Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

violatricolor skrev 2011-10-13 18:14:24 följande:
    Tack! Hoppas det håller länge nu! Inte få värkar...,
    Klart det blir en otäck upplevelse när man varit sövd, sen när det rör ens lilla barn blir det ju såklart värre. Ta det lungt nu o vila o ladda batterierna så kommer allt gå superbra! Kramis{#emotions_dlg.flower}
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-14 10:22:29 följande:
    Ni som klippt cerklage hur länge har ni blödigt efter. Jag har bruna flytningar fortfarande som blir ljusare för varje dag. Frugan och Me blöder ni än?
    Jag blöder inget alls... :O

• FruHellström
    vixan skrev 2011-10-14 10:40:08 följande:
    Kanske jag som är känslig då. blödde ett tag efter dit sättningen också. 
    Va ev lite mer flytning igår, men inget blod, jag blödde inte mkt efter isättandet heller. Säkert olika för alla
    Inga andra känningar?  
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-14 10:47:19 följande:
    Nä inga känningar men UL BM sa ju på RUL att jag skulle gå över tiden. hehe
    Jag har inte mycket sammandragningar lite mensvärk ibland men inget annat.

Min man vill ju att hon ska komma en fredagkväll så vi får hoppas på nästa fredag då. =)

Själv då känner du något? 
    heheh, ja då får vi se om hon hade rätt, min sambo vill gärna att jag går till den 11eRynkar på näsan

Nä, har varit lugnt sedan dagen innan klippet, då va det riktigt obehagligt... Men det är mkt rörelser o jag kan inte kissa ordentligt... Ska iaf packa bbväskan i helgen så den är klar o sen får vi väl se om mamma får ytterligare en inneboende, hantverkare e roliga nästan jämt :/
  • FruHellström

Viola: Jag frågade om sexbiten, då sa de att man skulle ta det lugnt med det, sen kan man ju undvika alltför djupa stötar o orgasmer för en själv, Jag tror det allra bästa är att lyssna på sin egen kropp, man känner nog själv vad man klarar o inte.

Btw, någon som ska på Underbara barn mässan, jag hade så gärna velat gå, men det känns lite väl som att utmana ödet, för o inte tala om vad fogarna skulle tycka :-/ Nästa år!!!  

• FruHellström

ester03: jag fick mitt mellan v 14-15, då är det som lugnast o man har passerat missfallsrisken. Fick själv ligga på då min bm sa att "nä men sånt sätter man inte nuförtiden".... Bytte bm o hade cerklage 2veckor senare tack vare att jag själv ringde specmvc.

• FruHellström
    Ester03 skrev 2011-10-16 14:45:19 följande:
    Intressant med alla svar om vilken vecka ni fått cerklage insatt. Jag känner till två anledningar till varför man kan behöva cerklage, antingen att man vid tidigare graviditeter varit med om sena missfall, eller att man fått diagnosen 'försvagad livmoderhals' och att det öppnar sig för tidigt som är mitt fall. Finns det andra anledningar? För mycket tidiga sammandragningar kanske? Har någon av er fått ett tidigt cerklage (vecka ca 13-17 eller innan) vid er första graviditet och i så fall på vilka grunder?
    Jag koniserades 08 2ggr pga svåra cellförändringar, sen sa läkaren så att vid en ev graviditet till så behövde jag nog cerklage. Vilket jag själv fick fixa då min bm inte tyckte man gjorde sånt... Bytte mvc helt efter det!!
  • FruHellström

Vixan & Meonfire?? Come out come out wherever you are... Eller har ni bara haft en fullspäckad helg?

• FruHellström
    vixan skrev 2011-10-17 11:16:23 följande:
    Hehe här är jag och lika gravid eller lite mer kanske. Lugnt här några sammandragningar igårkväll men idag nada.

Hur går det för dig? 
    Hahah, samma här. Storstädade igår vilket resulterade i skapliga sd, men jag lyckades somna ifrån dem Tungan ute

Verkar inte som jag blir fortsatt sjukskriven heller så jag får börja plocka dagar

Vädret här i Trosa är mulet, det betyder perfekt fönsterputsarväder...Hmmm.... 
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-17 11:24:07 följande:
    hehe jag har haft en fullspäckad helg kan man säga, men ingen bebis ännu :)
    Har ont bak i ryggen rätt högt upp, tror det är lungorna som protesterar.. Eller njurarna, det problemet har jag haft förr o är väldigt vanligt för gravida tydligen. men men, nu kan det väl knappast vara för länge kvar av denna grav? Eller? ;) 
    Vi får hoppas att pluttarna kommer snart!!
    Jag e skapligt trött på o vara orörlig...

Låter otäckt o ha ont i njurarna..? Jag har mest höfter & ljumskar som spökar.
Svar på tråden Cerclage?