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-09-23 14:23:56 följande:
    Vad bra att inget va på gång.

Det här med att låta män handla =). Min kära man har blivit jätteduktig. Tidgare kom han bara hem med de som stod på listan och inget annat. Nu kan han ta egna initiativ och köpa sånt som jag missat och han vet att vi behöver.
    Haha, en lydig man är en lycklig man

Min e oxå superduktig, vi bor ju hemma hos mor just nu, o han lagar mat varje dag, idag blir det risotto med sparris, sååå gott.
    (Fast fredagsmyset har han glömt, så jag o sonen får ta en repa senare...) 
  • FruHellström

Jag är försäkrad med Trygg-Hansas väntabarn, alltså den som kostar 1050:- De sa inget om cerklage, ingen hälsokoll eller så, bara o betala in, o då frågade jag och förklarade min sits med försvagad tapp, inga problem...
    Så den funkar, om man nu vill ha dem  

Nu längtar jag verkligen till klippet..:!!

Sammandragningar tillochfrån, trycker neråt o tycker mig känna att det drar lite i bandet... jag vill bara föda barn nu!!! :-P

• FruHellström
    vixan skrev 2011-09-25 11:16:18 följande:
    Jag betalar 690kr för min försäkring tecknade hos länsförsäkringar.

Jag tycker du ska knipa tills du kommer till v37. Min dotter föddes i v 35+0 vilket är samma vecka som jag var i går (rekord nu med 35+1) Det var helt okej att få barn då men man får stanna kvar på bb och det vill inte jag vill hem så fort som möjligt.

Jag har faktiskt inga sammandragningar eller få men trycket nedåt känner jag av. Förvånar inte mig om jag går över tiden. Jag hoppas på att de retar tappen när de tar bort cerklaget och så sätter det igång men det var inte vanligt så min läkare utan tvärtom så håller tappen sig vilket kunder bero på ärrbildningar. 
    Absolut vill jag ju att lillfis stannar tills efter klipp iaf, men man är inte kaxig nu, sen är jag så sugen på o komma igång med träning o promenader. Hoppas hösten är lång o mysig o bjuder på mkt sol.

precis, vill INTE stanna mer än nödvändigt på bb, så jag lovar o knipa så långt det är möjligt

Skönt o slippa sd, trycket känns så skumt med tkr jag, hela vägen, framifrån o bak, känns ju som man ska ski*a ner sig emellanåt, hahah!!

Min bm sa med att hon varit med om cerklagedamer som gått över tiden tom, beror nog som du säger på ärrbildning. Kanske e samma för mig iom koniseringarna...?  
  • FruHellström

jag längtar MASSOR efter att få svinga runt moppen, stå på alla fyra o dammsuga under soffan o sängar, klättra på stolar o tvätta fönster, bära in ved o stora tvättsäckar <3
    Kommer bli underbart!!

Eller... I helgen ska vi flytta hem till huset om allt går enligt planerna, då ska alla rum storstädas, det går lixom bara inte o dammsuga av lite lätt efter de har stått o sågat o slipat o haft sig... "VI löser det säger sambon....Frågan är, gör vi det, jag tror kvinnor har liiite mer öga för o se vad som eg behöver göras... Jag vill ju att gardinerna ska ner o tvättas, strykas. Lister o foder måste torkas, o över o under överallt, sängar som ska dammsugas o täcken som ska skakas... Eller så spar man på det till efter den 12e... Fast vore skönt o bara softa o ladda 1-2 veckor innan FL o inte tokstäda... Well återstår att se..

Imorgon ska jag upp till Ikea o träffa min barndomsvän som oxå är gravid, får se hur långt vi orkar gå, kommer bli mkt fika o soffprovning... Men dessvärre nödvändigt med ett besök dit..!! 

• FruHellström
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 
    Mamma mys bf 27/12-11 klipp??? 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas mitten av december v. 36 
    Pupp BF 30/1,Snittas i början av januari
    FruHellström BF 4/11 klipp
     12/10
  • FruHellström

Sex hade varit trevligt... Längtar tills man kan ta upp det igen ordentligt!! Vi hade lite mys för ca2v sedan, men det va mer mys o inte alls så avancerat som man suktade efter... Rynkar på näsan Det går ju inte... :/

Däremot beställde jag knipkulor o såna där geishakulor för o tajta till o piffa upp. Hoppas de funkar oxåDrömmer

Svar på tråden Cerclage?