• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Trassel

Schäfer, Grattis till lillebror! Det var dramatiskt men det låter ändå som allt är bra nu? Stora kramar!!!

Magda, vad skönt att hör att det ändå gått så bra! Låter som en strak liten dam! Hoppas allt fortsätter se så här bra ut!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MagdaA
    ISSEN skrev 2011-02-24 22:40:24 följande:
    Håller tummarna för att allt ska gå bra för era kompisar! Min son föddes i v 26+2 och vägde 1187g va 33 cm men hans lungor var helt outvecklade så det blev respirator de 3 första veckorna i hans liv! Hann eran kompis få några sprutor för lungmognaden? Jag hann tyvärr aldrig få det då allt gick så snabbt för mig!
    Jag har inte kommit ihåg att fråga, men eftersom hon blev inlagd redan förra måndagen så tycker jag att dom borde ha gett henne sprutorna. hon har legat i Umeå hela tiden och där är dom bra på prematurer, så dom är iaf i goda händer!

nu ligger deras lilla bäbis på samma avdelning som vi låg med Matteus. Troligtvis tom samma sal.
    Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Niinis

ett stort grattis till alla er som fått bebisar!! schäfer, magda, thalis! {#emotions_dlg.flower}
    vad skönt att allt såg bra ut med er son till slut magda, förstår om det var tufft! Rynkar på näsan
    schäfer, vilken jobbig förlossning du verkar haft, måste ha gjort väldigt ont, och sen oron över barnet p ådet hela, nej fy stackarn!! Vad skönt att höra att bebis är hos er nu och mår bra!!!
    thalis, blev det akut snitt för dig? är ett tag sen jag läste i tråden.

Magda, hoppas din väns barn mår bra, tur att hon ändå kom till v.27+ för det brukar ju gå bra då!

ego: v.27+0 idag!! wooohooo! låter väll dumt men jag är överlycklig för det! Om man fått barn i v.24 som överlevt är man ganska lycklig över att ändå komma till v.27 för då brukar de slippa respirator osv. det är ändå ganska stor skillnad. Nu måste det gå bra för den lille i magen! Har avbokat alla läkarbesök då jag fick så starka sammandragningar sist jag gjorde vaginal ul, men nu är det dags på onsdag nästa vecka, har då gått 3 veckor sen senaste kollen. De ska även göra viktuppskattning och jag tänkte passa på att fråga om det är en pojke eller flicka, vi kan inte hålla oss längre Glad

har skrivit inlägg här flera gånger och så har min 1 åriga dotter kommit och velat komma upp i min famn och jag kan ju inte bära henne så jag har fått stänga av datorn. sen är jag ju inte inne så ofta då jag måste sitta upp vid datorn, bärbara går ej att använda då min dotter låter mig inte vara ifred!haha

LYCKA TILL NU ALLIHOPP OCH ETT STORT GRATTIS TILL ER ALLA SOM KOMMIT  I MÅL!!

• MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-02-23 10:38:27 följande:
    Hej, tittar in lite snabbt o berättar att vi fick en pojke i måndags natt efter en dramatisk förlossning som slutade i panik med två skrikande läkare som mer eller mindre slet ut honom med sugklocka då han fastnat och hade navelsträngen runt halsen... Men nu mår vi bra Han har inte fått något namn ännu. 3200 g och 49 cm och helt underbar! Vi blir kvar några dagar då han ev är lite gul och så behöver han tilläggsmatas. Nu ska vi träffa läkaren! Kramar från oss
    stort grattis vännen hoppas att ni alla mår bättre nu. Du ska du se att du har föddt en riktig busunge som sätter fart på er  Solig Grattis än en gång
  • MiScHoOo
    MagdaA skrev 2011-02-24 19:42:13 följande:
    vet inte om ni minns, men jag berättade förra veckan att en kompis blivit inlagd på förlossningen eftersom hon var öppen... idag fick jag ett sms, i natt föddes deras dotter, vecka 27 + nån dag... 34,8 cm lång och 1083 gram. en liten liten plutt! än verkar allt ha gått bra, personalen på barn är imponerade för hon är väldigt pigg å stark. å jag hoppas hoppas att allt ska gå bra! vi ska åka upp i morgon och tanken var att hälsa på dom, vi får se hur läget är i morgon, vore skönt att få åka dit å bara ge dom en kram.
    skicka bamse kramar ifrån mig och hoppas allt går bra
  • Schäfer

Hej, tittar in en snabbis. Vi har fått flytta till neonatalen då skruttens gulsot blev farligt hög Det pratades om ev. blodbyte men det verkar som han slipper det! Vi kämpar nu med ljusterapi och sondmatning... Har inte fått hålla i honom på över ett dygn så det känns lite tufft just nu. Är så gråtmild att jag knappt står ut med mig själv Kram alla, jag får läsa ikapp en annan gång men håller såklart mina tummar för er alla!

• Trassel

Schäfer, det går säkert bra med lite ljus och lite extra mat. Vänder det så brukar det ju rätta till sig ganska fort. Så gjorde det för Sander i alla fall!
    Det gör väl inget att du är lite gråtmild, det brukar ju alltid lätte lite på trycket så gråt du!
    Hoppas det nu redan på eftermiddagen är bättre och att du sitter med honom i famnen! Hjärta
    Vad heter lillkillen, har ni kommit på något fint? Och hur stor är han?

Kramar!!!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Schäfer

Trassel: Tack för stöttande ord! Jag fick tillåtelse att amma honom lite snabbt nyss och det var så skönt! Det verkar gå åt rätt håll. Vår älskade Melvin är tapper Han föddes alltså i v.36+1 och vägde 3200 g och var 49 cm lång Hoppas det går bra för din vän Magda! Det finns många små här på avdelningen...

• Smulan1975

Så många bebisar det kommit nu! Grattis alla!

Vad skönt att det verkar gå på rätt håll Schäfer. Vilket fint namn på er lilla kille. Måste kännas underbart att få amma honom idag. Man vill ju bara få vara nära de små.

Beklagar mf Trassel . Usch så jobbigt.  Men roligt å se dig igen (ska jag säga som inte är här så ofta ) Hoppas att det går er väg snart igen.

Niina: Grattis till 27 fulla veckor. Varje dag är värdefull och jag tror att den lill* stannar kvar därinne ett bra tag till.

Hejar på er alla cerklagisar. Jag fortsätter kika in då och då.