vixan skrev 2011-03-28 15:03:07 följande:
Härligt!! Hoppas planerat cerklage funkar lika bra på mig som på dig. Har din graviditet varit komplikationsfri för övrigt?
Enda problemet som har ett samband med cerklaget, var att jag fick jätteont efter att de opererat dit det. Åkte hem dagen efter op och trodde bara att det skulle göra så ont... Som tur var frågade Schäfer här om jag sluppit sammandragningar. Det var efter ett dygn hemma och då åkte jag in igen. Blev inlagd med 2 sorters antibiotika och brikanyltabletter. Var inlagd i 2 dygn, sen hade det lugnat ner sig.
Annars har jag haft en toppengraviditet! Mått toppen, knappt inga krämpor (vätska i benen de senaste veckorna och ont periodvis i ligamenten). Sen är det ju lite ovisst med vätskan i "Räkans" hjärna, men det har ju inget med cerklaget att göra...
Hoppas oxå att det ska gå bra för dig! Tjejen som jag delade rum med, som fick cerklage samtidigt (oxå Dr P.O), går det oxå bra för. Hon ska ta sitt cerklage i början av april och fick en son i v.26 för 2 år sen, så dina odds verkar ju bra!!!