Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Jag gillade Mia stenhårt, visa delar va bättre än andra. Mkt eftertanke när hon pratade om varannan vecka. O så låten på det, kände mig jättemisslyckad en stund för jag lämnade min sons far
    Fast vid närmare eftertanke så va det nog det bästa jag gjort.!!

Maria22: Det är pga konisering som jag har cerklage, gjorde två st  2008, pga svåra cellförändringar. 

Sen när jag väntade sonen så gick vattnet i v 36+5, så han räknas som prematur enl läkarna... fast med en vikt på 3762 så vetetusan om det inte va en felräkning...?? Gulsoten han hade berodde nog på blodgrupperna o inte att han va för tidig.

Stå på dig Maria22 o lycka till!{#emotions_dlg.flower} 

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-12 10:36:27 följande:
    Nån som vet vilket försäkringsbolag som är villig att försäkra mig och bebis?? Ingen verkar göra detta ju :( så arg..
    Jag är försäkrad i Trygg Hansa, det va inga problem sa dem, ingen hälsokoll krävs...

Jag ser oxå fram emot att få klipptiden, vllket jag kommer få på Onsdag..!
    Det känns betydligt lugnare nu om den skulle komma, eller framförallt om den kommer efter klipp, det skulle bara vara skönt, e ju trots allt i v 36-37 nånstans då... 
  • FruHellström

Har klurat lite på en sak...

Jag o framförallt min sambo vill ju gärna ha ett barn till efter den här lilla, och jag har sagt att ska det bli en trea så ska det bli relativt tätt, kanske börja jobba på det i slutet av nästa sommar, av flera anledningar...
    Jag vill tex inte börja om en tredje gång med nattvak o allt vad det innebär.
    Vi blir inte yngre, min sambo blir 44 och jag blir hela 31(!!)
    bland annat...

Men är det hugget i sten att man får cerklage nästa gång med tror ni?
    Sambon trodde inte det iom min tapp har "växt", men jag tycker det verkar helmysko om man ska chansa en gång, jag vet inte om jag skulle kunna slappna av såpass mkt jag trots allt gjort denna grav, utan ett cerklage vid en ev3e grav...
    Jag ska såklart fråga läkarna med, men jag tkr det verkar idiotiskt att chansa... Obestämd 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-09-12 15:03:24 följande:
    Jag tror att du får nästa gång också. Tror inte att de vågar chansa. Usch du är ju jättegammal!!! Nu kan man undra hur jag ska orka som är 37.....??? Glad
    Hahah, ja fy, kanske byta vagnen mot rullatorn direkt
    Skämt o sido, min son är 9, o så nu denna, känner inte riktigt för o vänta kanske 3-4år till nästa o börja om som sagt. Hoppas läkaren oxå säger att det blir cerklage nästa gång, får se på Onsdag, längtar faktiskt...
    Sista kollen, sen är det lixom, ja, fullbordat på ngt sätt, så skönt!  
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-09-12 15:42:08 följande:
    En rullstol hade suttit fint nu när man vaggar fram med knakande fogar. 

Ja tänk att vi har kommit så långt. Kändes sååååååååååååååååååååå långt till dessa veckorna från si och sådär 13 veckor sen.
    Japp!

apropå det här med plumpa män... sambon sa igår, ja men du ska ju röra på dig sa läkaren... ut o gå promenader går INTE, jag har ca 100m till sonens skola, jag blir heeeelt slut efter det. Sen när jag har röjt ut, inte lyft tungt, sonens rum o skruvat ner tavlor o grejat, då får jag inte hålla på o röra mig... jag tycker det är lättare att vara hemma o greja lite lätt än o gå från huset, hemma kan man ju sätta/lägga sig ner om det blir jobbigt.
    Ibland är dom billiga... o fattar absolut ingenting....
    Sen sa han, ja men du sitter ju bara framför datorn mest hela tiden...
    O dina kläder, de tvättar sig själva, disken diskas? suck! Skönt graviditeten snart är klar så man blir sitt vanliga mysiga jag igen{#emotions_dlg.djavulsk} 

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-13 10:08:30 följande:
    kl 1 idag ska jag kolla tappen/cerclaget för sista gången.. Nervös nu faktiskt, jag känner på mig att min tapp blivit kortare sen sist, det känner jag.. Hoppas bara på bästa möjliga besked iaf,  bli inlagd eller likn hade ju vart sådär kul nu. Klipptiden ska bli underbart att få, då är man ju typ nästan i hamn så att säga! ;)
    härligt!!
  • FruHellström

fick min tid framflyttad imorrn... blir en heldag i Nyköping då, så imorgon kväll kommer jag somna tidigt!

Hoppas det går bra för er andra idag

Hoppas läkaren e lika klok som er tjejer, att det blir cerklage nästa gång med. trots att min tapp varit ganska "medgörlig" denna grav... 

• FruHellström

Meonfire & Vixan, spännande, hoppas jag får då med då

Trassel: Ok, ja jag hoppas ju de  sätter ett vid en ev till graviditet, men iom det har känts så bra nu så kanske de inte gör det? Det är det jag är orolig för...Tyst 

• FruHellström

Sådärja, Cerklageklipp 12/10 kl 14:30, OM jag kunde hålla så länge...?

Tappen såg bra ut, lång o sluten. Men mjuk?? Jag fatta nadaSkäms sen hon jag fick klipptiden av sa oxå ngt i stil med, Ja, om du klarar dig så länge.  Cerklaget satt  bra, o så pass långt ner att det nog inte skulle göra så ont att ta bort...Undersökningen gjorde svinont idag, både instrument, fingrar o VUL, Jag hoppas bara att jag slipper öppnas i förtid, vid minsta blodstänk skulle jag ringa, eller ett väldigt tryck neråt.. 

Vid en ev till graviditet visste hon inte om jag behöver ha cerklage, men det lät inte omöjligt iom jag inte ville chansa...  Så det kanske är lite valfritt då Trassel...??

Vixan, jag är sjukskriven tom 14 Oktober, efter det kan man inte vara det mer eftersom man då räknas som fullgången typ... som de andra säger, v 37... Sen får vi väl se vad de säger om foglossningen i mitt fall.

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-14 20:49:38 följande:
    Lite lustigt hur olika läkarna verkar säga tycker jag.. Vilket sjukhus går du till?
    Jag går i Nyköping, superbra läkare, men inte alltid man hajjar riktigt vad dom menar...heheh
    vixan skrev 2011-09-14 20:58:52 följande:
    Då börjar ju tappen din mogna..  12/11 då aviker du på en dag

Min tråd sitter nog högt upp 9mm från inre munnen alltså kommer det göra ont på mig whaaaaa
    Jag håller med om att undersökningen gjorde ont men det är väl fogarna. Mina fogar är också hemska.
     Mogna, låter lite otäckt, men som sagt hoppas den håller
    Lustgasen kommer jag missbruka rent ut sagt, jag vill helst vara helt borta när de ska dit o rota...
    Sambon skulle va lite peppig igår, ja älskling, men det gör nog ondare o föda än o klippa cerklaget...:P
    Hmm....hahaha

Snabelmumsen: Va mysigt o ha sin lilla hos sig o bara mysa, kan först att man inte släpper sin skatt ifrån sig, Vi pratade just om det på för.utb igår, hur mysigt det är att bara gosa... Åh vad jag längtar... :) 
Svar på tråden Cerclage?