• mamma mys

Cerclage?

mischooo: prata med din bm om depression..kanske kan du få nån att prata med....är ju inte ovanligt att man känner sig deprimerad när man är sjukskriven så länge o har så mkt förbud vad man får göra o ska mest bara vila, när livet blir så begränsat.. jag har också kännt mig så o funderat över förlossningsdepression, men efter att jag blivit av med cerklaget alla gångerna så har man fått nåt slags lyckorus..o som många med normala graviditeter som knappt haft några krämpor istället känner sig begränsade med en baby så känner vi slapptappar ofta en befrielse att ha bebisen utanför kroppen istället.... så har jag kännt iaf, men känner du att du vill prata med nån proffisionell så är det ju aldrig fel att göra det i förebyggande syfte... 

• mamma mys

mischooo: farligt för barnet är det ju oftast inte, men är det regelbundet eller inte ska du ju åka in iom att du har cerklage...är det igång o det inte går att stoppa så måste de ju snitta nu... hur har du det nu??

• mamma mys

mischooo: såklart du ska ringa läkaren om du känner att du snart bryter ihop...är ju så också att idag är det många som försöker få snitt eller igångsättning tidigare utan att de har nåt speciellt behov av det..därför blir många andra lidande av det..de som verkligen frtjänar att bli igångsatt eller snittad tidigare...så bara för att man fått nej en gång betyder inte det att det är det slutgiltiga svaret..om man verkligen känner att det inte funkar längre så ska man kontakta läkaren...sen om du inte får sova så finns det ju mediciner mot det också..o jo bricanylen funkar på riktiga värkar också...men har man haft värkar för länge så kan bricanylen göra att det blir längre mellanrum mellan värkarna...o det är ju faktiskt bättre att åka in även om det är tråkigt på sjukhuset...

• mamma mys

mischooo: det är ingen fara att du gnäller det har du all rätt att göra..o sömnbrist gör hemska saker med en både fysiskt o psykiskt...tror du mår bättre när du fått sovit ordentligt på natten...o samtidigt tror jag inte du blir inlagd så länge om du skulle bli det..men möjligen till vecka 36 fulla..fast samtidigt så har du ju kommit långt ändå...konstigt det där för om man blir inlagd tidigt så brukar man ju bli utskriven runt vecka 30...men det beror väl på läkaren..

själv är jag rätt nöjd med allt just nu..känns faktiskt helt ok att bebisen är kvar i magen den här vekcan iaf..tror jag;) men är sugen på massa saker som julskinka, drick ypughurt, pucko, o choklad....just nu äter jag pepparkaksdeg;) 

• mamma mys

mischooo: har du pratat med förlossningen??? är ju bättre du åker in i tid än att ditt cerklage blir skadat om du vill ha fler barn o du slipper ur akut snitt... o slipper operera in ett nytt cerklage...hur lång tid man har kvar efter att slemproppen gått är ju väldigt olika..för vissa drar det ju igång efter några timmar för andra dagar eller veckor..slemproppen kan komma i delar o kan även återbildas.. jag själv har aldrig märkt av slemproppen...är ju bättre med en koll för mkt än att allt bara blir kaos o ni måste ta ambulans eller nåt till sjukhuset..

• mamma mys

mischooo: jobbar han nu o kommer hem imorgon bitti?? kanske blir du lugnad av att prata med förlossningen.... du har ju kommit långt ändå o det är ju ingen större fara för bebisen om det inte går längre nu... inför snittet förstår jag att du är orolig men det är ju inte så mkt du kan göra det är ju bara att hänga med o lita på att du är i goda händer...ett kejsarsnitt är ju inget ovanligt för läkaren..de gör ju flera snitt om dagen... kramar om..

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF ??? klipp 19/1 född??? 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april

tog mig friheten att lägga till dig jomanjano:)

o ni andra som vart på kontroller..skönt att ni har haft bra kontroller trots allt....

idag ringde de från dagis..nu har lilleman fått vattkoppor..så hoppas faktiskt lite att bebisen inte kommer nu då det inte är bra om den blir utsatt för vattkoppor som nyfödd...hans pappa har dock sagt att det bara är jag ringer om det skulle bli dax så kommer han o hämtar honom o har honom tills han inte smittar längre...nehe ta o natta barnen nu då... 
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född??? 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april

mischooo: men det är väl ingen fara när jag haft vattkoppor förut??!!
Svar på tråden Cerclage?