Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

vixan skrev 2011-10-02 19:46:01 följande:
    De funkar säkerligen men det går bra att knipa lite då och då t ex när man sitter och tittar på tv. Ja har häst och det ska vara bra träning för dessa muskler. =)

Hur känner frugan och me on fire sig? Några känningar än? 
    Såklart, kniper så ofta jag kommer på nästan, men det känns lite obehagligt, som om bandet skulle glida ner, så jag vågar inte lika mkt som förut. Häst ska vara super för både muskler o kropp ju. Jag är däremot livrädd för hästar Får leka häst hemma, hihi!

Jag har skapligt mkt sd nu, flera om dagen o natten, personligen tkr jag magen sjunkit lite, men mannen håller inte med om det. Men det märks att det närmar sig, mina fötter orkar knappt längre, har skitont! Efter klipp ska jag bara lata mig tills det börjar, jag har hållt på alldeles för mkt med målning o div ikeabesök o så, men vad gör man inte för o boa ordentligt

Själva då?? Har ni andra tecken på att det närmar sig? Börjat boa?

Jag märker mer o mer oxå hur mkt jag vill ha sambon i närheten, hela tiden, han är min trygghet just nu o jag vill bara vara nära hela tiden, känner mig som värsta klängapanSkrattande 
    Sen känner jag mig inte alls lika social som förut, jag orkar inte vara glad, trots att man eg är det... 
  • FruHellström

dessa sparkar neråt är fruktansvärt obehagliga, en kudde som sagt eller ändra läge här hjälpt för mig. De har ofta kommit om man stått för länge, då brukar jag sätta mig o försöka luta kroppen så bebis ändrar läge, har funkat rätt bra

• FruHellström
    mamma mys skrev 2011-10-03 14:41:03 följande:
    mischooo: usch inge kul när alla tankar o minnen kommer tillbaka:(

tapp kontrollen avklarad o tappen opåverkad fortfarande:) ska på ny kontroll den 24/10 o ser allt bra ut då så bokar vi tid för klippning istället för ny kontroll:) snart är det här över:) sambon blev riktigt glad o lättad efter kontrollen:) 
  • FruHellström

Vixan: Bajsig, hahaha!!Skrattande Kanske är ett bra ord för det man känner om dagarna

Skönt att allt går bra med skruttan snalmumsen! har som sagt en månad kvar idag, lite sammandragningar om dagarna o fruktansvärt trött, annars e det prima

Har precis dammsugit hela mammas hus, så nu e jag värd en siesta på soffan. Känns som om man måste göra ngt iaf när man är mambo. Men till helgen hoppas jag vi kan flytta hem, sonens rum e klart o han längtar hem som bara den, precis som jag o sambon. Snart så... 

Hoppas alla mår bra!

kram på er i det underbara vädret{#emotions_dlg.flower} 

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-04 17:06:50 följande:
    tänkte på en grej.. Hur vanligt är det att man skulle gå
    "full" tid när de klipper cerclaget? Börjar tänka att man kanske tom. går över tiden om man har "otur" ;) Vill ju att det ska starta direkt helst..
    Har ingen aning, men jag håller med dig, vill helst att det ska sätta fart snabbt efter klipp
    Min läkare sa att det sällan sätter fart direkt, men efter några dagar, eller så går man fulltid, jätteolika. Snart vet vi  
  • FruHellström

Jag påstår inte att det är skönt o dammsuga... men har fått "lov" av läkare att göra det, såklart får ju skiten ligga under sängar o soffor o jag flyttar inte runt saker. Men med en hund som hårar till förbannelse och en nysig son så måste jag. MEN efter klipp, då ska jag storstäda hemma... Länge och mycket!!{#emotions_dlg.djavulsk}

Jag tror min tapp har varit snällare än genomsnittet oxå, iom läkare har "gett tillåtelse" till städ o sånt, sen har jag slappnat av o gjort mer ju längre tiden gått.

Ngn som vet om man får äta Sinova och Zyx när man är gravid... har gått o blivit tokförkyld

• FruHellström

Såg det jag med mamma mys, trist då bägge brukar ha god effekt på mig när jag är förkyld. O jag blir värre än en karl med förkylning, hujedamej säger jag bara Skrattande

Min halsbränna har hållt sig borta några dagar nu, superskönt o slippa det iaf!

jag har oxå gått o hämtat sonen på skolan ibland, har ca 100m dit, men det är jobbiga hundra meter... Såna här dagar när solen skiner o luften är sådär härligt ren vill man bara ge sig ut på promenad i timmar. Jag som aldrig har gillat promenader ser nu fram emot dem! Jag hoppas det blir några fina dagar i November så man kan ut o försöka hitta lite kondition igen, för den är ju obefintlig efter allt liggande. Pust!

• FruHellström

tyvärr inget bb än ;) Men jag längtar!!!  Har varit hemma i huset o målat klart fönster o grundat skötbord, så inatt va natten från helvetet, SD o så en förkylning på det, mindre skönt, jag lovar att uppdatera så fort det händer ngt ;) Sj då Vixan? Nervös inför klipp?

• FruHellström
    Pupp skrev 2011-10-10 07:36:53 följande:
    Hej!
    Nu har jag tillbringat dom fem senaste dygnen inlagd på Special bb på Östra i Gbg.
    Allt började i onsdags då jag helt plötsligt fick en blödning igen. Ambulans in till Borås lasarett där som efter undersökning skickade mig vidare med ambulans till Gbg. I Borås tar dom bara hand om barn som föds från v 28.
    Den senaste tiden har varit ett helvete är i v 23+6 idag så som alla förstår är ju varje dag som han vill stanna kvar i magen jätteviktig!
    Vet inte riktigt hur det står till med tappen han som undersökte mig i Borås sa att den var väldigt tunn och i Gbg sa den läkaren att jag var ca 4 mm öppen. Sen har dom inte velat undersöka mer för att det kan reta. Kommer att bli undersökt idag eller imorgon av min vanliga läkare här på östra. Hoppas så att jag inte öppnat mig mer..
    Blödningen har slutat nu så det är ju bra, bebisen mår bra och jag har inga sammandragningar. Jag har inte lämnat sängen sedan i onsdags min man bor här med mig och hjälper mig.
    Kram på er
    Jag håller tummar o tår för att liten vill stanna så länge som möjligt! Kram på er!!{#emotions_dlg.flower}
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-10 11:15:23 följande:
    Nu är jag stressad och nervös inför klippet imorgon.. puh alltså! Har inte sovit på hela natten och har redan sprungit på toa 3 ggr nu på morran( för att göra nr 2.. ;)   )

Vixan: Är du nervös oxå??
    kommer nog inte kika in här imorrn, jag är nervös inför Onsdagen och vill INTE höra om det gjort ont lr varit obehagligt o klippa bort cerklaget Skäms

Men jag tror det kommer gå toppenbra för oss alla 3 denna vecka Får se vem som kalvar först. Jag har bara en känsla i kroppen att nu är det klart lixom, jag orkar inte mer! Sover illa o idag sov jag mellan 9-13 igen. Jag ska ha mitt förlossningssamtal på Onsdag innan klippet oxå... e inte 100 på hur jag vill ha det, förutom bedövning och sen vill jag inte ha samma bm som med sonen, OM de nu jobbar kvar.

Lycka till imorrn nu tjejer!! Kram 
Svar på tråden Cerclage?