• mamma mys

Cerclage?

mischooo: åh vad kul att du haft en bra dag o att du hittade overallen.:) synd bara att du fick ont sen,men skönt att det ändå var bra med bebis...

jomanjano: det brukar vara lättare o mindre smärtsamt när banden sitter långt ner på tappen... denna gången har jag ett som sitter högt upp på tappen o ett band längre ner på tappen..förra gravviditeten hade jag 3 band fördelade på tappen o då hade läkaren svårt att nå det innersta bandet o det gjorde så ont..första gången hade jag massa band runt hela tappen o även ovanför tappen o det var då förlossningen körde igång förtidigt o det gjorde så ont..tack o lov var jag ju inlagd på sjukhuset så jag kunde få smärtstillande snabbt...fick massa cetogan o var helt väck i skallen... här tar man alltid bort cerklage på förlossningen med lustgas som smärtlindring,går det inte så får man starkare smärtstillande... 

• mamma mys

lill z: jag hade ont i några månader av cerklaget, men nu känner jag bara av det iblnad....prova med fibrer istället för magen..katrinplommon o lite linfrön...blir jag hård i magen så får jag mer sd så ser till att få sköta magen iaf varannan dag minst ....använd inte microlax..det kan faktiskt starta förlossningen om kroppen är redo o det vet man ju aldrig med våra kroppar...

idag har vi haft städdag så skönt att det är rent o fint igen:) snart väntar duschen med lite hårbortagning i de nedre regionerna o klippa tånaglarna o måla dom tänkte jag så man känner sig lite fin.....imorgon ska benen få sig en omgång..sen är jag redo för klippet:) längtar samtidigt som jag blir lite nervös när jag tänker på det...

trevlig första advent på er allihoppa:) 

• mamma mys

nu är håret borta o har skrubbat hela kroppen o smörjt in mig, filat fötterna o smörjt in dom med..skönt att pyssla om sig själv lite...ikväll ska jag be sambon massera axlarna....
    ja det är riktigt skönt att klipp tiden närmar sig..ja man känner sig riktigt fri efter klippet kommer jag ihåg med de andra....

imorgon ska jag ha telefon terror o ringa verkstäder o försökringskassan o sånna grejer o köpa coca cola o lägga i bb väskan så den är klar....snart blir det middag..kyckling o ris med currysås..mmm är så sugen nu... 

• mamma mys

mischooo: jag kör ju med hårtborttagningskräm så är inte så avancerat som rakning nu när mage o tuttar är i vägen;) o så har jag bara ansat lite nu under tiden när man ändå inte fått ha sex....men sen senaste kollen har jag inte brytt mig..är ju ändå ingen som är där o kollar..mennu när det vankas klipp av cerklage o sex så passar jag på att fixa till down there;)

jag har också använt lactulos men har tagit 10-15 ml på kvällen sen på morgonen har det verkat så pass att man inte behöver anstränga sig överdrivet med att få ut det...o oftast får jag gå på toa en eller två ggr till under dagen sen... 

• mamma mys

åh.. böjde mig ner nyss o skulle sätta i en kontakt till en julstjärna o då får jag värsta sura uppstötningen, kan det bli mer underbart att vara gravid??
    idag har jag en lugn o skön ensam dag för mig själv fram till 14....så ska passa på o ringa alla dessa samtal o imorgon gäller det:S klipp klipp klipp:S ska bli skönt när det är klart....

mischooo: du borde ju kunna få nån vecka tidigare iaf tycker jag..fast iof så räknar de ju också 1-2 veckor + - på bf tiden o vill ju kanske vara säkra på  att bebisen iaf är 36 fulla veckor när den kommer...men jag håller tummarna för dig..det är ju inte kul när man bara har ont hela tiden o mår dåligt över det...

• mamma mys

nu är alla samtal ringda o sen måste jag tanka o åka o hämta ut bromsbeläggen som jag beställde till bilen o sen imorgon innan sjukhuset så ska jag lämna in bilen på felsökning...

• mamma mys

mischooo: hur gick det hos läkaren???

lill z: haha ja tydligen har nåt fastnat efter att man stått ut med 2 bilnördar till ex....  ;)

jaha då har man fördrivit tankarna genom att ha telefon terror till allt o alla idag då, diskat, vikt tvätt, dammsugit, dammat av lite, lagat mat, tankat, o sambon fick dra hjul bultar,bokat tid på verkstan....om några timmar ska jag väl försöka sova så man kommer upp imorgon o kommer iväg i tid till verkstan med bilen o sen vidare till sjukhuset för imorgon kl 10 ska cerklaget bort:s en aning nervös o nu har jag inget att göra för att tänka på nåt annat.....men men det är ju skönt när det är över... 

• mamma mys

nu ska jag snart åka till sjukhuset:S usch vad nervös jag är:( hoppas jag inte behöver vänta så länge på läkaren idag...

• mamma mys

hej alla slappisar;) har vart hemma sen 14 tiden..min dag idag..började med att jag vaknade vid 04 i kunde inte somna, tillslut somnade jag om o efter en kort stund ringde väckarklockan..sen åkte vi o lämna in bilen o det gick inte att felsökao sen började det durra satan i bilen när jag kom ut på motorvägen så jag höll på att skita på mig..kommer till sjukhuset o det finns kanppt parkering..2 platser snodde 2 andra bilar..då var jag redan irriterad innan..sen parkerar ju folk som en påse nötter så om man inte har en liten bil är det inte så lätt att parkera...när jag väl kommit in på parkeringsplatsen o stängt av bilen så kommer tårarna pga nervositet o irritation över bilen.... kommer till förlossningen o får först sitta i fika rummet o tårarna bara rinner ..sedan får vi ett rum o läkaren är sen 1,5 timme..sedan så är det dax för klippet o jag får lustgas o så o satan vad ont det gjorde men sen blev jag hög som ett hus o hörde inte ett skit vad nån sa förutom ett sus..när gasen börjar gå ur skallen o läkaren förklarar att jag är öppen 2 cm o tappen är förkortad till hälften..alltså ca 2 cm så kan jag bara le...o inte har jag blödit nåt heller..läkaren tippade på att det ska vara igång om 2 dagar till 2 veckor..så vi får väl se:) sedan låg jag med ctg i 1,5 timme o allt såg bra ut..tror dock att jag är öppen lite mer då läkaren undersökte mig direkt efter klippet o sedan sprang iväg till operation..förra gången väntade hon  ca 30 min o då var jag öppen 3 cm...så imorgon är det vecka 36+0...har sedan haft en mysig kväll med ett par vänner o ätit pizza..nu ska jag hoppa in i duschen så får vi se om det blir nåt mys ikväll;)

• mamma mys

violatricolor och jomanjano: ja det gör ju ont tycker jag men den här gången gick det fort..tog bara några minuter,,,,förra gången tog det iaf 15 min men bara man börjar med lustgasen i tid så går det ju..det bästa är när man är så där avslappnad (hög)i kroppen så man inte orkar röra en muskel eller ens titta eller svara eller lyssna då gör det inte så ont längre;)

mischooo: ja jag tycker jag förtjänar det..imorgon ska jag nog ta en promenad också som jag saknat så:) 

Svar på tråden Cerclage?