• mamma mys

Cerclage?

mischooo: glämde skriva att vad synd att läkaren inte ville ge dig ett tidigare snitt..iaf nån vecka..speciellt när du har det så jobbigt..styrke kramar till dig o du får ta en dag i taget...

• mamma mys

hej på er alla..idag är en mörk dag..min fd svärmor i 6 år somnade in igår alldeles för ung (52 år).... bara så där i sömnen..de väntar på svar från obduktionen för att få veta vad som hänt... hur förklarar man för en 3 åring att hans farmor dött??

min svärmor hade blivit hemskickad från jobbet för hon hade ont från revbenet som hon har en spricka i..det är sista gången nån pratat med henne...vid 16 tiden kommer min svärfar hem från jobbet..tror att hon sover på övervåningen..fixar maten som hon tagit fram..äter fixar lite, kollar på tv...funderar över varför hon inte vart ner o rökt men tänker att hon säkert bara är trött o behöver få sova...blir kväll han går ner o duschar sedan ska han lägga sig..smyger in i sovrummet o lägger sig..tycker att det är tyst..känner på henne o hon är kall..flyger ur sängen o tänder lampan..konstaterar att hon inte andas, ringer 112 o de ska instruera i hjärt o lungräddning..han väner henne från sidan men hon är stel o han inser att det är för sent...ambulanserna kommer som jag ser från min lgh o inser att dom stannar vid deras hur..ringer exet...upptaget..ringer igen o han svarar..jag frågar vad som hänt o ha säger- mamma har somnat in....så jävla hemskt..är ett år sen lite mer sen vi flyttade isär men har aldrig vart några problem med svärföräldrarna för det o de har ofta haft wiggo på helgerna just för att de ville...så snabbt liver kan förändras..berättade för min 10 åring nu på morgonen( det är inte hans farmor) o han blev ledsen så han är hemma idag....

så tänk på att ta hand om de som betyder nåt för er..man vet aldrig när det är försent... 

• mamma mys

jag har använt mig av lustgas första förlossningen, andra förlossningen lustgas o cetogan, tredje förlossningen lustgas, tens o bäckenbotten bedövning o har faktiskt tänkt använda det samma denna gång som förra...

jag har gillat lustgasen o den har funkat bra för mig....men det gäller att man kommer på när man ska börja andas o när man ska sluta andas i masken.... 

nu har vi bestämmt att sälja öket till bil som bara blir dyrare o dyrare..så köper vi en nyare bil istället..imorgon får vi se vad som sker... :) 

• mamma mys

mischooo: nja när hela bilen började skaka på motorvägen o låta konstigt o dessutom inte gick att felsöka så fick jag nog....blir nog en nyare pegeut..känns säkrare med barn i bilen o dessutom kombi istället för sedan så man får in vagnen utan problem:)

• mamma mys

mischooo: jag får inte äta järn tabletter pga att magen strular ännu mer då, men annars brukar man ju bli trött om man behöver äta järn tabletter...

• mamma mys

mischooo:jag menar att man blir mer trött utan järntabletter om man har lågt järn värde....kan det inte vara citodonet du blir trött av???

• mamma mys

becka81: grattis till bra kontroll...:)

nu är jag hemma med nya bilen..imorgon ska jag till bm sen ska jag gå igenom alla finesser på nya bilen sen över till en kompis som vart o shoppat åt mig på ullared...det sista som behövs till bebisen:) i helgen funderar jag på att hämta ut vagnen:) 

• mamma mys

lillz: be om en kontroll om du är orolig..jag kände ju av mitt cerklage ett par månader efter insättandet...o det brukar ju kännas lugnare efter en kontroll då allt ser bra ut så vet man att det onda iaf inte är farligt..jag har ju fått uvi en gång men det kan man ju få även om man inte har cerklage...

violatricolor: wow 100 dagar kvar då börjar nedräkningen:9

idag har jag städat sen till bm o magen mätte 34 cm o bebisen låg långt ner i bäckenet o näst intill fixerad så bm sa att vi får se om det blir nån mer kontroll då eller om det blir ett hembesök:) ja man kan ju hoppas iaf;) nu håller jag på med tvätten lite sen ska jag åka till babyproffsen o hämta vagnen o strosa lite på stora köpcentret o se om jag hittar en overall för det hittade inte kompisen på ullared, däremot skötväska o laban o barba pappa kläder:) o täcke till vagnen...så ja det är väl bara att sätta fart då så man hinner med allt idag.) såå skönt att få göra saker igen:) dessutom har jag fått sex 2 ggr:D 

• mamma mys

lill z: håller tummarna då på onsdag..det ser säkert bra ut..fick samma svar av min läkare, men det är lite lättare att stå ut när man vet att det ser bra ut förövrigt...

becka 81: ja det är så skönt att slippa fundera på cerklaget:) 

lanie: :) 

har haft mer vattniga flytningar o värsta magraset idag o lite mer jobbiga sd som gör att det blir svårt att andas o trycker neråt...man letar tecken på att det snart ska vara dax...bb väskan o bilstolen står iaf redo i hallen;) 

• mamma mys

mischooo: kan bara beklaga:( skönt att du kommit så långt nu trots att du har så ont...bara 23 dagar kvar till snitt:)

jahopp då sitter man här en natt till....ena katten väckte mig o ville dricka vatten( ur kökskran) sen ville han ut:/
    det är ju märkligt det här egentligen..har bf om 23 dagar men ändå känns det nästan som övertid nu...idag kommer lilleman hem o så ska vi åka till min mamma på middag....allt är klart för lillan o komma, varför kommer hon inte då??!! 

Svar på tråden Cerclage?