vixan skrev 2011-03-11 17:22:20 följande:
Javisst litar jag på honom. De sätter ju inte cerklage på vem som. Nu när man träffat på fler som har och haft cerklage så verkar det som vi med slappa tappar har liknade symptomer. Jag träffade på i vin som försöker få syskon till våra änglar-tråden och hon sa att hon hade funeling vilket jag tycker verkar som en försvagad livmoderhals. Hon berättade att man inte vill ge henne cerklage då hon öppnar sig på en timme för då kan livmodern slitas sönder. En annan anledning var att hon var infektionskänslig och med cerklage är det lättare att få bakterier.
Dessa problem har ju jag också. Öppnar mig på en timme och har lätt för uvi.
det tråkiga är väl att ingen kan veta i förväg om cerklage funkar eller inte.. det är ju mkt därför cerklage ändå sätts väldigt sällan idag, det går inte o utvärdera efter en graviditet om graviditeten klarades pga cerklaget eller pga tillfälligheter, just för att varje graviditet i sig är unik. På mitt sjukhus är många negativt inställda till cerklage o det verkar vara just de yngre läkarna som har minst tilltro till cerklage, kan ju också bero på att de inte har några tidigare erfarenheter av cerklage eftersom det bara sätts ett kanske två om året på mitt sjukhus..
vi får ju bara hålla tummarna för att det funkar! för mig är varje dag nu en delseger. Har snart varit gravid 2 veckor längre än med Wilton...
vilken vecka är du i nu?