• mamma mys

Cerclage?

violatricolor: jag känner lite samma men vill bara att det ska köra igång sen får man ta det som det kommer...är också lite orolig för att inte hinna in till förlossningen..o har hon inte tittat ut innan onsdag när jag ska på kontroll hos bm så ska jag be om en hinnsvepning o eventuell tid till läkare så man kan diskutera en eventuell igångsättning ..då vet jag att jag iaf är på förlossningen om bebisen behagar vänta tills dess eller vad man ska säga...
    usch ikväll måste jag åka in till stan o hämta min sambo som har jobbat hela dagen o det går ingen buss som passar med hans arbetstider....
    nu har min barndomskompis fått en dotter, strax före midnatt kom hon ut till världen.... åh vill också..
    nu får ni ursäkta men nu har jag försökt mig på en hinnsvepning, men känner inte tappen?! försökt mig på en färdknäpp med mr plast;) o gått en ordentlig promenad...hoppas så att läkaren har rätt att det skulle starta innan den 12..vill ju att stora sonen ska hinna träffa lillasyster innan han åker till chile en månad:( 

• mamma mys

vixan: känns inte troligt..just nu känns det som att jag kommer gå över 2 veckor o sen får jag igångsättning som slutar i snitt för hon vill inte ut...

• mamma mys

mischooo: min äldsta sons pappa kommer från chile..visserligen har dom knappt nån kontakt men vi har jätte bra kontakt med sonens farfar o farmor o farbror, så för andra gången ska hans farfar o farmor ta med honom till chile..förra gången åkte de på sommarlovet men nu blir det på vinterlovet så han får se skillnaden o hur man firar jul o så där...tycker det är vikitgt att se sina rötter därifrån också, även om dom bor här i sverige..men chile är ändå en del av honom..o sen är det ju en otrolig upplevelse...

• mamma mys

vixan: jo det är väl så...men det är ju hemskt att det ska kännas som övertid när det faktiskt är 17 dagar kvar till bf;)

mischooo: jo ibland får man tänka på vad som är bäst för barnen även om jag tycker det är olidligt att vara utan honom i en hel månad...fast just nu kan vi nog också behöva ett break..vi är så lika varandra i sättet o nu har han kommit in i för puberteten o jag hög gravid= ingen bra kombination... 

• mamma mys

mischooo: jag skulle sluta med bricanylen när jag gått 34+0 både förra graviditeten och denna...men det är nog berorende på sjukhus o vilken neo vård de har...här stoppar man inte en förlossning från 34+0... om det inte finns nån anledning till det som att bebisen kanske behöver stanna av nån anledning...men prata med din läkare

• mamma mys

violatricolor: jag bor ca 3 mil från sjukhus....men åker gärna inte bort längre än så..o det har ju gått bra förut...o i värsta fall får man ju ringa ambulans o förklara läget ordentligt så det som behövs finns med när de kommer....

trassel: usch låter inge vidare...prata med läkaren om du kan få cocilana(hostmedicin) mot hostan..det fick jag förra graviditeten då jag fick en sån jobbig hosta som gjorde att jag fick sd o gjorde att jag blev orolig för tappen varje gång jag hostade..hostmedicinen gjorde att jag blev bättre på bara någon dag...
    finns det inget du kan få från läkaren som kan underlätta så du kan sköta magen?? om du har ont i bihålorna kanske du behöver penicillin....prata med din läkare imorgon...det är ju bra om bebisen stannar iaf några veckor till o det tycker nog din läkare också..hoppas tapp kontrollen ser bättre ut imorgon....skönt iaf att du kommit så pass långt ändå...

dricker nu sista koppen basilika te inför natten, som tydligen kan starta förlossningen...när jag var på toa förut så var det vita klumpar i toan..kan det vara delar av slemproppen eller var det bara en rejäl flytning tro??!!
     vill att hon kommer ut så oliver hinner träffa henne innan han åker....hoppas hoppas hoppas..o nu är sambon ledig i 3 dagar....

• mamma mys

trassel: skönt att magen börjar ordna upp sig..dessutom är ju kiwi nyttigt;) hoppas du får tag i läkaren imorgon så du får lite svar på alla frågor..håller tummarna för en lyckad morgondag...

• mamma mys

nu i morse var det vita klumpar i toan igen..vad tror ni?? slempropp eller flytningar??

• mamma mys

mischooo: ja endast vita klumpar...har inte vart så förut..visst har det kommit nån flytning som kvalpat runt i vattnet men dessa sjönk till botten...har haft mkt mer flytningar sista tiden då man känner hur det rinner o sen är det massa i trosorna....har aldrig upptäckt nån sån där klump som är grön rosa som alla pratar om med nån av barnen bara massa vitt.... ja helt klart dax för 2 bebisar i tråden iaf;)

var uppe en stund i morse sen gick jag o la mig igen o har nyss vaknat..har fått en sån jobbig förkylning nu..men äntligen börjar jag få lite slem istället för den jobbiga torr hostan jag haft...
    på onsdag ska jag till bm..vet att vissa bm inte vill göra nån hinnsvepning förens man gått 40+0, men jag menar jag har gått 38+0 på onsdag o med en risk graviditet kan de väl vara snälla o göra en på mig då...så man kan slippa alla krämpor snart.... min läkare gjorde en hinnsvepning  förra graviditeten i vecka 38....sonen föddes 38+5.... hoppas iaf på en hinnsvepning.... 

• mamma mys

mischooo: shit 10 dagar är ju ingenting!!! är du klar med alla förberedelser till bebisen?? jag köpte hem lite extra våtservetter o ammningsinlägg o top to toe tvätt creme till bebisen igår..o vagnen står redo i trappen o väntar på premiär turen...tvättade baby skyddet igår också.... skötbordet står redo för första blöjbytet o sängen redo för första tuppluren...
    15 dagar kvar till bf....  

Svar på tråden Cerclage?