• mamma mys

Cerclage?

mischooo: usch vad jobbigt att du ska behöva ha så ont:( det är ju jätte bra att tappen växt..kan det inte bero på att bebisen växer o det drar i legamenten som du har ont av eller vart /hur har du ont?? kramar

själv har jag massa flytningar:(  satt o åt frukost i trosor o t-shirt o när jag reste mig från stolen var det en stor blöt fläck på stolsdynan..när jag gick på toa så var hela den delen av trosorna som är mellan benen blöta..... jag kan ibland känna hur det rinner liksom...känns ju inte så fräscht:(
    men men snart ska jag lämna lilleman på dagis sen hem o duscha o åka in till stan o besikta bilen....hoppas den går igenom:S 

• mamma mys

mischooo: låter som att det kan vara bäckenet som spökar för dig..jag har också så o ibland gär det ont under magen o det trycker neråt..känns olustigt men är normalt....
    gick sådär med bilen..måste byta bromsbelägg fram o katalysatorn o eventuellt lambdasonden :/ 
    hoppas du kan sova lite nu iaf...jag skulle lätt kunna sova nu fram tills det är dax för förlossningen..min lilla pojk har vart vaken till o från sedan 5 imorse o nu känna det sådär att lägga sig o sova när jag ska hämta honom kl 16 på dagis:/ 

• mamma mys

mischooo: aa jag har kollat upp delar på nätet o det kommer max gå på 5000 så det är ju fortfarande hanterbart.. ja jag tycker det låter som bäckenet o det bästa är att bara ta det lugnt o inte sne belasta o ta små steg...har också lite molvärk o så ibland..men det är ju inte farligt iaf...

violatricolor: hoppas det går bra på kontrollen imorgon.. 

kramig: hej beklagar förlusten... jag har också hört att det finns en liten risk för missfall i samband med insättandet..men har heller aldrig hört någon som råkat ut för det..nu kan man ju få medicin emot sammandragningar som kan uppstå i samband med insättandet o jag tror risken att man förlorar barnet är betydligt större om man avstår cerklage när behovet finns....efter insättandet vistas man oftast ett dygn på sjukhuset o därefter sjukskriven 1-2 veckor..sen kan man gå tillbaka till jibbet beroende på vad för slags jobb man har o hur man har det med sd o längd på tappen o liknande annars blir man sjukskriven..vissa bara en viss procent o andra helt sjukskrivna..jag har vart helt sjukskriven från operation tills klippet de sista 2 graviditeterna...o det har gått bra... håller tummarna att när orken o viljan finns så får du chansen att genomgå en graviditet med cerklage o lyckad utväg...

35 dagar kvar till bf o 8 dagar kvar till klippet....är riktigt rastlös nu o vill bara att tiden ska gå... 

• mamma mys

ja det är märkligt det där med oron..men när man gått igenom allt detta som vi har gjort i den här tråden o man vet hur jobbigt det var o hur dåligt man mådde men på nåt sätt tagit sig igenom det så vill man ju inte behöva gå igenom det igen, men önskan efter ett barn är större än att man avstår denna oro.... o även om man sen oroar sig över insättandet o  de kritiska veckorna o sedan inför varje kontroll o minsta lilla smärta, ilning, ömmande o stickande så tänker man nu är det kört nu kommer jag få gå igenom allt skit igen...o när man sen kommit längre o börjar närma sig klipptiden så går man o oroar sig inför det samtidigt som man bara vill att tiden ska gå så klippet är avklarat o sedan vill man bara att förlossningen ska sätta igång även om man oroar sig för att det ska gå så fort att man inte hinner in eller att det kommer vara nåt annat som går fel så man genomgått alltihoppa o ändå inte kommer hem med en bebis.... men det är väl detta som kallas den biologiska klockan..önskan om ett barn... o nu är jag snart framme vid klippet o tycker att tiden segar sig såå....

• mamma mys

idag har jag haft en riktig skitdag med mitt humör... vill bara vara i mål nu.... det ilar ner i hela benen o trycker neråt nån sd då o då..men känns helt meningslöst att åka in för de kommer inte göra ett skit..eventuellt ge mig bricanyl o det vill jag inte ha för jag hatar biverkningarna.... går ändå in i vecka 35+0 imorgon o det här jävla cerklaget tar de väl inte bort tidigare ändå..har ju trots allt tjatat till mig en vecka innan planerad borttagning..vill bara kunna leva normalt utan att behöva fundera på cerklaget.. idag var det tom så illa att sambon sa att jag kunde åka hemmifrån o umgås med nån kompis så kunde han göra iordning här hemma med tvätt o disk o dammsugning... men envisades med att vika tvätt ändå..o tårarna bara sprutade... sen la jag mig i sängen o tänkte vila för jag var trött på mitt eget humör, somnade o vaknade 3 timmar senare med humöret under lite mer kontroll...men men ..är ju inte så många dagar kvar..men känns som en evighet..

• mamma mys

mischooo: ja visst är det konstigt att man tycker det går så fort för alla andra men för en själv går det jätte segt.. jag har packat bb väskan..ska bara stoppa ner dricka o sen är det ju mobil o plånbok men handväskan borde jag komma ihåg tycker jag;) o så ska jag ju ha med babyskyddet så efter klippet tänkte vi ta upp den ur förrådet...o så ska mamma hämta ut vagnen som jag bokat..längtar...o så ska snart en kompis åka till ullared, tänkte be henne köpa med täcke till vagnen, skötväska, o kanske en babysitter o eventuellt en mobil till skötbordet:) hon vill att jag ska följa med men tror jag avstår för då kör väl förlossningen igång när man är där;)

• mamma mys

violatricolor: skönt att kontrollen såg bra ut:) o tapp längden var ju jätte bra:)

trassel: åh våtservetter ska jag komma ihåg..dessa tvättlappar som man ska blöta med vatten som de har på förlossningen är ju värdelösa...

snalmums: jo först är man orolig som satan de kritiska veckorna sen är man så nervös när det närmar sig klippet så man inte vet vad man ska ta sig till...hoppas bara läkaren inte får nåt akut så jag får vänta på henne..

mischooo: jag hade inte tänkt ta med nåt speciellt till klippet kanske bara en egen binda i handväskan om jag blöder nåt efteråt..på mitt sjukhus ska man stanna en timme efterår sen får man åka... till förlossningen har jag packat med leggins o en mjuk tunika o mjuk bh utan byglar o trosor o strumpor ska nog lägga i egna bindor o ammningsinlägg o sen dusch grejer..sen har jag tagit med ombyte till sambon... o kläder till bebis o filt...har också svårt att hitta overall till bebisen både i 50 o 56 har inte sett en enda:(  jag tänkte bara stanna 6 timmar efter förlossningen o sen åka hem istället så får man lugn o ro hemma...på vårat sjukhus så finns det väldigt få familjerum o dom går till dom som har störst behov av dom..så då skulle min sambo få åka hem o jag vara kvar med bebisen så vi väljer att åka hem istället...

note to self: ammninginlägg, bindor, våtservetter;) 

• mamma mys

becka81: ja det är märkligt att man kan bli besviken över en sån sak men i våran sits så är det inte så konstigt... du genomgår den jobbigaste tiden nu när du är i de kritiska veckorna o skickar massa styrke kramar till dig

• mamma mys

becka 81: haha ja visst är det så;) vänner ringer o frågar tja vad gör du..hmm jo inte mkt ligger på soffan/sängen tog precis en dusch...jo det man har att prata om är ju typ jag vek tvätt idag, städade badrummet, dammade lite...ja det är verkligen skönt att ha den här tråden o människor som förstår vad man går igenom...

själv är jag väldigt lätt irriterad numera..tror det beror på att graviditeten tar ut sin rätt nu,med all oro o uttråkning o brist på att känna sig nyttig..känner mig mest som en levande kuvös eller nåt...o det känns så tråkigt att humöret går ut över barnen, sambon o vänner...imorgon ska jag iaf åka in till stan o träffa en barndomsvän som också är gravid o har bf 10 dec....hoppas det gör susen med mitt humör... 

Svar på tråden Cerclage?