• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie

mischooo: Grattis till er! hoppas att det är så nu då! o så håller vi tummarna på att det ska gå vägen den här gången!

ego: är i vecka 28+0 idag! ytterligare ett mål passerat. Nu blickar jag framåt mot v 30 för då blir jag flyttad till mitt hemsjukhus!

• SaraDK
    Lanie skrev 2011-03-30 09:56:02 följande:
    ego: är i vecka 28+0 idag! ytterligare ett mål passerat. Nu blickar jag framåt mot v 30 för då blir jag flyttad till mitt hemsjukhus!
    Jippie!!! Grattis till att ha gått in i v. 29!!!
  • MiScHoOo
    mischooo: Grattis till er! hoppas att det är så nu då! o så håller vi tummarna på att det ska gå vägen den här gången!

tack snälla min vän och jag är glad för din skull. Nu är halvan av faran över.
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-03-29 23:27:08 följande:
    Jag är kanske gravid igen.
    Grattis!!! Vad spännande
    Tjoho!!! Viktigt mål, underbart! Hoppas Du mår bra också? Vet att det är otroligt påfrestande att vara inlagd... Kram
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-03-30 15:25:00 följande:
    Grattis!!! Vad spännande
    Tjoho!!! Viktigt mål, underbart! Hoppas Du mår bra också? Vet att det är otroligt påfrestande att vara inlagd... Kram
    ja, oron börjar o släppa lite mer för varje dag som går... men jag mår faktiskt ganska bra, det är skönt att jag har datorn för det finns ju så mkt på den jag kan underhålla mig med.. sitta här, läsa tidningen, kolla serier, lyssna på musik, spela, skriva.. o så har jag börjat o sticka på en bebisfilt så det får tiden o gå.. men visst hade jag hellre gjort dessa saker hemma i soffan eller i sängen. personalen tar hand om mig också.. idag är sambon här så efter lunch tog vi rullstolen ner till cafeterian o fikade lite o sen köpte jag mig en glass, o vi satt ute en stund i solen.. första gången på nästan två veckor som jag var ute på...
  • vixan
    SaraDK skrev 2011-03-29 20:57:44 följande:
    Tror inget särskilt händer då... Dr P.O var ju inte helt hundra på att jag behövde det, men tyckte att det lät som cervixinsufficiens  när jag beskrev förloppet när jag fick flickan i v. 22+0. Flickan i v. 28+3 var så sent i graviditeten och mer tveksamt, men kunde oxå vara pga svag tapp...
    Till mig sa han att han var övertygad om att jag behövde det. Min dotter föddes i v 35 från första värk till att hon var ut tog det 3 timmar. Låg inne pga njurbäcksinfektion. Mina tvilling pojkar kom en i v19 och andra i 24. Fick då ett akutcerklage efter att tvilling 1 kommit. Själv är jag inte lika övertygad då läkarna i Lund mer skyllde på att det var tvillingar.
  • vixan
    MiScHoOo skrev 2011-03-29 23:27:08 följande:
    Okej då! då får jag avslöja om ni är så himla nyfikna Tungan ute.

Jag är kanske gravid igen. Gjorde en gravtest i förgår och den var svag positiv men båda strecken syns tills idag. Var hos läkaren och hon kunde se att jag har haft ägglossning och att jag har förtjockade slemhinnor eller vad det heter. Fick återbesök igen om 2 veckor. Min privat läkare är den bästa i hela helsingborg och hon kommer att ta hand om mig samtidigt som förlossningsöverläkaren på Obstetrisk mottagning på lasarettet. Det ska bara gå hela vägen denna gången...

Tyvärr har jag inga känslor denna gången, allafall inte än,,, tror just nu oron har tagit över, måste bara passera v 20.
    Grattis!!
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-03-30 15:25:00 följande:
    Grattis!!! Vad spännande
    tack snälla. spännande om det går vägen annars en dålig repris i slowmotion
  • SaraDK
    vixan skrev 2011-03-30 16:52:50 följande:
    Till mig sa han att han var övertygad om att jag behövde det. Min dotter föddes i v 35 från första värk till att hon var ut tog det 3 timmar. Låg inne pga njurbäcksinfektion. Mina tvilling pojkar kom en i v19 och andra i 24. Fick då ett akutcerklage efter att tvilling 1 kommit. Själv är jag inte lika övertygad då läkarna i Lund mer skyllde på att det var tvillingar.
    Fast om du har försvagad tapp, så spelar det ju stor roll att du väntade tvillingar. Dubbel tyngd att hålla inne...
    Kommer säkert att gå jättebra för dig denna gången. Nu när det bara är en oxå...