• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer

Hej, tittar in lite snabbt o berättar att vi fick en pojke i måndags natt efter en dramatisk förlossning som slutade i panik med två skrikande läkare som mer eller mindre slet ut honom med sugklocka då han fastnat och hade navelsträngen runt halsen... Men nu mår vi bra Han har inte fått något namn ännu. 3200 g och 49 cm och helt underbar! Vi blir kvar några dagar då han ev är lite gul och så behöver han tilläggsmatas. Nu ska vi träffa läkaren! Kramar från oss

• MagdaA

Schäfer: GRATTIS!!! Inte roligt med dramatiska förlossningar, men skönt att allt gick bra tillslut iaf. Berätta gärna mer när ni är hemma och har landat.

Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • SaraDK

Schäfer: Stort GRATTIS till pojken! Vad skönt att det gick bra!

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-02-23 10:38:27 följande:
    Hej, tittar in lite snabbt o berättar att vi fick en pojke i måndags natt efter en dramatisk förlossning som slutade i panik med två skrikande läkare som mer eller mindre slet ut honom med sugklocka då han fastnat och hade navelsträngen runt halsen... Men nu mår vi bra Han har inte fått något namn ännu. 3200 g och 49 cm och helt underbar! Vi blir kvar några dagar då han ev är lite gul och så behöver han tilläggsmatas. Nu ska vi träffa läkaren! Kramar från oss
    o grattis till lillpojken o skönt att höra att det är bra med er, även om det blev dramatiskt! ta hand om er! kramar!
  • Thalis

Jippi!!
    STORT GRATTIS SCHÄFER!!
    Men allvarligt du och jag är med medsystrar i mycket
    Är så glad för ert skull!
    Kramar i massor.

Mamma till A, A, A och V.
  • ISSEN
    Schäfer skrev 2011-02-23 10:38:27 följande:
    Grattis! :) Skönt att ni alla mår bra!! Vilken vecka var du i?
  • Dallis
    STORT GRATTIS SCHÄFER!!
    Skönt att allt gick bra
  • MagdaA

vet inte om ni minns, men jag berättade förra veckan att en kompis blivit inlagd på förlossningen eftersom hon var öppen... idag fick jag ett sms, i natt föddes deras dotter, vecka 27 + nån dag... 34,8 cm lång och 1083 gram. en liten liten plutt! än verkar allt ha gått bra, personalen på barn är imponerade för hon är väldigt pigg å stark. å jag hoppas hoppas att allt ska gå bra! vi ska åka upp i morgon och tanken var att hälsa på dom, vi får se hur läget är i morgon, vore skönt att få åka dit å bara ge dom en kram.

Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Lanie
    MagdaA skrev 2011-02-24 19:42:13 följande:
    vet inte om ni minns, men jag berättade förra veckan att en kompis blivit inlagd på förlossningen eftersom hon var öppen... idag fick jag ett sms, i natt föddes deras dotter, vecka 27 + nån dag... 34,8 cm lång och 1083 gram. en liten liten plutt! än verkar allt ha gått bra, personalen på barn är imponerade för hon är väldigt pigg å stark. å jag hoppas hoppas att allt ska gå bra! vi ska åka upp i morgon och tanken var att hälsa på dom, vi får se hur läget är i morgon, vore skönt att få åka dit å bara ge dom en kram.
    Hjärta

vilken liten plutt! jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att allt kommer o gå bra! om ni kommer dit, ge dom en kram från mig också! jag tänker på dom...
  • ISSEN
    MagdaA skrev 2011-02-24 19:42:13 följande:
    Håller tummarna för att allt ska gå bra för era kompisar! Min son föddes i v 26+2 och vägde 1187g va 33 cm men hans lungor var helt outvecklade så det blev respirator de 3 första veckorna i hans liv! Hann eran kompis få några sprutor för lungmognaden? Jag hann tyvärr aldrig få det då allt gick så snabbt för mig!