ISSEN skrev 2011-03-21 14:47:39 följande:
Men fy fan rent ut sagt vilken skit läkare!! Är det bättre att du mår dåligt psykiskt och är livrädd??! Nä skulle jag vara du skulle jag i första hand ta kontakt med andra sjukhus och höra mig för om hur man kan gå till väga för att få snitt! Känns ju solklart att du inte ska behöva föda vaginalt med din bakgrund och att de ens tänker tanken är för mig ofatbart!! Kan man inte kolla typ med patientvårdsnämden om rättigheter,överklagan mm? Du har väl inte så många veckor till BF heller va? GRATTIS till det med!!!! Jag har nämligen lästa igenom nästan hela tråden och såg när du va runt den veckan jag är nu (19+2) att du önskade tiden kunde gå fortare... DÄR är jag nu och nu är det någon som är avis på dig ;)
Hoppas innerligt att du får hjälp med snitt och får ett svar snabbt så du slipper gå och vara orolig! Fan kan bli så irriterad på en del läkare som är totalt okänsliga och har ingen som helst mänsklig känsla för sin patient utan gör bara som det står i "boken" sen får patienten må hur som.
Lanie: Jag är i v 19+2 och tiden sniglar verkligen fram... Vart ju dessutom tillbakaflyttad en hel vecka på ul så det är lite extra surt för det men en dag är det jagsom är i v 30 (förhoppningsvis!!)
Idag ska jag faktiskt åka iväg en sväng, Min äldsta son ska på 5 års kontroll och han är otroligt spruträdd och ska ju få den sista vaccinationen! Min sambo är traumatiserad vad gäller sprutor+barn sedan våra Neovistelser så han klarar inte av att gå själv då sonen antagligen skulle känna av att han är räddare själv!
Påtal om läkare så var jag ju på gynakuten för några dagar sen och allt såg ju bra ut men har funderat en hel del på vad den läkaren sa, att jag absolut inte behöver ligga ner hela tiden och att hon inte kunde förstå varför jag inte får gå promenader osv? Vila i sittande läge lite då och då gick alldeles utmärkt enligt henne! Men varför är min läkare så noga med att jag ska ligga då?? Hur sjutton hade ni tolkat detta? Har självfallet fortastt att ligga ner så mkt jag bara kan vilket är nästan hela tiden men är lite förvirrad över hur två läkare med samma status (överläkare förlossning) säger helt olika saker om samma grej!
tack så jätte mycket för ditt svar! med all denna oro och så tjafsandet om snitt har gjort att jag nästan glömt bort att jag är gravid, och glömt bort att jag är i v.30+. Något som jag aldrig trodde var möjligt när läkaren sa dom där orden i v.23+6, att jag var öppen hela vägen ner till cerklaget redan då! Ush vilken berg och dalbana. Känns som att man fått fokusera på allt det dåliga bara och så har man glömt värdet av hur otroligt det är att bebis är kvar i magen. Tack för din påminnelse!

otroligt att någon faktist är avis på mig nu!

jag minns att jag tänkte att de som var över v.30 snart var i mål och att jag så gärna ville vara där en dag. Och nu är jag där, men jag har inte riktigt förstått det än! Men tro mig, det går snabbt, SNART är du också där!!!!
skulle bara säga också att jag tror att de mest kritiska veckorna är det bra att ligga ner så mycket man kan, för då trycker det liksom inte neråt. Men det är bara vad jag tror. Alla kroppar är olika, min kropp klarade inte av att vara mest sittande och det att jag rörde mig en del.
TACK FÖR DITT SVAR!