Lanie skrev 2011-03-01 17:12:44 följande:
ISSEN: det är bra att du litar på din läkare... jag litade ju aldrig på min så jag rev alltid upp himmel o helvete när hon sa eller gjorde ngt jag tyckte verkade konstigt.. nu har jag dock en annan läkare o med henne känner jag mig jättetrygg.. så säger min läkare att allt ser bra ut så litar jag på henne också.. det är bra att ni har bestämt er för att det ska gå den här gången! kämpa på!
lite ego: är idag i samma graviditetsvecka som Wilton föddes i, så fr o m imorgon blir den här graviditeten sin egen, då jag inte längre kan jämföra!
Ja känns skönt att kunna lita på sin läkare fast jag är på min vakt hela tiden och tar allt hon säger med en nypa salt! Har efter Neo tiden lärt mig att inte förlita mig helt på läkare då ALLA säger olika saker vilket jag tycker är konstigt då de har gått samma sorts utbildning och jobbar de med samma patient tycker man att de kan prata sinsemellan så det slipper bli onödig oro,mm.
De är väl inte mer än människor de heller.
Vilken vecka föddes Wilton (fint namn förresten ) i? Kul att ha kommit över gränsen :)) Måste kännas magiskt på nåt sätt! Grattis!
Jag har som längst i mina graviditeter gått till v 30+6 och kommer jag över den gränsen i den här graviditeten kommer det kännas magiskt :) Tänk att få en normalstor bebis i sin famn istället för att en sköterska springer iväg med knytet direkt och nästa gång man får se bebisen är i kuvös uppe på Neo! Vilken lycka det skulle vara att få slippa den biten!! ÅÅÅÅH vad jag hoppas på att kunna knipa så pass länge!!
vixan skrev 2011-03-01 21:40:16 följande:
Hej alla!
Tänkte ansluta mig till denna tråd då jag är ett cerklagfall. Än har jag inte fått mitt cerklage eftersom jag är i v.5. Jag har haft ett cerklage tidigare som sattes dit akut då ena tvillingen kom ut under ett toabesök i v.19. Cerklaget höll till v.24 sedan kom tvilling 2 också ut. Dessvärre levde han endast i 3 veckor.
Denna gången hoppas vi på att cerklaget ska hålla. Iförsig höll cerklaget men fick värkar och de vill inte stoppa dem så jag blödde rejält. Min cerklageläkare trodde inte det kom från cerklaget. Om jag förstod honom rätt så skulle det inte komma så mycket blod om man öppnade sig trots cerklage.
Kanske lite tidigt att hänga på här allt kan ju hända.
Grattis till graviditeten och beklagar samtidigt det du varit med om! Jjag är i v 17+5 och fick mitt cerklage för 3 veckor sen så jag är oxå rätt ny här i tråden :))
Hoppas den lill* vill stanna i magen och grattis!