• mamma mys

Cerclage?

viola tricolor: jag har löst det med att ha sonen på dagis på dagarna, men sen har jag nära till dagis så jag har kunnat hämta o lämna, sen har min stora son hjälpt mig på kvällarna när min sambo jobbar..men sen har lillen förstått att jag inte kan göra allt pga bebisen i magen.. jag har sagt att jag får ont i magen om jag lyfter honom o har jag lagt mig ner o vilat har han frågat om jag har ont i magen..så det har funkat..sen har jag vilat extra mkt varannan vecka när han är hos sin pappa...

mischooo: måste vara underbart att veta när det är slut på livet som gravid... hoppas så att läkaren förstår mig på måndag eller att det sätter igång snart... 

trassel: hoppas det går bra o att bm kontaktade dig innan arbetsdagen var slut...

sambon jobbar kväll idag o fick hoppa in extra o göra natten också...jag är helt slut..är väl både fysiskt o psykiskt..o måste  duscha o handla innan ica stänger kl 20... har legat på soffan hela dagen... hade lite sd förut o lite molvärk i rygg o under magen... men det har minskat nu... känna som jag ska bli galen o funderar på om jag kommer kunna ta till mig bebisen pga att jag mår så dåligt över det här o ingen verkar fatta.... funderar på om jag ska dra på mig en mössa o gå ner o handla o sen städa lgh för det kommer vi inte kunna göra imorgon eftersom sambon måste sova..o kanske kanske kan det göra att det hoppar igång.. just nu känna det som att jag gör vad som hellst bara det startar.... 

• mamma mys

violatricolor: det är ju mest pyssligt att lösa barnen om ens partner jobbar obekväma arbetstider.... men jobbar partnern enbart dag så får ju barnen följa hans arbetstider..det som kan krångla om man har barnen hemma o sjukskriven o inte får bära o så är ju försökringskassan som kan anse att man måste lösa barnen för att få beviljad sjukskrivning tex att när partnern jobbar dag följer barnens hans schema på dagis o jobbar han kväll så får han ta föräldraledigt om man inte har ett jobb som kan ändra på arbetstiderna för att underlätta...

• mamma mys

trassel: ja hostan är ingen höjdare med stor magen..gör ont i min livmoder med högt upp mellan revbenen när jag hostar..men börjar iaf bli bättre nu.... host medicinen funkade sådär så provade strepsils halstabletter istället o de hjälpte på bara nån dag... oj bara 5 veckor kvar..vad skönt..snart i mål:)

violatricolor: ja fp kan man ta ut i hel, kvarts , o halv dag...när man blir långtids sjukskriven så får man ju en kontakt person på fk o när de ringer så kan du ju tillägga när de frågar hur ni löser det med barnen att ni har dagis o om partnern jobbar sent så har du hjälp från familj o vänner o att det funkar rätt bra o att du inte behöver lyfta barnen o så o mat finns redan fixat så du bara behöver värma...jag sa också att jag hade hjälp ifrån stora sonen o om det blev krångel med lillen eller fick sd så kunde hans pappa hämta honom...så då löste det sig för mig.. 

nu har jag tagit mig i kragen så nu är det städat o fint..imorgon ska jag tvätta...tog ett långt varmt bad då det ilade högg ner i benen så jag knappt kunde stå..sitter nu o myser i min nya pyjamas som älsklingen köpte till mig:) julrutiga flanell byxor o mjukt linne som är perfekt sen när man ska börja amma ....nu ska jag titta lite på tv innan sängen väntar..hoppas bara jag får sova inatt...

• mamma mys

åh inatt har jag bara vaknat en gång av att jag behövde gå på toa o hosta upp lite slem... så himla skönt... idag blir det att slappa medans sambon sover igen natten...

• mamma mys

becka 81: ja innan utbetalningarna kom igång ringde min handläggare från fk sedan fick jag hem informationspapper... iom att man bara får vara sjukskriven i 6 månader sedan ser de till alla jobb som finns om man kan utföra något annat jobb vilket oftast är fallet.... men 6 månader har gått för mig sista december så jag klarade mig undan det iaf...sedan frågar de lite om situationen o om operationen o hur det har fungerat tidigare...sedan fick jag information om utbetalningarna.. men det kanske skiljer sig lite från kommun till kommun..

• mamma mys

mischooo: underbart:) kul att känna sig lite uppskattad o fantastiskt att svärmor hinner lagom till förlossningen:)

• mamma mys

mischooo: hoppas du slipper bli smittad nu när du snart ska snittas..kan inte vara skönt o hosta när man är ny snittad...hoppas du klarar dig ifrån hosta...

• mamma mys

trassel: jag vill haaaa:) 

jag har ont under magen idag...liksom ömmar... inatt gick jag o la mig vid halv 1  tiden..vaknade till vid 3 o gick på toa..vaknade till igen vid 8.. var uppe en stund men la mig igen o vaknade vid 11...så man kan ju inte säga att jag inte sover tilräckligt iaf;) 

Svar på tråden Cerclage?