SaraDK skrev 2011-03-04 04:04:53 följande:
Tråkiga besked... 
Så här tredje graviditeten trodde man ju inte att man oxå skulle ha otur. Det var ju tredje gången gillt...
"Räkan" har något fel på höger hjärnhalva, så imorgon bär det av till magnetröntgen så att de ska få en bättre bild och kanske veta hur mycket som är fel. Om en vecka kommer svaret på fostervattensprovet som jag fick ta igår i samband med ultraljudet.
Vet inte hur man ska orka...
Fy vad tråkigt att få ett sånt besked! Beklagar verkligen och håller tummarna för att det inte är så farligt trots allt! Vilken vecka är du i? Ta hand om dig!
Själv har jag vart olydig...riktigt olydig! Ångrar mig såhär i efterhand men jag höll på att bli tokig!!! Igår var jag på babyland 2 gånger!! Ja det vart inte så mkt vila som det borde ha vart med andra ord! Jag gick verkligen inte mkt men känner underbart att få komma ut och se människor :) jag har lite panikkänsla över att inte ha hunnit köpa allt till bebis när h*n kommer så vi köpte faktiskt en vagn det känns viktigt för mig! Resten av allt superviktigt har vi ju så nu kan jag få lite sinnesro! Knäppt jag vet,köpa vagn i v 18 är kanske lite våghalsigt men jag vill inte behöva oroa mig för sånt sen!
Idag har jag legat ner hela dagen och tänker fortsätta med det iaf tills barnen kommer hem, sen blir det lite svårt för mannen hämtar dem bara sen åker han tillbaks till jobbet och stannar där till 20 :( Vet i ärleghetens namn inte riktigt hur jag ska göra sen, två trötta antagligen väldigt griniga killar som behöver uppmärksamhet och en sängliggande mamma?! I vanliga fall hade min mamma kommit hit runt 17 när hon slutar sitt jobb och hjälpt till med mat, pyjamas, blöjbyten välling osv men hon ligger hemma och är sjuk! Har haft lite sammandragningar efter gårdagen och känner att jag verkligen skulle behöva ligga ner heeeeela dygnet nu men det kommer ju uppenbarligen inte att gå :( Hur sjutton gör ni andra?????!! Min sambo skulle ju kunna ta ledigt men då går vi inte ihop ekonomiskt så det går ju inte heller :( FYYY vad jobbigt det kan bli ibland :(