Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-09-02 08:19:27 följande:
    förra graviditeten åt jag uppblötta linfrön..de är även läkande för tarmen om man får hemoröjder eller blödningar o ibland tog jag katrin plommon o de funkade utmärkt för mig.....och så får jag inte äta järn tabletter för de gör iaf min mage trög..det var läkaren som sa till mig...
    så nu ska jag intaga lite plommon;)
    natten har iaf vart lugn o det känns skönt..känns som det finns hopp ändå:)
    men tack för tipset Lanie:) 
    Skönt att det varit lugnt inatt, varje dag räknas. Är linfrön bra om man blöder? Min mage har fått sig en smäll av att jag var utan järntabletter nån vecka(för slö för o åka till apoteket :S) så nu e det som att jag börjat om från start. Trög mage, blöder o när jag måste gå, då blir det akut. Svinjobbigt!! Jag har kört med lactulose förut, men ska testa linfrön, det känns ju lite mer naturligt sas.

Skönt med Fredag hörni!Skål Ska snart åka o få nålar mot foglossning, nålrädd till tusen, men jag hoppas det funkar^^{#emotions_dlg.flower} 
  • FruHellström

Grattis till tösen Snalmums! Sniffa o njut ordentligt nu Varm kram!

• FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-09-05 13:27:06 följande:
    Idag är jag lycklig. Idag är jag en förlossningspatient efter fem års kamp. Idag är jag 22+0. Nu om det skulle hända något ska jag vända mig till förlossningen. Ett jätte stort framsteg, men samtidigt känns det konstigt... Jag känner dem jätte bra på kvinnokliniken och dem är tar hand om mig och kämpar med mig... Men framför allt ser jag framåt och är glad att jag har nått så långt. Nu är det bara tre veckor kvar innan jag kan börja andas ut. Jätte spännande.
    Grattis!! Hoppas på många veckor till {#emotions_dlg.flower}
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-07 10:19:22 följande:
    ok så då borde de ju vara mellan 35+0 fulla och -36+0 de klipper då.. (alltså v 36-37 :) )  Shit då har jag ju bara typ 4 veckor kvar dit nu!!!
    samma här, längtar!!
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-09-07 11:19:18 följande:
    samma här, längtar samtidigt som jag är rädd för det som komma skall. Tänk om jag inte hinner in!!!
    Efter det är klippt sen menar du, det tror jag man gör ;) Jag har oxå lite såna tankar, mannen jobbar uppe i stan o jag ska förda i Nyköping, tänk om värkarna sätter igång kl 16 på em o han måste ta sig genom hela stan o hit, en dålig dag kan det ta över 2 timmar, en bra dag, 45min. Jag hoppas de sätter igång när de klipper, alt på natten/helgen när han är hemma. Vill inte föda ensam!! Har  20-30min (beroende på hastighet o hur laglig/bråttom man/det är) till bb så åt det hållet är jag inte orolig. 
    Däremot så funderar jag på det här med bb väskan, ska man ha med den i bilen när man klipper cerklaget kanske...? Jag är nästan inställd på o föda då, trots att det är en månad kvar...Fast iom sonen är född i v 37 så tror jag det blir en Oktoberbebis iaf...

Har du allt klart till ankomsten?  
  • FruHellström
    mamma mys skrev 2011-09-07 13:10:16 följande:
    JAG KLARADE TEORIN:D nu är det bara att ladda inför uppkörningen den 20:)
    Grattis!!! Skål
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-09-07 14:03:58 följande:
    Om det blir en sådan förlossning som jag hade med min dotter blir det svårt att hinna in. Fick ju min första och enda värk (avtog aldrig) 15.15 en timme senare var jag helt öppen. Fattar inte hur jag ska kunna ta mig in till bb som ligger 30 min härifrån om jag är själv hemma. Ska rådfråga med min läkare på tisdag då det är dags för kontroll. Har verkligen börjat hata att ligga i stolen. Det blir bara obehagligare och obehagligare. 

Jag har inte fixat något alls eftersom om bebis kommer nu så blir det neo några veckor. Jag har gått och tänkt på bb-väska ett tag nu och får väl göra slag i saken. 
    Jag hatar med den där ¤%¤##¤%¤ stolen, sista ggn nästa Onsdag, sen är det klart!! Men om du haft sån toksnabb FL  innan så kanske du kan få bli igångsatt i samband med klippet? Har oxå funderat på väskan ett tag, men känner jag mig själv så blir det väl som sist, man slänger ner det mesta som ligger närmast när det börjar  o sen har man packning för en vecka lr två, dvs totalt fel kläder o grejor... Vill ha lite nya kläder till mig själv, lr ja, amningsbh o lite skapliga tröjor vore ju trevligt iaf, ska se till o ha den kalr iaf till klippet, sätter det fart innans å får man lösa det då... :)
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-08 07:07:05 följande:
    Fru Hellström: har sista cerclage kollen på tisdagen :) då antar jag man får klipp tiden samtidigt, eller va tror du?
    Ja, precis som Vixan skriver så vid sista kollen så får man ju klipptiden, såtillvida att det funkat så hela vägen, vid varje koll, får man ny tid, e nog så för de flesta.

Jag hoppas o tror o är inställd på att det blir den första veckan i Oktober

Som en del vet så håller vi ju på o tokrenoverar, lr ja, det står still just nu för vi har haft massa fläktar som stått o sådär.
    Men på Tisdag så sätter dom fart med återställningen av sonens rum o hallen, veckan efter det är sambon ledig o ska göra klart badrummet, han börjar jobba i gen den 29e. Så då, sista helgen i September räknar jag ISKALLT med att mitt lilla hus är klart...! Sen kan man relaxa några dar o sen klipp, sen ska jag tokstäda hela huset har jag bestämt...!? ^^ Så bebis får inte komma innan jag hunnit städa :-P 
  • FruHellström
    Mardisch skrev 2011-09-08 23:16:10 följande:
    Tack alla så hemskt mycket vad gulliga ni är som ger mig så bra råd. Man är ju som sagt nykomling med detta vad gäller cerclage. Jag ska absolut få en bra och kunniga läkare efter dom här tvp missfallen känner jag. Vart bor ni? el i vilken kommun? kanske har samma sjukhus så då kan man ge mer tips :)

Kram
    Jag är relativt ny här jag med, har cerkage pga kort livmodertapp efter 2 koniseringar. Vill bara pöängtera det Lanie o de andra säger, STÅ PÅ DIG, känner du inget förtroende för läkaren, han/hon avfärdar cerklage som inget som kan hjälpa så byt!! Jag bytte bm helt då hon sa att "det är inget man gör nuförtiden" , 2veckor senare hade jag det satt pga jag själv ringde till spec mvc. Vem vet vad som kunnat hända om jag inte stått på mig??

Jag bor i Trosa o kommer föda i Nyköping (såtillvida lillfis inte kommer tidigare, då blir det E-tuna...) 

Kram på dig! 
  • FruHellström

Pupp, man är lite off emellanåt, speciellt i våran sits. Jag kommer ihåg när jag var i de "tidiga veckorna". Va skitjobbigt rent ut sagt.!!
    Jag trodde med att jag läckte, va klart o rinnigt, men läkarna förklarade att det beror på att man har en främmande sak i kroppen, kroppen vill ju stöta bort det... Inget farligt.

Vilken snäll mamma o svärmor du har!! Är guld värt att ha ngn som hjälper en när man mest ligger o inte orkar.

TV-tips: svt 1, Mia Skäringer, Dyngkåt och hur helig som helst... Nu...

Trevlig kväll på er!

Svar på tråden Cerclage?