Lanie skrev 2011-02-27 15:55:03 följande:
Hej! jobbigt o höra att ni varit sjuka o att du inte fått den vila som du kanske behöver. för vad jag förstår så finns det en ökad risk att öppna sig när tappen är mjuk (det är väl det som händer när man ska föda, att tappen mjuknar upp för att sedan öppna sig helt?). Sa inte läkaren ngt om detta? jag förstår att du är orolig, men se till o vila o avlasta så mkt du bara kan så ska den väl bli lite hårdare igen...
kanske är det dina egna hjärspöken som är lite elaka mot dig, kanske för att du själv har dåligt samvete? man projicerar liksom över sina egna tankar på andra så man tror att dom också tänker så, när dom förmodligen inte gör det. jag vet att jag ngn gång har tagit upp såna här tankar med mina vänner, men även med sambon, det är skönt att få ur sig sina känslor o på ngt vis få bekräftelse för att dom inte tänker o känner så så man själv gör.. du behöver absolut inte känna dig ensam, jag känner iaf också så....
o kom ihåg att ni gör så gott ni kan, ni har ju inte valt att hela familjen skulle bli sjuka o att du fått göra mer än vad ni kanske hade tänkt att du skulle göra, se bara till o få vila så mkt som möjligt nu, det kan göra underverk! när ska du på kontroll igen? kramar!
Nej läkaren sa inget alls, bara att jag skulle ligga ner i fortsättningen! Om jag öppnar mig innifrån har jag ingen aning om, sånt måste man väl kolla med ul va? Det gjorde hon inte den här gången för det var bara en vecka sen vi gjorde det sist så hon ville inte göra i onödan sa hon (?)
Hjärnspöken, ja de finns det gott om tyvärr :( Antar att det är mitt samvete som du skriver, inte minst för att mina barn får ha en så tråkig morsa som bara ligger ner och inte får göra något!
Jag ska på kontroll om 2 veckor igen och det känns som evigheter dit!!
MagdaA skrev 2011-02-27 20:40:14 följande:
i fredags fick jag se en sån liten liten bäbis! Var och hälsade på våra vänner som fick sin lilla i onsdags. Så liten! Men stark och pigg, jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dom! Dom ligger på samma sal som vi låg med Matteus, kändes lite konstigt att va där igen, men Matteus verkade trivas, han slockade i min famn på 2 sekunder, var precis som att han kände sig hemma med ljuden, lukten, värmen. Vaknade dirket vi gick ut därifrån. Lustigt med barn.
KRAM till er alla! kämpa på!
Kul att du fick se den lilla :) Och att det verkar gå åt rätt håll för dem! Hoppas det fortsätter så och att de får komma hem någolunda snabbt!