Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Hur långt har du till FL o hur lång tid har din sambo/man hem? Jobbigt att inte ha ngn paus alls, vilken pärs!

• FruHellström

Mischooo: Jag tkr det låter helt normalt, det GÖR skitont ibland när bebis sparkar, speciellt neråt. Jag tror absolut inte du ska oroa dig då bebis växer ju oxå o blir starkare, klart det känns mera!  
    Jag förstår din oro, det känns som bebis ska sparka sig ut, hade så jag med, nu när jag har ett huvud neråt ist och revben som gud glömde så känns det som den ska trycka sig ur, känns rejält kan jag lova!
    Men är du orolig så ska du såklart ringa, men jag tror du kan vara lugn  

• FruHellström

det är väl lixom tappen som är öppen... så fattar jag det som, att de känner hur mkt den är utplånad.... Men jag har haft fel förr

• FruHellström

åh va trött jag blir!!! 

Haft sd under natten, lyckades slumra till vid 3 igen o sen har jag varit vaken sen sambon åkte kl 6, har haft rätt så starka sd ngn timme, men nu efter frukost o så är det borta! Jag vill ju vara utvilad när fisen kommer

Ska till sjukan idag med sonen o hans pappa, sen blir det en sväng på stan o en fika, ska nog strutta lite extra! Men 21:30 har jag inte tid o föda, för då börjar äntligen Hellenius hörna<3

Ang rädslan att det ska dra igång så har jag med haft de tankarna i flera veckor nu, vissa dagar har jag bara velat lägga mig ner o dö, andra dar så vill jag bara ha ut ungen. O den senaste tiden har det varit mer "ut med den" Jag avskyr smärta, men det här e ju en positiv smärta som dessutom är övergående. Man får tokpeppa sig själv. Samtidigt så är man såklart rädd för smärtan och ovissheten, HUR kommer det börja framförallt....?

• FruHellström
    mamma mys skrev 2011-10-21 08:54:10 följande:
    fru häll ja det är inte kul när man inte får sova..men som tur är brukar man ju få en adrelalinkick när det drar igång o som tur är brukar vi med svaga tappar inte ha så långa förlossningar....mina tankar går också kring hur det kommer starta....har aldrig haft vattenavgång utan de har tagit hål på mina hinnor...har alltid startat med värkar...
    Låter bra med snabb förlossning, FL med sonen va 48 timmar +... Startade med vattenavgång på Tisdagmorgon, sen kom han Torsdag em. Småjobbigt... :/ samtidigt så va det kul, på så vis att jag hade ju inte hunnit packa väskan, så jag står o försöker packa den o mannen stod o plockade fram kläder osv medans jag står o skrattar, och medans jag gör det forsar vattnet i takt med mina skratt, det är tur man har dålig humor!!

Jag har laddat väskan med kexchoklad, mjölkchoklad, cola o kex. Så finns ju lite energi o tugga i sig. 

Hur gör dem när de tar hål på hinnorna? Har värkarna startat o sen har de fått tagit hål? 
  • FruHellström

japp, 38 fulla veckor imorrn...

Vi får ett mål till pappan efter bebisen är ute, sen får han äta det vi har med oss , bm tycker med det är konstigt att det inte går o beställa från sjukhusets restaurang, en tallrik till, men nä...
    Jag tror <3 börjar bli lite nervös... han ringer flera ggr/dag och tycker jag ringer alldeles för lite. Sen har han köpt massa ätbart till sig o packat o kollat väskan o så. gullgubben. E ju hans första knodd så han e väl lite hispig<3

Har vart iväg på läkarbesök med sonen idag o hans pappa. Tänkte gå in på Åhlens o kolla ngt tyg till ett babynest, men jag orkade fasen inte. Bebis sparkar o sd till förbannelse, knappt så jag kom in o ut ur bilen :S Usch, nä, nu vill jag ha min bebis hos mig<3<3<3 

Jag blir så nervös över det här med ta hål på hinnor o hinnsvepning o allt vad det är, jag hoppas verkligen jag slipper den biten...

• FruHellström

Löper man större risk o få uvi om man haft det mkt som ogravid? Det närmar sig för er andra med stormsteg med ju^^

• FruHellström

Hellu slappisar  

Nu är vi hemma, kom en liten tjej i Måndags, efter helgens sd så bidde det inte bättre än ett akut snitt i Måndags, känner mig lite snuvad på FL, men allt gick ju bra o min sessa är underbar Hjärta 

Hade ngn infektion o trots försök med fl så öppnade jag mig inte mer än max 1½cm...
    Sen har det haft svårt att få ner det trots dropp o piller,samt att sessan hade lite lågt blodsocker så idag fick vi komma hem först. Fast vi har blivit bra omhändertagna, all cred till Nyk underbara personal!
    Hur går det för er andra? Inga mer bebisar vad jag kan se?

Kram på er, nu måste jag byta bajsblöja!Tungan ute 
    Tittar in snart igen <3 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-11-02 14:46:53 följande:
    Snusar bebis på bb. Äntligen
    Grattis!!!! Skål
  • FruHellström

Härligt att det ploppar bebisar!! Jag fick en Vilja den 24/10 Hoppas allt rullar på för er andra, håller tummar o tapp! <3

• FruHellström

Grattis Meonfire, det va snabbt jobbat!

• FruHellström
    vixan skrev 2011-11-08 19:51:43 följande:
    Hej alla!

Livet med bebis utanför magen är underbart och allt man gått igenom innan dess är värt det.  

Tänkte jag skulle berätta om förlossningen då jag själv oroa mig för att jag inte skulle hinna in.

Jag vaknade klockan 01 med mensvärkar och tänkte att jag skulle åka in och kolla vid 06- tiden men när jag gick på toa strax innan 04 fick jag en blödning. Kom in på förlossningen klockan 04.20 och hade då fortfarande mensvärkar men inget jag inte stod ut med. Genomgick en undersökning som visade att jag var öppen 3cm och att tappen var utplånad. Värkarna kom regelbundet med 3 min mellan. Jag fick lavemang och gick på toa ställde mig i duschen sen var det kört. Fyyyyyy vad ont det gjorde värkarna försvann inte. Ringde på klockan och Bm kommer in ber henne om smärtlindring. Hon berättade med ett leende på läpparna att det inte fanns något på rummet lustgasmasken var borta och sa att hon var tvungen att kolla hur mycket jag var öppen. Hon kände att jag var öppen 6-7 cm och frågade om jag ville ha petadin men hon var inte säker på att den skulle hinna värka då jag öppna mig så snabbt. Snacka om underbar smärtlindring jag kunde nu vila mellan värkarna och somnade nästan mellan dem. Alla går utom en BM-kandidat. Jag berättar för henne att jag tror att barnet kommer nu och splasch så går vattnet sen får jag två krystvärkar och ut kommer lilla Lovisa 07.10. 

Skönt att jag fick förvärkar innan det satt igång. =)
    Va härligt det låter med en "riktig" förlossning, jag känner mig liiite snuvad iom snittet.
    Fint namn oxå.  
  • FruHellström

Oj, här har det tillkommit folk minsann

Livet rullar på här med blöjbyten o amning, man hinner verkligen inte med något, datorn är ett minne blott.

Men lilla Vilja är alldeles underbar o har redan blivit 3½ månad.
    Kollar till er lite här emellanåt o kommer säkert tillbaka i slutet av året om allt går enligt planerna

Kram på er!{#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Cerclage?