• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan

Bläddrade långt tillbaka i tråden och läste om en tjej där cerklaget växt fast i tappen. Inte konstigt att det gör ont då.

• Lanie
    vixan skrev 2011-10-06 14:19:51 följande:
    done

åh, tack så mycket!
  • MiScHoOo

Avslöjande :igår var vi på babyproffsen och såg en vagn på rea, den barnvagnen jag ville ha. Så vi la undan den tills mannen kunde se den idag och när vi gick dit så tyckte mannen också om den. Har alltid önskat mig en emmaljunga och till sist blev det en Nitro city inkl citykorg white celebration, med en emmaljunga exklusiv skötväska.
    För första gången äger jag en barnvagn och skulle det ändå gå åt helvete så fick jag en förlossningsgaranti som gällde även om jag hade den hemma.

bilden är mörkt men den är vit

Skulle ha köpt en begangnad babyrum som är handgjord men jag ångrade mig eftersom man ska måla om den och den inte var så fräch som jag trodde, men när vi var på babyproffsen såg jag en säng och skötbord. men eftersom det var på rea och dem kommer finnas nästa månad så kommer vi köpa den ifrån troll.

Avslöjande :igår var vi på babyproffsen och såg en vagn på rea, den barnvagnen jag ville ha. Så vi la undan den tills mannen kunde se den idag och när vi gick dit så tyckte mannen också om den. Har alltid önskat mig en emmaljunga och till sist blev det en Nitro city inkl citykorg white celebration, med en emmaljunga exklusiv skötväska.
    För första gången äger jag en barnvagn och skulle det ändå gå åt helvete så fick jag en förlossningsgaranti som gällde även om jag hade den hemma.

Skulle ha köpt en begangnad babyrum som är handgjord men jag ångrade mig eftersom man ska måla om den och den inte var så fräch som jag trodde, men när vi var på babyproffsen såg jag en säng och skötbord. men eftersom det var på rea och dem kommer finnas nästa månad så kommer vi köpa den ifrån troll.

• MiScHoOo

Hehe så dum jag var. Tre kopior jaja hur som helst. Det jag menade om stygnen var när den sprack. Nackdelen när den sprack eftersom jag fick aldrig bandet klippt.

• mamma mys

mischooo: vilken fin vagn:) jag beställde också vagn med förlossningsgaranti..fast jag har kvar min i butiken o har betalat hälften..händer det nåt så får jag tillbaka alla pengar....

jomajano: förstår helt hur du känner..det är riktigt skit att ligga på sjukhuset..speciellt när man liksom inte vet hur länge man kommer ligga där o man saknar allt man har hemma o sitt liv....när jag låg inlagd så fyllde min son år o jag har aldrig missat hans födelsedag eftersom han bor med mig o jag har egen vårdnad om honom..men min mamma fixade kalas åt honom..men jag låg på sjukhuset o grina hela dagen...bröt ihopp flera ggr under den tiden som jag låg där men personalen tyckte jag var stark ändå....det är ingen lätt sak man genomgår men man måste tänka på att med lite tur så får man ut något bra utav det o man lär sig definivtivt att uppskatta de små sakerna i livet...styrke kramar... 

• Jomajano

Fin vagn, kul.. Jag älskar barnvagnar, min don fick byta flitigt :) så jag har provat de flesta men aldrig en nitro :) till denna har jag köpt en teutonia fun, vill ha en uj sen tänkte jag kul kul. Tack för pepp det behövs jag lider verkligen över att inte kunna va med min son jag saknar honom så jag dör, igår va han här och röjde runt sen låg han på min arm och kolla film och för en liten stund känns allt lite vanligt igen.. - mamma jag vill stanna här länge sa han och krama min arm

• mamma mys

jomanjano: ja usch det är hemskt att vara ifrån sin familj..jag tyckte det var jätte kul när sonen kom o hälsade på o jätte jobbigt när han skulle åka igen:( kändes som man missade så mkt..men min familj gjorde det mesta för att han skulle ha det så bra som möjligt ändå....sen hade jag ju besök av vänner och familj också o kopplade in tv spel....lånade ljud böcker o lyssnade på musik o läste lite skavller tidningar..allt för att få tiden att gå...o jag sov massor....på nåt sätt skapade man sig lite rutiner så dagarna gick..men jag hoppas jag slipper hamna på sjukhuset igen....men du får se det som en kort period i ditt liv som leder till något underbart..sen får ni istället massa mys när allt detta är avklarat....

• snalmums

mamma mys: såg att du också är från örebro län! :)

bf 3 september
  • vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-06 22:28:25 följande:
    Hehe så dum jag var. Tre kopior jaja hur som helst. Det jag menade om stygnen var när den sprack. Nackdelen när den sprack eftersom jag fick aldrig bandet klippt.
    Aha nu förstår jag.