Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

vixan skrev 2011-08-25 12:48:28 följande:
    Mitt första cerklage klipptes i v 24 då jag störtblödde och hade värkar var fjärde minut. När de klippt bort var jag öppen 3 cm och alla värkar var borta men eftersom vattnet hade gått var man tvungen att sätta igång mig igen. Cerklaget gjorde allt för att hålla kvar bebis men prognoserna var inte de bästa. Hade ju kvar moderkakan från tvillingbrodern och denna moderkaka höll på att förintas av kroppen så jag småblödde hela tiden. Förmodligen var det blödningarna som retade livmodern och satt igång förlosssningen.

Min dotter föddes i v35 utan cerklage. Var inlagd för njurbäcksinfektion när allt plötsligt satt igång. Fick en rejäl värk som aldrig tog slut efter en timme var jag helt öppen. Är livrädd att detta ska hända igen. Tänk om jag är själv hemma när det sätter igång. Pratade lite med min doktor om det och han sa att jag skulle påminna honom att han skulle kolla hur tappen ser ut sen fick jag själv tyda vad han mena. Tror kanske att om tappen är mogen så sätter de igång mig men han sa ju inte så. 
    va läskigt med njurbäcksinfektion, berodde det på graviditeten? lr är det vanligare just då kanske man ska säga?

• FruHellström
    vixan skrev 2011-08-25 21:52:37 följande:
    Idag har det varit tyst om snabelmusen! Kanske en lite bebis har anlänt....
    Hmm, ja det har du rätt i.... Spännande....
  • FruHellström

Igår va sonen, mamma o jag (o mormor en stund) i skhlm o sen en sväng på ikea, jag är helt trasig i höfter o rygg, men det gick bra iaf. Satt så mkt det gick o tom mormor som joinade blev så störd över tempot att hon pinnade igenom ikea före oss andra, för vi va ju sååå långsamma, vad har hon för tid att passa, en 73årig pensionär...?? Hahaha!
    Hon fortsätter sitt shoppande i de flickiga färgerna, fick ett par turkosa jeans igår... hmm. Oavsett sort så föredrar jag baggy... Blev lite shoppande till bebis igår med, lite mjukisdress o strumpor, så nu har jag nog allt ...eller

Idag blir det bara en tvdag i soffan för o vila upp kroppen tills mannen kommer hem imorgon

Mammamys: va spännande att vara med sådär, jag va med en kompis en gång när hon fick, riktigt coolt!
    O vem längtar inte efter sex, vi fick lov att leka lite iom med tappen va så lång sist, men det är ju inte lika himlastormande o kreativt som vanligt, man känner sig inte så het med kagge som en skogshuggare o foglossning som gör en nästintill orörlig...Återigen, pepp inför spinning/banrvagnsrace i vinter!!!

Ha en bra dag ladies!! 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-08-29 12:47:44 följande:
    Var hos BM idag och lilltjejen har lagt sig till rätta och var fixerad. Glad
    spännande  

min låg neråt förra veckan, men snurrar fortfarande runt , lr ja, jag tror det...Obestämd
    Har du fått tid för klipp?
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-08-29 21:57:52 följande:
    Fru Hellström: 

Har inte fått tid än ska inte träffa min läkare förrän den 13 sep först då vet jag. =) Har du fått klipptid? 
    Nej, får min klipptid den 14e Sept. =)  
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-08-30 08:51:14 följande:
     Undrar om vi föder på samma dag.
    haha, ja det vore ju pricken över i:et iom så många lika tider på sjukhus o liknande =) Återstår att se, inte så lång tid kvar
  • FruHellström

Hörni tjejer, jag måste bara ställa en rätt korkad fråga...Skäms

jag är skitosäker på det här med sammandragningar, jag har känt detta till o från i flera månader. Alltså; Magen blir hård o det känns som om bebis sträcker sig o korvar runt massor i magen o  sen kommer ett uns av illamående, är det sammandragningar eller är det just att bebis korvar o spänner o sträcker på sig....?
    Jag har ju känt det så länge men inget som har gjort ont utan bara lite illamående o hårt på magen, men nu kommer det flera ggr/dag så det kanske är sammandragningar iaf dåra? 

Solig 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-08-31 10:44:17 följande:
    Om magen blir hård så är det nog en sammandragning. Sammandragningar (förvärkar) har jag också men inga smärtsamma. Ofta brukar man ha fler sammandragningar om man är omföderska. Livmodern över inför kommande förlossning.
    Det jag misstänker, förut kom de ju bara ett par ggr i veckan, nu är det flera ggr om dagen... Men förut va jag ju övertygad om att det var lillfis som sträckte på sig. Men vid närmare eftertanke nu så är det väl sd helt enkelt, men trodde inte de skulle kännas så här ju, lr så har jag helt enkelt en släng av alzeimers o har glömt bort om /hur de kändes när jag väntade sonen...? 
    o Precis, de gör inte ont, utan bara en släng av illamående... 
  • FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-08-31 13:44:18 följande:
    glömde skriva att det är min födelsedag idag, men jag njuter inte en sekund för att jag är orolig för imorgon...
    Grattis!!{#emotions_dlg.flower}Skål
Svar på tråden Cerclage?