Lanie skrev 2011-03-10 18:33:25 följande:
usch så obehagligt att det gick så fort... hade du gjort ngt mer under den dagen då du var på kontroll? hade du sammandragningar senare? de brukar väl säga att typiskt för en försvagad livmoderhals är att man öppnar sig helt plötsligt, utan några som helst sammandragningar eller förvärkar, utan värkarbetet sätts igång när man redan har börjat öppna sig..
var på kontroll igen idag, allt såg fint ut, tappen varju dock ngt kortare än förra kontrollen så läkaren ville träffa mig igen om en vecka..fick även veta att jag inte har uvi. de hade inte kunnat hitta ngn specifik bakterie på odlingen så då görs inget..
Jag hade legat inne i 4 dagar och fick åka hem efter kontrollen. Jag åkte hem och fortsatte vilandet i soffan. Orkade inte göra något var alldeles knäckt efter att legat inne i Lund. Klarade kanppt att prata. Jag fick sammandragningar samma kväll som jag kom hem men dessa stoppade jag med bricanyl. Sammandragningarna som ajg fick på fredagen kunde jag inte stoppa. Blödde som dagt ganska kraftigt och det var knappt något vatten hos bebisen så de valde att klippa cerklaget och då slutade värkarna.Är orolig för att cerklage inte är vad jag behöver och att det då retar så jag får sammandragningar. Har ju gått till v 35 med min dotter.
Härligt att allt såg bra ut. Dessa tappar lever alltså ett eget liv öppnas, stängs, kortas och längs. Skönt att det inte var UVI. Jag hade ju det problemet och fick en massa AB och ju fler kurer desto fler nya bakterier.
Första uvi var e-collie, andra var e-collie och garadanella och tredje var GBS och e-collie kanske också gardanella. Så jag är inte så positiv till AB.