Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

MeOnFire skrev 2011-08-15 13:23:50 följande:
    Wow kan tappen alltså, "växa" till sig efter cerclaget är på plats?? Kul att vi har samma dag!
    Ja konstigt nog, men jag antar det beror på om & hur bebis trycker på neråt, jag såg en liten rumpa vid senaste kollen, den låg en bit ovanför, det var luft" (vatten) emellan cerklaget o rumpan. Beror säkert på det...??
    Hur mår du annars då? 
  • FruHellström

Vad mkt nytt man får höra om, GBS, vad är det, läste lite på vårdguiden bara... Ngn slags infektion... Verkar som det är extra farligt när man föder för tidigt o har det?
    Verkar inte vara så vanligt att ha det?
    Usch, man läser lite för mkt ibland, både på FL o andra sidor, man sitter ju mest o oroar sig, för man har lixom inget annat för sig i detta tillstånd :/

Jag har en riktig skitperiod nu, hade jag haft ont av cerklaget hade jag varit nöjd, men den här ##%"%&¤ foglossningen tar knäcken på mig. Jag vill kunna gå o röra mig utan att tårarna kommer!!!
    Usch, måste hitta en riktigt bra feelgood rulle o peppa lite! 

Hoppas ni andra har en bra dag!{#emotions_dlg.flower} 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-08-16 12:44:58 följande:
    Ca 30% av alla kvinnor bär på GBS. Det finns där som en vanlig bakterie. De ta ju odlingar varjegång du är på underöskning så du behöver nog inte oroa dig. Jag har också ont i fogarna och i urinblåsan ska höra med farbror doktor idag. 
    fast de har bara tagit odling en gång på mig...Förvånad Lr ja, jag har lämnat urin en gång, sen tar de ju stick i fingret o har tagit i armen, får se nästa vecka, dags för bm besök då
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-08-16 20:08:17 följande:
    Är du säker på att de inte tar bakterieprov på din tapp som de sedan skickar iväg på odling? Det gör de på mig varjegång. 
    Nä, då brukar det väl rispa lite typ, topsa kanske, o de har dom inte gjort, utan de kollar bara med UL o sen glor dom in oxå...märkligt...
  • FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-08-18 11:56:16 följande:
    glömde skriva av glädje, att det har hänt ett jätte stor sak idag, nämligen mitt cvk i halsen är borta och mitt illamående har blivit bättre.
    Härligt MiScHoOo!!{#emotions_dlg.flower}

Dagens bästa besked för min del är att Länsförsäkringar sagt ja om Hallen o sonens sovrum, så det blir nytt o fint, förhoppningsvis är det klart till bebis anländer! Sen nytt badrum på det! Kommer bli en helt ny stuga<3
    Det tråkiga(?) i sången är att vi måste flytta hem till min mamma medans de håller på...men men, får eget rum iaf, alltid ngtTungan ute 
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-08-18 11:43:35 följande:
    Har ju inte koll på än vilka av er som fått ett sent cerclage ,men jag undra hur mycket rör ni på er på dagarna, ni som kommit förbi 28 fulla veckor? Även ni som fått cerclaget i "vanlig" tid! Jag rör mig fritt i lägenheten iaf, går ni andra ut och promenerar osv. Berätta gärna hur dags "mtotionen" ser ut :) Tänkte att efter v 30 så ska jag försöka röra mig mer utomhus..
    Jag har rört mig ganska mkt inomhus, dock inga långpromenader ute. Har lyssnat på min kropp helt enkelt, känner jag att det blir tungt så vilar jag. Det är så många olika direktiv om hur man "bör leva" men jag flaggar för att lyssna ordentligt på sig själv o ta det lugnare än vanligt. Nu går jag in i v 30 imorrn, och skulle gärna ta mig ut mera, men nu sätter foglossningen stopp istället Kräks

Jag fick cerklage i v14 lr så har jag för mig, den veckan det är "lugnast"

Men allt detta stillasittande har gjort att jag är tokpeppad inför att komma iform igen till beach 2012, Den gröna Kronanvagnen kommer svischa fram^^
  • FruHellström

jag har gått på kontroll en gång i månaden ungefär, nu va det en månad sedan men har inte ny tid förrän mitten av september. antar att det inte blev koll nu för att det såg så bra ut. o sen för man kanske har kommit förbi v28... I början av Oktober klipper de mitt cerklage...det närmar sig...

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-08-21 18:07:27 följande:
    Gått på cerclagekoll 1gång varannan vecka hitills,men jag fick ju satt det akut.. Imorgon är det tydligen näst sista kollen innan cerclage klippet tydligen..

Samma här (klippa upp i början av okt) :) Undrar om man hinner "ända" dit bara ;) Hoppas verkligen det!
    Japp, jag hoppas jag hinner dit jag med, men det tror jag, känns så lungt...(men ska inte ropa hej än såklart )
    Men efter läkarens kommentar så hoppas jag verkligen jag hinner...!!

Sambon ska åka på grabbresa på Torsdag o kommer hem Måndag, jag kommer iaf ta det väääldigt lungt de dagarna. tvi vale om det skulle sätta fart då medans han är bortrest..Tyst 
  • FruHellström
    GladMeOnFire skrev 2011-08-21 19:20:58 följande:
    då är vi 3 som ska få det klippt i början av okober då :) 
  • FruHellström

jag kommer vara i vecka 37 ungefär, början av oktober...! längtar massor, för nu kan jag fan inte gå o det blir bara värre...Gråter

Svar på tråden Cerclage?