• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-02 19:02:12 följande:
    Sex hade varit trevligt... Längtar tills man kan ta upp det igen ordentligt!! Vi hade lite mys för ca2v sedan, men det va mer mys o inte alls så avancerat som man suktade efter... Rynkar på näsan Det går ju inte... :/

Däremot beställde jag knipkulor o såna där geishakulor för o tajta till o piffa upp. Hoppas de funkar oxåDrömmer
    De funkar säkerligen men det går bra att knipa lite då och då t ex när man sitter och tittar på tv. Ja har häst och det ska vara bra träning för dessa muskler. =)

Hur känner frugan och me on fire sig? Några känningar än? 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-02 19:46:01 följande:
    De funkar säkerligen men det går bra att knipa lite då och då t ex när man sitter och tittar på tv. Ja har häst och det ska vara bra träning för dessa muskler. =)

Såklart, kniper så ofta jag kommer på nästan, men det känns lite obehagligt, som om bandet skulle glida ner, så jag vågar inte lika mkt som förut. Häst ska vara super för både muskler o kropp ju. Jag är däremot livrädd för hästar Får leka häst hemma, hihi!

Jag har skapligt mkt sd nu, flera om dagen o natten, personligen tkr jag magen sjunkit lite, men mannen håller inte med om det. Men det märks att det närmar sig, mina fötter orkar knappt längre, har skitont! Efter klipp ska jag bara lata mig tills det börjar, jag har hållt på alldeles för mkt med målning o div ikeabesök o så, men vad gör man inte för o boa ordentligt

Själva då?? Har ni andra tecken på att det närmar sig? Börjat boa?

Jag märker mer o mer oxå hur mkt jag vill ha sambon i närheten, hela tiden, han är min trygghet just nu o jag vill bara vara nära hela tiden, känner mig som värsta klängapanSkrattande 
    Sen känner jag mig inte alls lika social som förut, jag orkar inte vara glad, trots att man eg är det... 
  • mamma mys

idag har jag tappkontroll hos läkaren....hoppas på det bästa....igår kväll när jag la mig bökade bebisen rejält..kändes som hon slog frivolter i magen flera ggr om...gjorde ju nästan ont:/ 

allt är klart här inför bebisens ankomst...känns rätt skönt:)

är också en klängapa just nu..men saknar närheten såå... 

• MiScHoOo

Inatt kunde inte mina tårar sluta rinna... Det började så här; jag la mig på sängen och busungen hade sitt eget liv. Han sparkade på etappen jätte hårt och det gjorde ont. Kl två ringde jag förlossningen och fråga om det var normalt eftersom jag var orolig och hon sa att barnet hade vänt sig och att jag skull puta bort den, för det kan man. Jag la på och sparkarna blev starkare och hårdare. Alla j...a minnen kom tillbaka. Min man försökte lugna mig, men jag låt honom känna hur långt ner sparkarna var. Jag kände med handen ett x antal gånger bebisens fot. Lite innan jag sov sa jag till mannen, detta är säkert helt normalt, men jag är för noijig och är rädd hela tiden. Hoppas jag inte kommer uppleva samma sak ingen.

• MeOnFire
    vixan skrev 2011-10-02 19:46:01 följande:

knip kniiip! ;)
     Ja du, har väl sammandragningar lite titt som tätt men nog inte mer än vanligt tror jag.. Fötter och ben värker när jag står o går för länge, svullnar lite om smalbenen o fossingarna..
    Ilar ner i tappen lite oftare och lite ondare, men inget jag oroar mig för eller så .Nu är hon välkommen ut för jag känner mig redo! Känns som man är på övertid konstigt nog , bara för man aldrig räknat att komma så här långt antar jag..Nervös och åksjuk är jag sen  typ 2 dar tillbax, det märks att nästa vecka så klipper de cerclaget. Har typ "resfeber". Brrr. Inte direkt rädd för smärtan, (tror jag) men att det inte ska gå vägen o dyl. Senaste 2 förlossningarna har ju slutat på kyrkogården så är väl därför. :/ Ångest kommer och går för mig, inte kul alls. villa bara  få det gjort nu innan de får lägga in mig på psyket! Nog om det :)

• Pupp

Hej!
    Ska på koll i em.. Nervöst som vanligt är i v22+6 idag.
    Jag ska fråga läkaren idag om sparkar ner mot cerklaget för det tycker jag också känns obehagligt.. Känns som det strålar en smärta från det då. Är det samma för dig MisChooo? Är mysigt med sparkar annars men inte sådana är rädd att han ska sparka sig ut. Stackare vilken jobbig natt du haft! Jag brukar lägga en kudde under rumpan när det känns så ibland känns det som den inte kommer i samma läge då.
    Kram

• FruHellström

dessa sparkar neråt är fruktansvärt obehagliga, en kudde som sagt eller ändra läge här hjälpt för mig. De har ofta kommit om man stått för länge, då brukar jag sätta mig o försöka luta kroppen så bebis ändrar läge, har funkat rätt bra

• mamma mys

mischooo: usch inge kul när alla tankar o minnen kommer tillbaka:(

tapp kontrollen avklarad o tappen opåverkad fortfarande:) ska på ny kontroll den 24/10 o ser allt bra ut då så bokar vi tid för klippning istället för ny kontroll:) snart är det här över:) sambon blev riktigt glad o lättad efter kontrollen:) 

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-10-03 14:41:03 följande:

tapp kontrollen avklarad o tappen opåverkad fortfarande:) ska på ny kontroll den 24/10 o ser allt bra ut då så bokar vi tid för klippning istället för ny kontroll:) snart är det här över:) sambon blev riktigt glad o lättad efter kontrollen:) 
    Underbart! :)
  • FruHellström
    mamma mys skrev 2011-10-03 14:41:03 följande: