vixan skrev 2011-04-01 15:13:04 följande:
Har funderat på det här med att lämna på dagis. När man fått sitt cerklage kan man ta en promenad till dagis för att lämna. Mannen börjar jobba klockan sju och det skulle innebära att min dotter måste gå upp halvsex för att gå på dagis. Tycker synd om henne.
Jag går inte till dagis alls med mina barn iof är jag mestadels sängliggande och min sambo som börjar jobba 6 vissa dagar tar ledigt en stund från jobbet, åker hem och hämtar barnen som jag har fixat iordning vid 9 sen lämnar han dem på dagis och åker till jobbet igen, samma sak gör han de dagar han slutar sent! Lite jobbigt var det för honom i början men han har fått rutin på det hela och det funkar riktigt bra!
Jag va hos läkaren igår och kollade cerklaget och allt såg fint ut! Det satt där det skulle och jag har inte börjat öppna mig! Risken för att jag ska föda i v 26 igen är ca 10% enligt läkaren men hon kunde självklart inte garantera det men det kändes skönt att höra att risken inte är så stor iaf! Jag fortsätter med sängläge helt enkelt så ska det här nog gå vägen :) Har legat snart 8 veckor och imorgon går jag in i v 21+0 känns ofattbart att jag kommit så långt när jag nyss va i v 15!!!
Inatt sover mina små trollungar hos mormor och morfar för min sambo jobbar från 7 imorgon bitti! Ska bara ligga och ta det lungt hela dagen!