Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Åh, pust, jag blev fortsatt sjukskriven!! Vem vet, kan ju gå 3 veckor till, det blir några dagar...

• FruHellström
    vixan skrev 2011-10-17 15:01:37 följande:
    Nu får vi bara hoppas på att Fk godkänner sjukskrivningen. Gör de inte det ska jag bjuda hem dem så de kan hjälpa mig ta av och på min strumpor eller trosor. hehe 

Har funderat på hur jag ska kunna ta krysta ut bebis med min fogar. Hade problem att lägga mig i stolen vid klippet och sen ska vi inte tala om när ben två skulle upp i rätt läge, 
    precis... blir mest strumplöst här faktiskt :-/  Jag tror att vid FL så får man oanade krafter, då har man ju nått målet sas. Men ja, de historierna får vi dela med oss av om några dar Men jag vet, tårar som bränner för det gör så iniihelvetes ont,ursäkta språket!
    MeOnFire skrev 2011-10-17 15:09:00 följande:
    Vixan och FruHellström: Jobbar ni något på att få ut bebisarna? Jag har sett till att "lätta på trycket" ett par gånger iaf, och en del promenader trotts världens foglossning och ilningar i underlivet ;) Kommer säker gå över tiden , ödets ironi skulle det ju verkligen vara..
     Ja det vore typiskt om man gick över faktiskt :P
    Har inte gjort mer än o städa huset o boat o sånt i huset. Hade tänkt o greja idag i mammas hus, men jag har faktiskt inte orkat... Jag mår riktigt tjyvens, trött o sd o ilningar, o en känsla som jag tolkar som det är ngt som e på G. Men jag hoppas inte för mkt utan vilar o tar det lugnt. Men jag hoppas ju att min magkänsla stämmer såklart!  
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-17 19:42:40 följande:
    varma händer och brinnande fötter, någon?? :)
    ja, och lite frossa emellanåt...
  • FruHellström

ja nä, inget här heller, konstigt som ni säger, att först går man o oroar sig o väntar o räknar passerade veckor, o sen nu så känns det som övertid!! Jag har aldrig varit gravid såhär länge heller, sonen kom i v 37+0 o idag är jag i v 37+ några dar... MEN.... jag hoppas på lite mys ikväll va på tok för länge sen, och det kanske hjälper... Tungan ute

• FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-10-18 20:03:58 följande:
    inte du heller?! vad väntar du på också? men samtidgt härligt att komma längre och längre fram än vad man hade själv trott.
    just nu väntar jag på att det ska dra igång mest...
    Men innan så räknade man veckor som passerade, alla olika delmål, v25, v30 osv... Men just nu känner jag mig rätt klar för denna gång... 
  • FruHellström

Pust... Har precis varit uppe o nästan gjort en olycka, kan en förlossning sätta fart med en magsjukeattack" eller beror det på korven o moset från macken tidigare ikväll. Magen känns mjukare upptill o stramar o drar nertill. Märklig känsla... Kommer nog inte sova mer inatt :S Halsbränna utan dess like gör sig oxå påmind.

Eller så börjar man bli magsjuk på riktigt...  

• FruHellström

Förra veckan hade jag gått upp 13kg, så jag e hyfsat nöjd(va lite småfet innan iofsTungan ute
    Bidde ingen bebbe, somnade väl runt 6 imorse o har slurat lite tillochfrån några timmar tills nu. Känner mig jätteskum i magen men har tryckt i mig nyttig o fiberrik musli så jag hoppas magen blir snäll snart.

Det verkar vara envisa bebisar vi har iaf, de verkar ju trivas bra i magisarna....

Vad hade du för SF mått Vixan? Min låg på 37 förra veckan så den ligger i överkant med.
    Hinnsvepning, är det när de tar hål på hinnan så vattnet går? Det vill jag ha!! 2 helst!Flört

MeonFire, de brukar inte alltid fixera sig med andra, sonen var det, men den här va rörlig sist, men hon trodde inte den skulle vända sig iaf, det har varit en stor rädsla av ngn anledning, jag är livrädd för kejsarsnitt :S

Hmm, brukar bli tokmätt efter en skål musli, måste nog ta en macka eller tre oxå^^ 

• FruHellström
    mamma mys skrev 2011-10-19 11:39:04 följande:
    fru hällström..hinnsvepning är då de gör en gyn undersökning o drar i tappen o släpper hinnorna från kanten ..vilket ska irritera så att det drar igång innom 72 timmar...
    Hu! Jag avbokar!! 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-19 11:59:21 följande:
    Haha fegis! Låter inte så kul men tänk vad våra tappar ska vara med om..

När jag var inne i vecka 36 var sf-måttet 33 nu i v39 36. Har tidigare legat på den tjocka linjen. 
    Ja, men nä, kalla mig kärring men det där undviker jag in i det längstaTungan utejag har så färskt i minne hur dr rycker i bandet....Nä, då får den va kvar! 
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-19 13:42:07 följande:
    Kom nyss från BM, mitt sf mått hade inte ökat något sen förr förra veckan och låg på 34 cm.. Hon trodde att det berodde på att bebis sjunkit ner, vilket jag med tror då magen ser annorlunda ut o andningen blivit lite lättare.. Annars var alla prover bra och bebis rörde sig o hade fina hjärtslag!
    Samlar vatten nu, o hon rekomenderade mig att äta färsk ananas för att driva ut överflödig vätska. Den sägs ju även stimulera igång förlossning med, så nu ska jag tugga på bra med ananas ;) 
    Ananas har jag med hört ska vara bra...  Måste det vara färsk tro..? Har två burkar i skåpet...

Min mage har oxå sjunkit så andas har jag kunnat gjort sen ett par veckor igen, vilken befrielse!

Har sovit hela dagen, så skönt, men känns lite skumt i magen :/

O nej, jag hoppar hinnsvepning, försökte med sambon nu Älskling, ska vi ha lite sex, Näää!! Då drar vi garanterat igång nåt! Suck! Vad är värst, inget badrum eller vara gravid Dom fattar ju ingenting!!! heheh
Svar på tråden Cerclage?