• mamma mys

Cerclage?

mischooo: du har all rätt att gnälla tycker jag... det har vi alla...det är inga rosa moln att vara gravid..

• mamma mys

mischooo: kan det vara slemproppen?? låter som det tjock flytning med rosa strimla i....

• mamma mys

mischooo: gick det bra hos bm??

min dag idag började i kaos...vaknade med huvudvärk o barnen satt o var jobbiga i soffan, sen slarvade min äldsta son bort min mobil o mitt gravid humör gjorde att jag höll på att explodera..satte mig i sängen o då har katten ner en stor palm från fönstret med prydnads grus i krukan o nyvattnad..min sambo sa håll dig lugn jag fixar o sa att jag skulle lägga mig i sängen igen..la mig i sängen o tårarna sprutade o humöret var ej på topp..sambon skickade iväg stora pojken till skolan o gick sedan med lilleman till dagis..sedan frågade sambon om det var bättre o jag började gråta för jag var ju hungrig nu..han fixade frukost o sedan tog jag ett bad..sedan åkte jag till stan o umgicks med min barndomskompis i flera timmar.. var så skönt att komma hemmifrån.. nu ska det bli lyxmiddag;) korv med bröd..hahaahah... idag firar jag o sambon ett år tillsammans..även om det inte blir så mkt firande, han jobbar kväll...åh vad jag längtar tills på tisdag..då blir det firande;) på kvällen efter klippet..då ska jag ha sex;) 

• mamma mys

becka 81: ja mina barn är  oliver 10 år, noel skulle vart 4 o wiggo är 3 år..så blir det en liten malwa när hon nu behagar komma;)
    japp klipp på tisdag  weeiiii:) 

mischooo: vad skönt att det gick bra hos bm då..kan ju kanske vara så att bebis håller på o fixerar sig o det är därför det svider i tappen... det kan kännas ganska obehagligt... ja jag tror också det blir lite lugnare efter lite kärlek;)

• mamma mys

mischooo: usch 3 änglar.. vad stark du är som ändå reser dig o ger det ett nytt försök till ett levande barn...styrka till dig..

becka: ja det är helt otroligt att jag ska få en flicka men tycker det finns så fruktansvärt mkt dullidull kläder o jag bara avskyr hello kitty kläder...ännu mer otroligt är ju att jag bara har 5 % chans att bli gravid utan hormon behandling o sambon lyckades efter 3 månader..o det otroliga är att alla barn som är i livet har kommit till utan behandling..bara noel som dog kom till med hjälp av hormon behnadling... så lite komiskt att vi firar ett år idag o om 33 dagar har jag bf;) 

• mamma mys

jomanjano: oj ska dom vänta ända till förlossningen..man brukar ta bort det i vecka 36-37 fulla...kan ju göra rätt ont om det sitter kvar när det kör igång o då är ju risken att man skadar tappen....tycker nog du ska säga till läkaren om att ta det i vecka 36-37 iaf...mina läkare har förklarat att om förlossningen kör igång medans cerklaget sitter kvar är det som att köra tappen i en köttfärskvarn o tro mig det gör ooonnttt.... o vill inte uppleva det igen.... men vad skönt at du kommit till vecka 34...då har du ju inte så långt kvar:)

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
    Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
  • mamma mys

silverklar: skönt att du kommit så pass långt nu o ja du får nog ta det väldigt lugnt nu några veckor till, men sen får du belöningen..

becka 81: när du sedan snusar bebis så kommer allt vara värt det o konstigt nog så glömmer man bort lite att det är så jobbigt att gå igenom, men som sagt.. allt är värt det när man väl har bebisen hos sig ...

lill z: jag kände också av cerklaget en hel del i början o har inte märkt av det så mkt de andra grvaiditeterna, men nu känner jag inte av det nåt speciellt..men nu siter det iaf där så nu är det bara att fokusera på att ta det lugnt så ska du se att det går bra... 

idag har jag slappat hela dagen..sedan vid 16 skulle vi hämta sonen o fick så jävla ont..det tryckte neråt o gjorde ont under magen o hade massa sd, magen var helt stenhård.... sedan handlade vi när vi sen kom hem igen så la jag mig igen..har inte ont längre men har lite sd då o då...trodde ett tag att jag skulle vara tvungen att åka till förlossningen..nu ligger jag här ensam o kollar på idol, sambon jobbar natt, stora sonen sover över hos en kompis o lilleman har slocknat o ligger i min säng o sover efter avslutad film..blixten mc queen 2..var riktigt mysigt med lite egen tid för bara lillen... 

• mamma mys

jomanjano: klippet går fort o det görs under lustgas rus..men självklart är man nervös o visst jag tycker det känns en del men det beror ju lite på om det vuxit fast lite o hur många band man har o så..men hellre borttaget cerklage när förlossningen sätter igång än att ha det kvar...

becka 81: jag har gått upp 7 kg den här graviditeten..förra graviditeten gick jag upp 20 kg totalt o första graviditeten som var en normal graviditet gick jag upp 18 totalt...

idag har jag vart en sväng till stan o beställt bromsbelägg till bilen..sen ska jag nog lämna in bilen för felsökning så jag vet om det är främre eller bakre lambdasonden eller katalysatorn som behöver bytas..sen får jag se om jag låter dom byta eller om det går att fixa med hjälp av kompisar..vill att det ska vara klart innan bebis kommer så slipper man tänka på det med en liten bebis...nu ska vi försöka komma överens om middagen sedan ska sambon o stora sonen baka lussekatter:) mums:) 

• mamma mys

det där med smärtan beror nog mkt på vilken typ av cerklage man har..alla mina har gjort ont att ta bort...men läkaren sa att det borde kännas lättare denna gång då jag har ett enklare cerklage....återstår att se på tisdag...har haft max lustgas de andra gångerna..

Svar på tråden Cerclage?